Art Direction
1939년 2월. 스페인 공화주의자들은 프랑코 독재를 피해 프랑스로 탈출한다. 프랑스 정부는 피난민들을 수용소에 가두지만, 목욕 시설도, 음식도, 식수도 마땅히 제공해 주지 않는다. 가시 돋친 철조망으로 경계 지어진 수용소 중 한 캠프에서 두 사람이 우정을 쌓아 나간다. 한 명은 프랑스 헌병 세르주이며, 다른 한 명은 프랑코 정부와 맞서 싸운 일러스트레이터 조셉 바르톨리(1910~1995)이다. (제22회 전주 영화제)
Director
1939년 2월. 스페인 공화주의자들은 프랑코 독재를 피해 프랑스로 탈출한다. 프랑스 정부는 피난민들을 수용소에 가두지만, 목욕 시설도, 음식도, 식수도 마땅히 제공해 주지 않는다. 가시 돋친 철조망으로 경계 지어진 수용소 중 한 캠프에서 두 사람이 우정을 쌓아 나간다. 한 명은 프랑스 헌병 세르주이며, 다른 한 명은 프랑코 정부와 맞서 싸운 일러스트레이터 조셉 바르톨리(1910~1995)이다. (제22회 전주 영화제)
Director
Traditionally, each musician was trained by a master who instructed him in the playing technique, the repertoire and the manufacture of the instruments. Franco Melis (°1958, Tuili), is the last of a long lineage of players. Aurélien Froment’s film follows the uninterrupted flow of the music, drawing an unbroken invisible thread between Franco Melis and the little bronze Nuragic statue from the archaeological museum in Cagliari.
Director
The Non alignés series focuses on the cross-fertilization of dance and music between India and Senegal.
Director
In Non alignés (Fatim Diop), Froment films a dance by a member of Bharat Pehchane (The Example of India), a Senegalese dance troupe who have been instructed for two generations by Somnath Mukherjee originally from Calcutta. Fatim Diop's energetic, uninterrupted performance unfolds on the rooftop of the former court of law, with Gorée Island in the background and is captured with the smouldering intensity of twilight.
Director
The Non alignés series focuses on the cross-fertilization of dance and music between India and Senegal.
Screenplay
Director