Writer
Writer
In 1942 even after a formal promise from the Liberal Party of Canada in the last election: "Never the Conscription", the Canadian Government vote a Conscription Law. In Quebec where the French population was mostly unanimous against the obligation to go to war, seen as a Great-Britain Government request, many young men fled to the woods or in clandestineness.
Director
In 1942 even after a formal promise from the Liberal Party of Canada in the last election: "Never the Conscription", the Canadian Government vote a Conscription Law. In Quebec where the French population was mostly unanimous against the obligation to go to war, seen as a Great-Britain Government request, many young men fled to the woods or in clandestineness.
Writer
A family that does not conform to the social norms of a small village must suffer the intolerance of the other villagers when the mentally-challenged son falls in love with the schoolteacher.
Director
A family that does not conform to the social norms of a small village must suffer the intolerance of the other villagers when the mentally-challenged son falls in love with the schoolteacher.
Screenplay
In this French Canadian film, when the provincial government tries to move two young farmers from their land to make way for development, the two fight back, accidentally killing a policeman and becoming outlaws in the process.
Story
크리스마스 무렵의 광산촌. 광산촌의 인부인 조 뿔랭(Jos Poulin: 라이오넬 빌레네브 분)은 사장으로부터 싫은 소리를 듣는다. 그리고 크리스마스 무렵, 그의 장남에게 내년에 학교에 보내 주겠다는 약속을 남기고 집을 떠난다. 어느덧 크리스마스 날이 다가오고 단 몇시간이지만 마을 사람들을 자신들의 가난을 잊고 수다를덜어가며 흥청망청 술을 마시며 따뜻한 정을 나눈다. 그런 와중에 광산의 사장이 마차를 타고 나타나 인부의 아이들에게 장난감을 던져주고 어른들의 마음을 알 리가 없는 아이들은 마냥 행복해 한다. 하지만 브느와와 모리스는 얄미운 사장에게 눈 세례를 퍼붓는다. 얼마 후 조 뿔랭의 장남의 죽어버리자 브느와와 앙트완느 아저씨(Uncle Antoine: 쟝 듀세뻬 분)는 그의 관을 짠다. 조 뿔랭의 가족에게 위로의 말을 전하고 일을 마치고 돌아오는 앙트완느 아저씨는 브느와에게 자신이 지금까지 살아온 일에 대해 넋두리하며 괴로워한다. 한편 상점으로 돌아온 브느와는 페르낭과 앙트완느 아저씨의 불륜 장면을 목격하고 몹시 혐오스러워 한다.
Adaptation
크리스마스 무렵의 광산촌. 광산촌의 인부인 조 뿔랭(Jos Poulin: 라이오넬 빌레네브 분)은 사장으로부터 싫은 소리를 듣는다. 그리고 크리스마스 무렵, 그의 장남에게 내년에 학교에 보내 주겠다는 약속을 남기고 집을 떠난다. 어느덧 크리스마스 날이 다가오고 단 몇시간이지만 마을 사람들을 자신들의 가난을 잊고 수다를덜어가며 흥청망청 술을 마시며 따뜻한 정을 나눈다. 그런 와중에 광산의 사장이 마차를 타고 나타나 인부의 아이들에게 장난감을 던져주고 어른들의 마음을 알 리가 없는 아이들은 마냥 행복해 한다. 하지만 브느와와 모리스는 얄미운 사장에게 눈 세례를 퍼붓는다. 얼마 후 조 뿔랭의 장남의 죽어버리자 브느와와 앙트완느 아저씨(Uncle Antoine: 쟝 듀세뻬 분)는 그의 관을 짠다. 조 뿔랭의 가족에게 위로의 말을 전하고 일을 마치고 돌아오는 앙트완느 아저씨는 브느와에게 자신이 지금까지 살아온 일에 대해 넋두리하며 괴로워한다. 한편 상점으로 돌아온 브느와는 페르낭과 앙트완느 아저씨의 불륜 장면을 목격하고 몹시 혐오스러워 한다.
Writer
A professional race car driver's obsession with winning races causes communication problems between him and his wife that threaten to separate them.
Producer
A young man and his girlfriend visit his parents at their lake house for the weekend. While there, the couple meets an eccentric artist who comes between them.
Producer
An unemployed man with individualist and pacifist values is inevitably brainwashed by society and the mass media to conform to the dominant ideology and embrace war. His soul is destroyed but his heart cannot be conquered.
Producer
Between fiction and documentary, Jacques Godbout's feature film takes a critical look at the Quebecois youth of the 1960s. Kid Sentiment, it is the adolescent who says no to tenderness because it is embarrassing. On the theme of amorous initiation, the camera becomes a witness of this lucid youth, funny, friendly to noise and eccentricity. Made with the participation of two members of the yeye singers group, the Sinners.
Writer
Director
Producer
Documentary about the personal and professional life of La Bolduc, a singer of French Canadian music.
Director
Writer
Director
Writer
Writer
A film that looks at life in a small paper-mill town in Québec where most of the 6,500 inhabitants derive their livelihood from the one industry. Day after day, the same work, the same hours, the same machines, the same product, until the entire routine of living becomes but a reflection of the dominant routine of the mill.
Director
A film that looks at life in a small paper-mill town in Québec where most of the 6,500 inhabitants derive their livelihood from the one industry. Day after day, the same work, the same hours, the same machines, the same product, until the entire routine of living becomes but a reflection of the dominant routine of the mill.