Antillean Green Card (2011)
장르 : 드라마, 드라마
상영시간 : 1시간 37분
연출 : Peter Sagnia
시놉시스
A young woman leaves her abusive husband in Holland to seek refuge in St. Maarten. But the law has changed since the island obtained country status and she is stranded at the airport. The Chief Immigration Officer is a man of integrity and exemplary service, who is torn between enforcing the new law and instinctively helping a woman he doesn’t know and whom he meets on the anniversary of his wife’s death.
세르비아 출신의 보비는 알바니아 폭력조직에 가입하기 위해서 동네 친구인 터키 출신의 가브리엘과 그리스 출신의 코스타를 범죄에 끌어드리려 한다. 고향에서의 정착을 꿈꾸는 가브리엘은 이를 거절하지만, 늘 돈에 쪼들린 코스타는 마지막 한탕을 위해 가담한다. 그러나 예기치 못한 사건들로 이들의 계획은 꼬여가기 시작한다.2004년 베를린 영화제에서 대상을 수상한 를 감독한 터어키계 출신의 파티 아킨 감독의 1998년도 작품. 부와 사랑을 꿈꾸며 실업과 인종차별로 얼룩진 암담한 현실을 헤쳐 나가려는 세 명의 외국인 친구들의 우정과 갈등을 사실적으로 그린 영화.
세르비아 출신의 보비는 알바니아 폭력조직에 가입하기 위해서 동네 친구인 터키 출신의 가브리엘과 그리스 출신의 코스타를 범죄에 끌어드리려 한다. 고향에서의 정착을 꿈꾸는 가브리엘은 이를 거절하지만, 늘 돈에 쪼들린 코스타는 마지막 한탕을 위해 가담한다. 그러나 예기치 못한 사건들로 이들의 계획은 꼬여가기 시작한다.2004년 베를린 영화제에서 대상을 수상한 를 감독한 터어키계 출신의 파티 아킨 감독의 1998년도 작품. 부와 사랑을 꿈꾸며 실업과 인종차별로 얼룩진 암담한 현실을 헤쳐 나가려는 세 명의 외국인 친구들의 우정과 갈등을 사실적으로 그린 영화.
베컴의 팬이자 축구선수를 꿈꾸는 인도계 제스와 역시 축구선수를 꿈꾸는 줄스라는 18살짜리 두 소녀에 관한 이야기. 어디서나 그렇지만 이들이 사는 곳에서도 여자들이 축구를 한다는 사실에 대해서 가족들의 시선이 곱지만은 않다. 제스의 부모는 딸이 축구를 그만두고 요리나 배워 시집가기를 바라고, 줄스의 부모는 딸이 적당한 직업을 찾아 보편적인 기준의 삶을 가기를 바라고 있다. 하지만 질풍노도의 시기를 살고 있는 두 소녀는 부모의 말에는 관심이 없고, 축구코치인 조를 통해 자신들의 꿈을 키워간다.
베컴의 팬이자 축구선수를 꿈꾸는 인도계 제스와 역시 축구선수를 꿈꾸는 줄스라는 18살짜리 두 소녀에 관한 이야기. 어디서나 그렇지만 이들이 사는 곳에서도 여자들이 축구를 한다는 사실에 대해서 가족들의 시선이 곱지만은 않다. 제스의 부모는 딸이 축구를 그만두고 요리나 배워 시집가기를 바라고, 줄스의 부모는 딸이 적당한 직업을 찾아 보편적인 기준의 삶을 가기를 바라고 있다. 하지만 질풍노도의 시기를 살고 있는 두 소녀는 부모의 말에는 관심이 없고, 축구코치인 조를 통해 자신들의 꿈을 키워간다.
Two trouble-causing brothers, who in the second generation after World War II Germany live, are in the center of this German made for TV movie. The movie makes a subject out of their everyday lives and the helpless attempt for them to build a normal life.
Two trouble-causing brothers, who in the second generation after World War II Germany live, are in the center of this German made for TV movie. The movie makes a subject out of their everyday lives and the helpless attempt for them to build a normal life.
In 1980 the black Falashas in Ethiopia are recognised as genuine Jews and are secretly carried to Israel. The day before the transport the son of a Jewish mother dies. In his place and with his name (Schlomo) she takes a Christian 9-year-old boy.
In 1980 the black Falashas in Ethiopia are recognised as genuine Jews and are secretly carried to Israel. The day before the transport the son of a Jewish mother dies. In his place and with his name (Schlomo) she takes a Christian 9-year-old boy.
Deep in the lush river jungles of Argentina, Alvaro lives a solitary existence fishing and harvesting reeds. What sets him apart from the rest of his village is that he is gay. There are no other gay men in his world, his only means of expression is with the occasional outsider who passes through. Most of these men come via the river taxi El León, whose captain El Turu is a mean man with a homophobic streak and a secret. When illegal loggers appear in the jungle El Turu accuses Alvaro of aiding them, a dispute which leads both men towards confrontation.
Deep in the lush river jungles of Argentina, Alvaro lives a solitary existence fishing and harvesting reeds. What sets him apart from the rest of his village is that he is gay. There are no other gay men in his world, his only means of expression is with the occasional outsider who passes through. Most of these men come via the river taxi El León, whose captain El Turu is a mean man with a homophobic streak and a secret. When illegal loggers appear in the jungle El Turu accuses Alvaro of aiding them, a dispute which leads both men towards confrontation.
Twenty-five films from twenty-five European countries by twenty-five European directors.
Twenty-five films from twenty-five European countries by twenty-five European directors.
The cross-frontier migrant's life 'within the system' - an endless, featureless, futureless round of queues - becomes even bleaker in December. Bipul doesn't want to admit it, but the arrival of Lidia, a Russian girl makes a difference. Hope? Surely not! A future? Get real! December is also the ninth month of Martina's pregnancy. But, just when the situation seems hopeless, help is at hand. A Christmas story.
The cross-frontier migrant's life 'within the system' - an endless, featureless, futureless round of queues - becomes even bleaker in December. Bipul doesn't want to admit it, but the arrival of Lidia, a Russian girl makes a difference. Hope? Surely not! A future? Get real! December is also the ninth month of Martina's pregnancy. But, just when the situation seems hopeless, help is at hand. A Christmas story.
Caye is a young prostitute whose family is unaware of her profession. She meets her striking Dominican neighbour Zulema, an illegal immigrant, after she finds her in the bathroom, badly beaten up. They strike up a close friendship unbeknownst to Caye's xenophobic co-workers.
Caye is a young prostitute whose family is unaware of her profession. She meets her striking Dominican neighbour Zulema, an illegal immigrant, after she finds her in the bathroom, badly beaten up. They strike up a close friendship unbeknownst to Caye's xenophobic co-workers.
카심은 영국 글래스고우에 사는 파키스탄인 2세이다. 클럽 DJ인 카심은 언젠가 자신의 클럽을 운영하고 싶어하는 착실한 젊은이다. 독실한 이슬람교도인 카심의 부모는 그를 사촌 자스민과 결혼시키려 하지만 카심은 백인 여성인 르와진과 사랑에 빠지게 된다. 카심의 부모가 이를 절대 허락하지 않을 것임은 불을 보듯 뻔한 일. 결국 둘의 관계가 알려지게 되고 이 관계를 둘러싼 파장은 일파만파로 번져 결국엔 문화적 충돌과 사람들의 성격이 부딪히는 상황에까지 이른다.
카심은 영국 글래스고우에 사는 파키스탄인 2세이다. 클럽 DJ인 카심은 언젠가 자신의 클럽을 운영하고 싶어하는 착실한 젊은이다. 독실한 이슬람교도인 카심의 부모는 그를 사촌 자스민과 결혼시키려 하지만 카심은 백인 여성인 르와진과 사랑에 빠지게 된다. 카심의 부모가 이를 절대 허락하지 않을 것임은 불을 보듯 뻔한 일. 결국 둘의 관계가 알려지게 되고 이 관계를 둘러싼 파장은 일파만파로 번져 결국엔 문화적 충돌과 사람들의 성격이 부딪히는 상황에까지 이른다.