편의점 점원 단테는 오늘 비번이지만 대신 근무를 서게 된다. 하지만 약속시간이 되어도 주인은 나타나지 않고, 비디오가게 친구는 사고만 일으키며, 여자 친구와 손님들 때문에 단테의 하루는 피곤하기만 하다. 영화 속 젊은이들은 그리 비젼도 없어 보이고, 도전적이지도 않고, 그저 하루의 삶에 안주하며 살아간다. 가게 셔터문을 올리는 것에서 셔터를 내리는 것처럼 그들의 하루도 그렇게 시작되고 끝나는 것이다.
현란한 테크닉과 무대 매너로 80년대를 주름잡은 최고의 스타 레슬러 랜디 '더 램' 로빈슨(미키 루크). 20년이 지난 지금, 심장이상을 이유로 평생의 꿈과 열정을 쏟아냈던 링을 떠나 식료품 상점에서 일을 하며 일상을 보내던 랜디는 단골 술집의 스트리퍼 캐시디(마리사 토메이)와 그의 유일한 혈육인 딸 스테파니(에반 레이첼 우드)를 통해 평범한 행복을 찾으려 노력하지만, 냉혹한 현실은 그에게 더욱 큰 상처로 돌아온다. 결국, 죽을 수도 있다는 의사의 경고를 뒤로 한 채 그의 생애 최고의 레슬링 매치를 위해 링에 오를 준비를 한다.
조너스(브렌튼 스웨이츠)는 전쟁, 차별, 가난, 고통 없이 모두가 행복한 시스템 커뮤니티에서 기억보유자의 임무를 부여받는다. 그 직위 수여식을 통해 친구들인 피오나(오데야 러시)는 보육사가 되고 애셔(카메론 모나한)는 무인정찰기 조종사가 된다. 이후 조너스는 기억전달자(제프 브리지스)와의 훈련을 통해 사물의 색깔과 진짜 모습, 그리고 기억과 감정 등 커뮤니티 내에서는 전혀 알 수 없었던 새로운 세계를 접한다. 그를 통해 자신이 살아왔던 커뮤니티가 모든 것을 평등하게 만든 대신 또 다른 다양한 세상의 즐거움들을 억제해왔음을 깨닫는다. 그리고 피오나를 향한 자신의 감정이 바로 사랑이었음을 알게 되는데...
서로 다른 TV프로그램을 보려고 다투던 데이빗(토비 맥과이어)과 여동생 제니퍼(리즈 위더스푼)는 TV 시트콤 속으로 빨려들어가게 된다. 시트콤의 무대가 되는 마을 플레전트빌은 화면처럼 흑백으로 된 세상이었다. 등장인물인 파커 가족의 일원이 된 데이빗과 제니퍼는 마을 사람들이 성적으로 무지한데다 획일적인 사고 방식을 가진 것을 발견한다. 개방적인 사고 방식을 지닌 데이빗과 성적으로 분방한 제니퍼는 마을 사람들에게 사랑,성욕,분노,질투 등의 원색적인 감정을 퍼뜨리고 그 둘 덕에 마을 사람들은 '인간다움'을 배워가기 시작한다. 더불어 무채색의 플레전트 빌에도 하나둘 씩 색채가 물들기 시작하는데...
옛날 옛적 바다 밑, 페퍼랜드(Pepperland)라는 평화로운 마을에 이나라 최고 인기 밴드인 서전트 페퍼스 론리 하츠 클럽 밴드(Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band)가 음악이라면 질색인 블루 미니스(Blue Meanies)가 이끄는 군대로 부터 미사일 공격을 받는다. 그들은 이세상에서 음악과 사랑과 행복을 영원히 말소시키기 위해 평화로운 마을에 침공한 것. 위기를 맞은 페퍼랜드 국민들은 구원을 청하는 노란 잠수함을 타고 비틀즈를 찾게 되고 사정을 들은 비틀즈는 온갖 모험과 기지로 마을의 평화를 되찾는다.
가장 순수한 형태의 체험적 영화로, 어미 돼지와 닭, 소의 일상을 가까이에서 담는다. 감독은 담담한 흑백 화면으로 뛰어난 영상미를 구현하고, 농장에서 들리는 현장의 소리를 그대로 담아 관객을 "군다"의 세상으로 초대한다. 영화가 선사하는 이 마법 같은 체험 속에서, 영화 속의 동물들처럼 일상의 걸음을 잠시 멈추고 자연이 허락한 새로운 관점과 시간을 경험할 수 있다. 영화는 동물들이 가진 신비로운 의식(意識) 세계를 탐험하며, 이 세계 속에서 인류의 역할은 무엇인지에 대해 질문한다. (서울환경영화제)
A Sunday Afternoon on the Island of La Grand Jatte by Georges Seurat is one of the great paintings of the world, and in "Sunday in the Park with George," book writer James Lapine and composer/lyricist Stephen Sondheim bring a story based on the work brilliantly to life. While the painting depicts people gathered on an island in the Seine, the musical goes beyond simply describing their lives. It is an exploration of art, of love, of commitment. Seurat connected dots to create images; Lapine and Sondheim use connection as the heart of all our relationships. Winner of the 1985 Pulitzer Prize for Drama. Originally broadcast as part of "American Playhouse" on PBS (season five, episode nineteen).
The aristocratic White Mice and the rustic Creatures Who Dwell Under the Oak battle over the doll of their heart's desire.
Two friends play a silly game they see from TikTok. What started out as a fun-time quickly turns into an exploration of trauma, guilt, and bloodshed.
Arturo, who has just turned 15, is in love with 13-year-old Paloma. In a moment of passion at a ski lodge while on a field trip to the mountains with their schoolmates, he gets her pregnant. Afraid of what may happen to them if their strict (but somewhat inattentive) parents or any of the rather straight-laced teachers at their Catholic school find out about the baby, Arturo and Paloma turn to their young friends and relatives for help instead. This proves to be something of a coming-of-age for everyone involved as they try to help the young couple get married, conceal the pregnancy from their parents, and prepare for the birth. The many adventures they have while doing this, while often amusing, help drive home to them that the old wives' tale about storks bringing babies is just a myth (hence the title), and pregnancy and childbirth are actually very serious matters.
A barefoot contessa, a screwed-up princess, an exquisite drunk, a bawdy aristocrat, a nightmare for puritanical America and the moguls of Metro-Goldwyn-Mayer, Ava Gardner never stopped loving those she loved. She turned women green and made men sweat. And rejected with all her force the bulwark of normality.
An Oscar-nominated short from 1985 by Ishu Patel, which raises the question – which is preferable, a beautiful gilded cage, or your freedom?
A film consisting of alternating black and white frames.
The history of color photography in motion pictures, in particular the Technicolor company's work.
Twenty animators from the U.S., Switzerland, Poland and China express their friendship with and love of animation in a series of animated variations on the standard countdown.
This short film follows a man lost in the woods driven by his fear of the unknown.
A community of women lives in an old convent that falls apart. They never talk and strive to keep everything clean. One day, Irene realizes for the first time that there is much more beyond the routine she and her sisters keep doing over and over. Irene, following nature’s signs, starts a journey of reconnection with her own impulses and body to finally find her own voice.
A profile of writer-director Billy Wilder
Twelve skits in six minutes: the first one and the final three are about sex, in between are sketches of blood, death, murder, truck crashes, a tough day on the toilet, a slip on a banana peel, and an omnivorous Elvis. In several vignettes, Plympton draws on the essentially comic image of men wearing jackets and ties in a world gone awry. Women, who don't appear all that often, cheerfully participate in the sex and don't hang around for the violence.