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Compulsive spenders Albert and Bruno are in debt up to their necks. While seeking help from community workers to get their lives back on track, they run into a group of young green activists. Lured by the free beer and snacks rather than by the ideals of eco-activists, Albert and Bruno find themselves joining the movement without much conviction.
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Benjamin is a PhD student without scholarship support. Under the pressure of his parents, and in need of money, he becomes a substitute teacher in a middle school. Without training nor experience, and facing a declining public educational system, he discovers how tough this job can be. Hopefully, his supportive and committed colleagues will lead him to take a fresh look at the profession.
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루이 15세의 정부의 자리까지 오른 잔 뒤 바리의 일생을 다룬 영화
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A serial killer, nicknamed Le Ver(s) Solitaire (The Lone Worm) for the alexandrines left at the crime scenes, is spreading terror. Under the orders of a commissioner, Clarisse Sterling, a rookie in the crime squad, can only rely on her instinct, 200g of chouquettes and the virtues of a well-placed pineapple to solve this investigation and save her skin.
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Hortense has a big heart and no one to share it with except her cat, her embittered mom, and a group of homeless people for whom she prepares a gourmet dinner at the local church every week. While buying a nice bottle of wine, Hortense meets Jacques, a fifty-something, grumpy local cellarman. Eager to see him again, she attends a chaotic wine tasting in Jacques’ shop - meeting his best friend who clumsily tries to seduce her, and his new apprentice who turns out to have a rare gift for tasting as well as an unfiltered honesty. As Hortense and Jacques grow closer and closer, their past begins to catch up to them.
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쿠엔틴 듀피유의 기발한 상상은 멈추지 않는다. 이사 온 집 지하에 마법의 터널이 있다면 어떻게 반응할까? 마을을 ’로우키‘라 일컫는 데서 보듯 그의 영화로선 드물게 울적한 코미디다. 게다가 웬디 카를로스보다 바흐를 더 흐물거리게 편곡한 존 산토의 신디사이저가 정신을 몽롱하게 한다. 표면적으로는, 집과 직장 상사의 비밀을 빌려 인간의 헛된 욕망과 시간의 패러독스를 말하는 영화다. 단, 듀피유는 언제나 예술에 관한 정의를 숨겨둔다. 예를 들어, 현실을 벗어나 극장에서 시간을 보내고 나왔을 때 영화가 형편없으면 삶에서 그 시간을 잃어버린 것인가. 반대로 시간을 보상받으려면 좋은 예술이 선행되어야만 하는가. 창작자와 수용자의 관계에 대한 흥미로운 상상을 제공하는 영화다. 독특한 리듬과 주제의 묘미를 동시에 전하는 편집이 압권이다. (부산영화제)
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October 2015. French customs seize seven tonnes of cannabis in the heart of the capital. The same day, Hubert Antoine, a former mole with a shady past, contacts Stéphane Vilner, a journalist at Libération. He claims to be able to demonstrate the existence of State drug trafficking led by Jacques Billard, prominent media figure and high-ranking French police officer. Suspicious at first, the young journalist finally dives into an investigation that will lead him to the darkest corners of the Republic.
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패션 디자이너 지망생과 사랑에 빠진 셰프. 연인의 외도에 질투가 솟던 차, 그녀가 최근 끔찍한 일을 당했음을 알게 된다. 복수라도 해야 하는 게 아닐까. 그렇게 그의 칼끝이 주방을 벗어나면서 그녀의 어두운 비밀이 드러나기 시작한다.
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이른 아침부터 울리는 전화벨 소리에 어린 아내, 두 살배기 아이와 함께 잠에서 깬 ‘머피’. 남겨진 음성 메시지에선 ‘일렉트라’의 어머니가 그녀의 행방을 묻고 있다. 그녀와 이별한 후 2년이 흘렀다. 끝없이 비가 내리던 그날 머피는 아파트에 혼자 남아 자신이 가장 사랑했던 여인 일렉트라와 함께한 시간을 떠올린다. 뜨거운 열정으로 가득했던, 설렘과 환희, 질투, 후회의 나날을…
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A stroke-afflicted filmmaker is manipulated by a notorious con man.
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In 1976, the second trial of Pierre Goldman, a far-left activist suspected of killing two pharmacists during a robbery gone wrong, was held. The case mobilized many media figures.