오샤레는 오늘도 친구들과 함께 여름방학 계획을 짜느라 여념이 없다. 방과 후 집으로 돌아온 그녀를 맞이하는 아빠, 이탈리아에서 돌아온 아빠가 반갑지만 아빠 옆에는 곧 새 엄마가 될 낯선 여자가 서 있다. 충격에 휩싸인 오샤레는 문득 생각난 시골 이모댁에 편지 한 통을 보낸다. 여름방학이 오고 오샤레는 7명의 친구들과 함께 시골 이모 집을 방문하기로 한다. 정겨운 시골의 분위기와 따뜻하게 맞아주는 이모는 도시밖에 몰랐던 오샤레와 친구들에게 특별한 방학을 선사해 줄 듯 하다. 하지만 뜻 밖의 사건들이 그들을 기다리고 있다. 집 안의 물건들이 그들을 위협하기 시작하고 친구들이 하나 둘씩 사라져 간다. 위협의 정체는 바로 이모. 사랑하는 사람을 전쟁으로 잃은 채 혼자 살다가 수년 전에 죽은 이모는 자신의 원한을 풀고자 젊은 처녀들을 잡아먹기 시작한다.
1950년, 44세의 푸이는 소련군의 감시 아래 중국인 800명과 함께 조국으로 돌아가는 동안 자기 비판의 생애를 기록하며 황제였던 과거를 회상한다. 1906년 자식이 없는 광서제의 뒤를 이어 황제가 된 4살의 푸이는 즉위 3년째에 발발한 신해 혁명으로 궁중 생활의 마지막을 맞는다. 자금성에서 연금 생활을 하며 결혼을 하고 시대 상황을 깨달은 푸이는 영국인 가정교사의 영향으로 유학의 꿈을 가진다. 그러나 1924년의 군사 쿠데타로 일본으로 도피한 푸이는 유학의 꿈을 상실한 채 일본 특무기간원의 감언에 넘어가 만주국의 집정이 되고 2년 후에는 황제로 등극하게 되는데...
헬스 클럽 트레이너로 일하며 주변의 모든 일에 관심이 많은 참견쟁이 채드와 성형을 해서 멋진 남자를 만나는 것이 지상 최대 목표인 린다는 우연히 헬스 클럽에서 정보국의 일급비밀이 담긴 CD를 발견하고 거액의 협상을 계획한다. 하지만 전 CIA 요원이자 CD의 주인인 오스본은 어처구니 없는 조건을 제시하며 협박하는 이들에게 쉽게 응하지 않고 상황은 점점 더 꼬여만 간다. 예상대로 협상이 잘 풀리지 않자 초조해진 린다는 인터넷을 통해 만난 해리에게 그만 마음을 뺏기고, 린다를 도와주고 싶은 채드는 오스본을 협박하기 위해 그의 집에 숨어들지만 놀랍게도 그 곳에서 해리를 만나게 된다. 바람둥이 연방 경찰 해리는 오스본의 부인인 케이티와 내연의 관계였던 것. 얽히고 설킨 이들의 관계는 과연 어떻게 될 것인가? 채드와 린다는 난생 처음 해보는 협상에 성공할 것인가?
In Manhattan's Central Park, a film crew directed by William Greaves is shooting a screen test with various pairs of actors. It's a confrontation between a couple: he demands to know what's wrong, she challenges his sexual orientation. Cameras shoot the exchange, and another camera records Greaves and his crew. Sometimes we watch the crew discussing this scene, its language, and the process of making a movie. Is there such a thing as natural language? Are all things related to sex? The camera records distractions - a woman rides horseback past them; a garrulous homeless vet who sleeps in the park chats them up. What's the nature of making a movie?
In his excellent Someone Likes Yoghurt, Herrring shares with us his world of gonorrhoea-transmiting magpies, his attempts to become successor to Pope John Paul II, and his local supermarket's utterly humiliating new checkout service: the grocery interrogation.
아이를 안정적으로 키우지 않고 자신의 망가진 인생에 아이를 동참시키는 사라. 사라의 부모는 더이상 두고볼 수가 없어서 아이를 시골마을에 데려다 놓지만, 그곳에서도 아이는 고통받게 된다.
Nanni Moretti takes another look at the ebbs and flows of his life in April 1996, as he becomes a father for the first time and seems unable to focus on his documentary about the upcoming national elections.
Joaquín Góñez, a novelist in his sixties recalls his emotions, his wild years in Buenos Aires, the memories of old friends, the meaning of loyalty and the intimate relationship with his mother, Roma.
영국의 푸트라이터 '나이젤 슬레이터'의 이야기. 1960년대 영국을 배경으로 맛과 향수를 느낄수 있는 어른들의 추억 여행.
A dark comedy about a murder and its consequences presented in a backwards manner, where death is actually a rebirth. The film starts with an "execution" of the main protagonist and goes back to explore his previous actions and motivations.
Kahlil Gibran remembers his days as a young poet and artist in Lebanon, and of the young woman (Salma) who ignited his passions.
Portrayal of the late Bradford playwright Andrea Dunbar. Andrea Dunbar wrote honestly and unflinchingly about her upbringing on the notorious Buttershaw Estate in Bradford and was described as ‘a genius straight from the slums.’ When she died tragically at the age of 29 in 1990, Lorraine was just ten years old. The Arbor revisits the Buttershaw Estate where Dunbar grew up, thirty years on from her original play, telling the powerful true story of the playwright and her daughter Lorraine. Also aged 29, Lorraine had become ostracised from her mother’s family and was in prison undergoing rehab. Re-introduced to her mother’s plays and letters, the film follows Lorraine’s personal journey as she reflects on her own life and begins to understand the struggles her mother faced.
A Senegalese platoon of soldiers from the French Free Army are returned from combat in France and held for a temporary time in a military encampment with barbed wire fences and guard towers in the desert. Among their numbers are Sergeant Diatta, the charismatic leader of the troop who was educated in Paris and has a French wife and child, and Pays, a Senegalese soldier left in a state of shock from the war and concentration camps and who can only speak in guttural screams and grunts.
Experimental film consisting of a single static shot of the Empire State Building from early evening until nearly 3 am the next day.
Sequel to "Summer of '42" reunites Hermie, Oscy and Benjie as they graduate from high school. Benjie departs shortly to war while Hermie and Oscy go on to college and experience fraternity hazings, cheating on exams, sex scandals and other unsavory college activities. Hermie grows apart from his childhood friend Oscy and begins a relationship with Julie that allows him to settle down into maturity.
카메라없이 처음으로 만들어진 작품. 실제로 필름 위에 나방의 날개, 꽃잎 조각, 풀 등을 콜라주 형태로 붙여놓고 일련의 프린트 과정을 거친 작품으로 널리 알려져 있다. 이미 죽어버린 생명체가 작가의 손길을 거쳐 스크린 위에 다시 투영될 때의 빛의 숨결을 받아 새로운 생명으로 환생한다는 역설적인 메시지를 지니고 있다. 바로 빛의 깜박거림으로 인하여 영사기를 통해 보여지는 나방의 날개는 마치 살아서 움직이는 것같은 환상을 관객들에게 제공한다.
Claude Berri plays himself as he relates his own experiences through youth and adolescence. His father owns a profitable fur shop. Initially, Claude's father hopes his son will take over the fur shop, but he later gives in to Claude's desire to become involved in filmmaking.
2차 세계대전 참전 용사이자 철도 애호가인 에릭 로맥스는 어느 날 열차에서 우연히 만난 패티라는 여인과 사랑에 빠지게 되고, 결혼에 성공한다. 그러나 행복도 잠시 전쟁의 후유증이 그를 괴롭히는데, 이에 패티는 그를 도와주기 위해 참전용사 핀레이를 찾아가 에릭의 충격적인 과거를 듣게 된다. 바로 전쟁 도중 에릭이 일본군의 포로가 되어 끔찍한 고문과 구타를 당한 것. 결국 핀레이는 힘들어하는 에릭에게 그를 고문했던 헌병대 장교 나가세의 행적을 알려주며, 복수를 종용하는데….
A creation myth realized in light, patterns, images superimposed, rapid cutting, and silence. A black screen, then streaks of light, then an explosion of color and squiggles and happenstance. Next, images of small circles emerge then of the Sun. Images of our Earth appear, woods, a part of a body, a nude woman perhaps giving birth. Imagery evokes movement across time. Part of the Dog Star Man series of experimental films.
Via the New York Times: "...a severely obscure meditation on pre-revolutionary Russia in the form of an encounter between a ghost from the past and the ghost's present-day guardian. In fact, the two characters seem to be the shade of Anton Chekhov and the young man who tends a Chekhov museum in the Crimea, though that is never made explicit."