유명한 체코 감독 이반 트로얀이 스릴 넘치는 스릴러뿐만 아니라 공산당이 체코슬로바키아에서 권력을 잡은 소위 제3공화국(1945-1948) 시기의 역사적 기록과 목격자 진술을 바탕으로 한 실제 사건을 충실하게 재구성한 작품을 선보인다. 영화는 이전에 언급된 적은 없지만 체코슬로바키아 전후 발전에 크게 기여한 즈데녜크 토만 해외 정보국장에 관한 믿기 힘든 실화를 보여준다. 그는 공산당이 다가오는 선거에서 이길 수 있게 자금을 마련하는 역할을 맡았다. 그리고 그는 항상 자기와 자신의 가족 그리고 공산당을 위해 돈을 마련하는 방법을 알았다. 막강한 권력을 가진 이 파렴치한 사업가는 자기 일을 수행함에 있어 그 무엇도 꺼리지 않았다. 암거래, 협박, 전범과 그들의 피해자에게 돈을 받아내는 것도 서슴지 않았다. 그는 자신의 위대한 업적 때문에 그 자신 뿐 아니라 친지도 높은 대가를 치뤄야했다.
전후 프랑크푸르트. 돈이 모이면 미국이민을 갈 작정으로 다비드와 그의 유대인 친구들은 자신들의 매력을 한껏 이용해 침구를 방문 판매한다. 유창한 말솜씨를 자랑하던 다비드는 미군 장교 사라에게 불려가 심문을 받게 되고, 제2차 세계 대전 중 나치 수용소에서의 행적이 차츰 드러난다. (2017년 제22회 부산국제영화제)
This bittersweet film was Roman Vávra's feature debut. The film consists of three independent stories, all connected through the motif of a field of grain. In 'Awn' a young couple takes a summer stroll in the country, in 'The Haystack' a gang of boys have an adventure with an older girl, and 'The Journey' recounts the tragicomic homecoming of a pair of aging newlyweds. For only the second time in the nineties Czech star Iva Janzurová appeared on the silver screen.
A period musical comedy set in a quiet Prague quarter at the end of the fifties. Using the western plot device of the "man from nowhere" a generation gap story unfolds of changing social climate. The action is driven by the character of a young man named Baby who causes a local rebellion by bringing rock'n'roll to a Communist neighborhood raised on swing.
Joseph K. awakes one morning, to find two strange men in his room, telling him he has been arrested. Joseph is not told what he is charged with, and despite being "arrested," is allowed to remain free and go to work. But despite the strange nature of his arrest, Joseph soon learns that his trial, however odd, is very real, and tries desperately to spare himself from the court's judgement.
The time is 1945-46. 10 year old Eda and his friend Tonda live in a small village outside Prague. In school, their class is so wild and indisciplined that their teacher quits and is replaced by the militant Igor Hnidzo. He is very strict - but also very just. His weakness is his interest in young women. Plot by Mattias Thuresson.
Stage mime Antoine Moreau is compelled by the Gestapo to put on a performance for the children of Terezin, a "model" concentration camp, to convince the Red Cross observers that the camp is truly what it seems. Reluctant at first, Moreau slowly learns the true nature of the camp, including the meaning of the "transports" on which people leave. With a world-class orchestra (made up of people interned in the camp) and a cast of children, Moreau stages a show to end all shows.