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Narges Shahid Kalhor is a director seeking to be rid of the “Shahid” (martyrs), who are too heavy a burden. From Bavarian bureaucracy and therapy to dancing with Iran’s past generations and their long shadows, she twirls through a heady autofiction.
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He was a pop star of his time: with his paintings, copperplate engravings and woodcuts, Albrecht Dürer is one of the most important artists of the Renaissance. An obsessive, hedonist, visionary, networker and self-promoter, an eternal doubter and admonisher, a lover and seeker, in short: a modern man who was far ahead of his time. In a sensitive blend of fiction and documentary, the film Dürer tells of the life of the eccentric artist and of the stories behind his famous works.
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While Sedanur spends the whole night in Ingolstadt sorting car parts, headhunter Eva is looking for specialists in logistics automation. Two very different representatives of a generation in which, sooner or later, everyone will be replaceable.
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Forget everything you think you know about storytelling! And get ready for a very surreal trip. Narges Kalhor plunges us in a funny and deconstructed joyful apocalypse of a web of stories while following four characters who moved to Germany in order to escape the dire and dangerous political situation of their countries.
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Mina’s family has introduced her to few potential husbands in Iran. She has rejected them all until she meets Kian, a surgeon who has travelled from Germany in search of a wife.
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젊은 독일 여성 마리는 자신의 삶을 변화시키기 위해 후쿠시 마로 도망치듯 떠나온다. 클라운즈 포 헬프(Clowns4Help) 라는 단체와 함께 일하며 2011년 후쿠시마 원전사고의 생존 자들에게 기쁨을 전해줄 수 있길 바란 것이다. 마리는 오래 지나지 않아, 자신이 그 비극에서 고달픔을 덜어내는 임무에 전혀 적합하지 않다는 것을 깨닫게 된다. 하지만 마리는 거 기서 도망치기보다 성미가 고약한 사토미라는 이름의 노인 과 함께 지내기로 결정한다.
(2016년 제18회 서울국제여성영화제)
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‘The films I make have to get made, because when these people are dead they’re dead and all we’ll have left are Gestapo records, the records of the perpetrators. We can’t accept that.’ This quote graces the beginning of Katrin Seybold’s last film which was finished by her long-standing friend and colleague Ula Stöckl following Seybold’s death on 27 June, 2012.
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In the macho world of Mariachi music, very few women can hold their own. Just like the songs they play, this film is a snapshot of life, death and the things in between - seen from a bird's-eye perspective.
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The Iranian filmmaker Narges Kalhor, daughter of a former advisor of Ahmadinejad's, has been living in exile in Germany for four years. When she hears that the fellow Iranian rapper Shahin Najafi, who is also living in exile in Germany, faces death threats and has to hide because of one of his songs, she doesn't hesitate and has to find him. On her search she encounters fear everywhere. Narges Kalhor has to face her inconvenient memories of suppression, hatred and anger for her past in Iran.
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베를린 장벽이 무너지고 새로운 역사가 시작될 무렵, 베를린의 저소득 지역 마르찬에 살고 있는 싱글맘 카티는 전화 인터뷰로 동네 미용실의 새 매니저이자 스타일리스트 일을 얻게 된다. 하지만 미용실에 도착한 그녀를 본 미용실 원장은 고용하지 않으려 한다. 원장에게 하소연하려던 카티는 길 건너편에 미용실을 낼만한 자리가 있다는 것을 발견하고는 자신의 미용실을 열어 미용실의 주인이 되리라 다짐한다.하지만 경험도 연줄도 돈도 없이 꿈을 이루기란 정말 쉽지 않다.
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This is the first comprehensive documentary portrayal of the White Rose, the movement led by Munich students and their spirit of resistance to the Nazi regime. Companions, girlfriends, brothers and sisters tell the story of how they supported the distribution of tracts, how they survived Gestapo interrogation and courtroom trials in the Nazis’ Volksgerichtshof.
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남편 루디에게 죽어가고 있다는 사실을 숨긴 채 트루디는 남편과 함께 자식들이 있는 베를린으로 떠난다. 그러나 트루디의 갑작스런 죽음으로 오히려 홀로 남게 된 루디는 아내가 원했지만 이룰 수 없었던 삶을 살아가기로 결심한다. 부부간의 사랑에 대한 감성적 탐구가 돋보이는 영화.
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Documentary about film director and actor Bernhard Wicki.
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인생은 우연히 찾아온 인연으로 좌우된다. 일본을 여행하던 패션 디자이너 지망생 이다(알렉산드라 마리아 라라)는 우연히 오토(크리스티안 울멘)와 레오(지몬 페어회펜), 두 남자를 만난다. 이다는 수의사인 오토에게 매료돼 바로 간소한 일본식 결혼식을 올리고 텐트에서 첫날밤을 보낸다. 뮌헨으로 돌아온 둘은 오토가 왕진하러 다니는 캠핑카에서 신접살림 차린다. 이다는 임신과 동시에 비단잉어의 색감에서 영감 받은 손뜨개 스카프를 인정받아 패션회사에서 물량을 주문받는다. 그 후로 오토는 아이와 잉어를 키우며 사는데 만족하고, 이다는 점점 패션디자이너로 억척스럽게 일해 나간다. 최고 디자이너로 성공하겠다는 야망으로 오토와의 부부관계를 긴장시키는 이다에게 일본여자 요코(김 영신)와 결혼한 레오가 접근하고, 요코는 오토에게 접근한다. 도리스 되리 감독은 물고기들의 대화로 설명을 가미하는데, 주제는 그림 형제의 우화 “어부와 아내”에서 영감을 받았으며 “왜 여자는 만족을 모르는가”라는 부제를 달았다. 전 세계 여류 감독 중 가장 역량 있는 도리스 되리 감독은 말한다: “우리 여자들은 직업의 성공과 사랑, 모두 원한다”
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Director helmut Dietls and Patric Susskinds illustrate a legendary story of two lovers who cant keep themselves away from death.