María Onetto

María Onetto

출생 : 1966-08-18, Buenos Aires, Argentina

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María Onetto

참여 작품

I'm a Girl, I'm a Princess
Lic. Rodríguez
The story focuses on the life of a couple and their twin sons, one of whom begins to show that he identifies as a girl. From this, Gabriela, the mother, will try to understand the situation of her son who soon becomes a trans girl, thus beginning a struggle for the rights and gender identity of Luana , who will also have to face the rejection of her father Guillermo.
Bigli
Raquel
Treplev
Air
Carmen
Lucia is a single parent to a child with Asperger's. She has a minimum wage job and a very difficult relationship with her mother, but she thinks she can deal with everything on her own. One day she receives an urgent call from the school: her son hit his head and she needs to pick him up.
네가 없는 시간
Clara Villalba
경찰인 마누엘라는 종결된 사건에 뛰어든다. 피해자는 단짝이었던 코르넬리아. 14년 전 실종된 친구는 어디로 사라졌을까. 위험한 과거가 그녀를 수렁에 빠뜨린다.
The Religious
Set in a rural town in the province of Buenos Aires, it portrays a stifling relationship between an overprotective mother and her young son, while he maintains a secret affair with another local boy.
The Heavy Hand of the Law
Fiscal Dra. Rivas
Gloria is a lawyer who throughout her career has never been able to defend someone who was not guilty. His new client seems to be not so different: a man accused of rape in a small town where no one believes his story.
2001: Mientras Kubrick estaba en el espacio
Mamá Felipe
In 2001, far from the space ships, Argentina suffers a social and economic crisis that rages the fury in the streets. Looting, violence and terror are part of the everyday landscape. Fear overflows the atmosphere and families are breaking down in a rarefied climate.
La vida después
Juana
A couple married for 25 years decides to split. Adapting to the new life will be very difficult.
와일드 테일즈: 참을 수 없는 순간
Helena (segment "La propuesta")
( 웰컴 투 땅콩항공 ) 한 비행기에 탄 승객들, 모처럼의 여행으로 들떠 있는 이들에겐 한가지 공통점이 있다. 모두가 한 사람을 알고 있다는 것! 그는 누구이며 왜 이들은 한 비행기를 타게 되었는지 밝혀지는데… ( 원수는 식당에서 ) 식당에 찾아온 한 손님. 웨이트리스는 그 사람이 아버지의 원수였던 남자인걸 알고 어쩔 줄 모른다. 식당 주방장은 그녀에게 음식에 쥐약을 넣자고 제안하는데… ( 분노의 질주 18 ) 한적한 도로에서 아우디를 몰던 ‘마리오’는 깐죽대며 추월을 방해하는 고물차 운전자에게 열이 받는다. 욕을 날리며 고물차를 추월하지만 잠시 후 타이어가 펑크 나 그것을 교체하는 사이 그의 앞으로 고물차가 오는데… ( 합법주차 불법견인 ) 자신의 차가 견인되어 억울한 남자. 불법주차가 아니었다고 아무리 공무원에게 항의를 해 보지만 전혀 들어주지 않자 그는 점점 화가 나는데… 과연, 그가 공무원에게 대항하기 위해 취한 행동은? ( 뺑소니의 최후 ) 뺑소니 사고를 친 말썽꾼 아들 때문에 아침부터 정신이 없는 아버지는 경찰이 오기 전에 모든 것을 해결하기 위해 고군분투한다. 그는 결국 집안 정원사에게 대신 죄를 뒤집어써달라는 거래를 제안하게 되는데… ( 이판사판 결혼식 ) 결혼식 날, 너무 행복한 신부! 그러나 그녀는 신랑의 친구 중 한 여인을 의심하기 시작한다. 결국 그녀는 신랑이 자신과 사귀던 중 바람을 핀 사실을 알게 된다. 점점 분노는 커지고 그녀는 핀트가 나가기 시작하는데…
Lock Charmer
Fabiana
Sebastian, a locksmith who doesn't believe in committed relationships, learns from his recent girlfriend, Monica, that she's pregnant and he might be the father. At the same time, he discovers a strange power: when he fixes people's locks, he gets a vision into their lives-a sudden flash revealing their feelings. But this unwanted gift starts to complicate his life. After he warns a maid named Daisy that her boyfriend is trouble, she leaves the boyfriend, and Sebastian takes her in. When yet another vision sheds light on his own life, Sebastian is forced to examine his hang-ups, his family, and his relationship with Monica. - Written by Sundance Film Festival
The Puzzle
María del Carmen
Maria's family give her a puzzle for her 50th birthday, and she loves it. Not only does the patient housewife have fun solving the puzzle, she's also really good at them. Overflowing with enthusiasm for her new-found passion, she goes back to the shop where they bought the gift for another puzzle. There her eye is caught by a notice on the message board: Partner for puzzle tournament wanted. Maria musters her courage and, despite her family's misgivings, answers the announcement.
Nunca estuviste tan adorable
Blanca, a capricious, adorable and excessive woman, has made two decisions in her life. The first, 20 years ago: marrying Salvador, owner of a prosperous mechanical workshop, to abandon the poverty of Barracas, going to live "near the President's house," as she always dreamed of. The second, 20 years later: changing the old furniture of her wedding to be in tune with the times: 1955. In the midst of the bustle, an anonymous gift surprises the whole family: a brand new TV, carefully wrapped and a card: "For Blanca… .You already know who." Blanca's narcissistic Hollywood fantasies, fueled by a mysterious admirer who sends expensive gifts, her children, her close friend and a husband who vanishes from loving gaze, complete the picture of this hilarious and hilarious comedy of a family drama.
머리 없는 여인
Verónica
남부럽지 않은 직업과 부를 가진 베로니카. 홀로 차를 몰아 시골길을 달리던 베로니카가 갑자기 울린 휴대 전화를 집으려 고개를 숙인 사이 끔찍한 소리와 함께 차가 무언가를 치받고 만다. 한동안 멈춰 선 베로니카는 차에서 내리지도, 뒤를 돌아보지도 않은 채 다시 시동을 건다. 베로니카는 일상으로 돌아가려 하지만, 사람을 치어 죽였을지도 모른다는 죄의식과 불안은 그녀를 옥죄고, 그녀의 정신과 일상은 서서히 무너져 내린다.
타인
Receptionist
평범한 사업가로 늘 평범한 출장을 다니는 후안 데우소사는 평소와 다를 것 없는 출장 길에서, 옆 좌석 남자가 갑자기 죽은 것을 발견한다. 이로서 출장은 이전과는 다른 여행길이 된다. 죽은 남자의 신원을 사용해 새로운 직업, 새로운 집, 새로운 삶을 가지게 된 것이다. 이제 후안은 자신이 누구인지, 자신에게 주어진 이 시간에 무엇을 할 것인지 찾아가기 시작하며, 바로 이것이 감독 로테르의 작품에 새겨진 각인과도 같은 주제이다. 진정 새롭게 다시 시작할 수 있는 기회를 맞은 후안은 이제 자신의 예전 삶으로 돌아갈 지를 결정해야 하는 상황에 놓인다. (제12회 부산국제영화제) “그 누구도 우리를 알아보지 못한다. 왜냐하면 아무도 우리를 모르고, 우리 역시 그 무엇도, 그 누구도 모르기 때문이다. 그렇다면 이렇게 자유로운 선택의 여지가 열려 있는 마당에 자신의 정체성이라는 짐을 굳이 져야 할 이유가 있을까? ‘나’라는 특정 개인에 따른 모든 사항을 벗어 버리고 다른 어떤 사람이라도 될 수 있는, 더 나은 길이 있는데 말이다.” – 아리엘 로테르
Cuatro mujeres descalzas
Feature film