Présentateur JT japonais
After having resigned from his post as President of the Republic, Jeff and his family are happy to be back in their village of Bouzolles. As the end of the year holidays approach, Cathy asks for a unique gift: to reconnect with her sister Maguy, and her husband Jean-Yves, with whom Jeff has been angry for 10 years. The reconciliation could have gone smoothly, except that during a lunch, Jeff and Jean-Yves, will once again find a subject of contention: CHRISTMAS. This family feud, which should never have left Bouzolles, will turn into a standoff between Jeff and a giant of Internet distribution.
Japanese Man
팔레스타인을 떠나 제2의 터전을 찾고 싶었던 일리야 술레이만 감독은 자신을 따라다니는 팔레스타인이라는 꼬리표를 떼어버릴 수 없음을 알게 된다. 새로운 삶을 향한 그의 열망은 이 영화에서 실패를 자조하는 희극으로 전환된다. 술레이만 감독은 파리, 뉴욕 등 세계 대도시를 다니며 제작자들에게 서툴게 자신의 ‘팔레스타인’ 영화를 설명하고 무표정한 얼굴로 거리를 응시하는 자신의 페르소나를 연기한다. 영화 속 술레이만은 팔레스타인 사람이면서 극중 인물의 말처럼 ‘충분히 팔레스타인 사람 같지 않은’ 존재로 어느 곳에도 섞이지 못한다. 감독은 어눌해 보이기도 하고 현자 같기도 한 또 다른 술레이만의 눈을 통해 세상과 팔레스타인의 현재 모습을 풍자적으로 보여준다.
Husband
Kiko, a Japanese illustrator on assignment in France, gets suddenly overwhelmed by a strange new inspiration, while she realizes she's been spying on a gay couple on the beach next to the chapel where she's working. Obsessed by such a vision, she will continue spying on those men and drawing them secretly. These drawings will slowly push her towards an encounter that will change her life and break the barriers she created around her.
Tuteur manuel du suicide
파리에서 ‘나 혼자’ 사는 35살 엠마. 배우로 성공하겠다는 꿈을 꾸지만, 현실은 몇 년째 배우지망생 신세일 뿐이다. 꿈과 실망 사이에서 지친 엠마가 모든 것을 내려놓으려는 결심을 한 순간, 마법처럼 나타난 알렉스는 그녀에게 잊지 못할 특별한 모험을 선사하는데…