The Barbershop (1894)
장르 : 드라마
상영시간 : 1분
연출 : William K.L. Dickson, William Heise
시놉시스
“Interior of Barber Shop. Man comes in, takes off his coat; sits down, smokes; is handed a paper by attendant, who points out a joke; both laugh. Meantime the man in the chair is shaved and has his hair cut. Very funny.” (Edison's Latest Wonders, 1894)
디킨스의 크리스마스 고전 소설을 개작한 애니메이션
A butcher in Paris takes his revenge after his daughter is brutally attacked.
세계대전에서 패배한 토매니아국에 힌켈이라는 독재자가 나타나 악명을 떨친다. 한편, 힌켈과 닮은꼴 외모의 이발사 찰리는 국가의 유태인 탄압정책으로 인해 곤경에 처하지만 병사로 참전했던 전쟁에서 우연히 구해줬던 슐츠 장교의 도움을 받아 위기를 모면한다. 독재자 힌켈의 악행은 갈수록 도를 더해가고, 찰리는 유태인 수용소에 끌려가게 되지만 기지를 부려 탈옥에 성공한다. 하지만 이발사와 똑같은 얼굴을 한 힌켈이 탈옥범으로 오해 받아 감옥에 잡혀 들어가게 되는데…
1905년, 제정 러시아 시대. 전함 포템킨의 수병들은 장교들의 학대와 열약한 근무 조건에 불만을 가지게 된다. 썩은 고기를 식량으로 사용한 사실은 그들의 반란의 기폭제로 작용한다. 수병을 없애버리라는 장교의 명령에 포병들은 거역하고 수병과 포병은 힘을 합쳐 동지가 된다. 전함을 완전히 장악한 이들은 승리감에 젖어 흑해 오뎃사 항구로 향하고 이 소식을 전해들은 시민들은 수병들을 환영하러 부두로 나온다. 한편 짜르의 명령을 받은 정예 코자크 군대가 출동하여 그들에 반항하는 시민들에게 무차별 공격을 가한다. 전함 포템킨에 탄 수병들을 환영하려 했던 시민들은 갑작스런 군대에 의해 피를 흘리며 쓰러져 간다. 수 많은 희생자가 나지만, 분노한 시민들은 수병들과 합세하여 봉기, 짜르의 군대와 싸우며 혁명의 대열에 서는데...
크노크라는 괴상한 노인의 부동산 중개소 직원인 후터는 비스보르크라는 한 소도시에 그의 부인 엘렌과 살고 있었다. 어느날 크노크는 비스보르크에 집을 한 채 사겠다는 오를록 백작의 편지를 받고 후터를 백작의 성으로 급히 보낸다. 후터는 자신이 오랫동안 집을 비우는 것을 슬퍼하는 부인을 친구인 하딩의 집에 머무르게 하고 백작의 성을 향해 떠난다. 길을 가다 어느 덧 해가 저물어 한 여관에 머무르게 된 후터는 우연히 조그마한 책자를 발견한다. 책에는 흡혈귀에 대한 섬뜩한 이야기가 씌여 있다. 이 영화의 사이 사이에는 훗날 비스보르크에서 일어날 일을 예언이라도 하는 듯한 내용이 삽입되어 있다. 다음날 다시 백작의 성을 향해 길을 가던 도중 고갯길에 다다르자 공포감을 느낀 짐꾼들은 더 이상 가기를 거부하고 후터는 할 수 없이 혼자서 길을 떠난다. 그런데 이때 어디선가 기괴한 인상의 마부가 홀연히 나타나 후터를 목적지인 오를록 백작의 성까지 눈깜짝할 사이에 데려다 준다. 성에 도착한 후, 어딘지 섬뜩한 느낌을 주는 오를록 백작을 만나 후터는 식사대접을 받고 하룻밤을 지낸다. 다음날 목에 무언가 물린 자국이 난 것을 발견하지만 후터는 모기에게 물린 것으로 간주해 버린다. 다시 오를록 백작과 만나 집에 대한 매매 이야기를 하는 도중 우연히 백작은 후터의 부인 엘렌의 사진을 보게된다. "당신 부인의 목이 참 아름답군요"라면서 백작은 의미심장한 표정으로 후터의 바로 맞은편에 있는 집을 사겠다고 한다. 이날밤 후터는 자신의 방으로 침투해 들어오려는 혼령을 만나게 되고 혼비백산하여 지하실로 내려가게 되는데, 지하실에 놓인 관속에서 죽은 시체와 같이 누워있는 오를록 백작이 눈을 뜨고 후터를 향해 일어선다. 완전히 공포에 사로잡힌 후터는 자신이 성에 갇힌 사실을 인식하고 어떻게든 성을 빠져 나갈 궁리를 한다.
풍요로운 삶을 누리는 지상세계의 프레더는 어느날 마리아를 통해 지하 세계의 비참한 생활상을 알게된다. 프레더는 그의 아버지 프레드슨에게 노동자들의 삶을 개선해 줄 것을 요청하지만 거절당한다. 한편 마리아가 주도하는 지하 세계의 집회를 목격한 프레드슨은 로트왕에게 마리아와 똑같은 로봇을 만들어 지하세계의 노동자들을 교란할 것을 명령하는데...
미국의 작고 외진 한 폐광촌. 산업 폐기물을 싣고 가던 덤프 트럭에서 폐기물통이 떨어져 마을의 강가에 산업폐기물이 노출된다. 인근 부근 거미농장의 주인은 매일마다 강가에서 잡은 귀뚜라미를 거미들에게 공급한다. 귀뚜라미를 먹은 거미들은 며칠사이 2-3배 크기로 급성장을 하게 되고, 급기야 주인을 공격해 목숨을 빼앗는다. 폐기물에 노출되어 비정상적으로 커진 이들 거미떼는 평화로운 광산촌을 덮치게 되고, 마을은 아수라장이 된다. 마침 십년 만에 마을에 돌아온 광산 엔지니어 크리스(데이빗 아퀘트 분)가 옛 애인이자 마을의 보안관인 샘(캐리 뷰러 분)과 손잡고 마을 사람 구조에 앞장선다. 거미떼를 외계인이라고 믿고 있는 케이블 방송국 DJ인 할란(더그 E. 더그 분)과 거미의 생리를 꿰고 있는 샘의 어린 아들 마이크도 적극 동참하지만 무차별적인 거미떼의 습격에 속수무책이다. 암컷의 환심을 사기위해 사람을 산채로 거미줄로 둘둘 말아서 보관하는가 하면, 대형버스를 장난감처럼 흔들어 엎고, 눈깜짝할 사이 타조를 먹어치우는 등 괴물 거미떼들의 거칠고 무차별적인 습격에 아수라장이 된 마을 사람들은 목숨을 부지하기 위해 마을의 대형 마트에 총집결 한다. 통제불능의 거칠고 거대한 거미떼들과 목숨을 건 마을 사람들과의 한판 전쟁이 시작 되는데...
캘빈 파머(아이스 큐브 분)가 운영하는 이발소는 3대째 가업으로 내려오고 있는 역사가 깊은 이발소이다. 다양한 배경과 개성을 지닌 이발사들은 끊임없이 웃고 떠들면서 즐겁게 일한다. 그들의 흥겨운 분위기에 합세하여 장단을 맞추는 손님들로 인해 이발소에는 언제나 활기가 넘치지만 손님은 많지않아 이발소는 재정적인 어려움에 처한다. 그러자 캘빈은 이발소 대신 녹음 스튜디오를 열기로 하고 아내와 이발사들에게는 비밀로 한 채 2만 달러를 받고 고리대금업자 월러스에게 이발소를 넘긴다. 우연히 이 사실을 알게 된 아내는 가족의 역사가 담긴 이발소를 아무런 상의 없이 팔아치운 캘빈의 결정에 크게 실망한다. 곧 캘빈은 이발소가 가족은 물론 동네 사람들에게도 소중한 존재였다는 사실을 깨닫고, 이발소를 되찾기 위해 월러스를 만난다. 그러나 월러스가 4만 달러를 당장 내놓지 않으면 팔지 않겠다고 고집하자 캘빈은 이발소를 되찾으려는 계획을 포기한다. 한편, 전과 2범의 이발사인 리키의 사촌 JD는 그의 허락 없이 몰고 나온 트럭을 이용하여 이발소 근처의 편의점을 부수고, 현금 인출기를 훔쳐 달아난다. 현금 인출기 도난 사건을 추적하는 형사로부터 용의자로 몰린 리키는 자칫 종신형을 받을 수도 있게 되자 캘빈과 함께 JD를 찾아 나서는데...
사랑하는 아내와 딸과 함께 행복한 남자 벤자민 바커(조니 뎁). 그러나 자신의 아름다운 아내를 탐한 악랄한 터핀 판사 때문에 억울한 누명을 쓰고 감옥에 갇힌다. 그 후로 15년. 아내와 딸을 되찾기 위해 고향으로 돌아온 그는 복수를 위해 스위니 토드로 거듭나 이발소를 연다. 그날 이후 수 많은 신사들이 이발하러 간 후엔 바람같이 사라져 나타나지 않고, 이발소 아래층 러빗 부인(헬레나 본햄 카터)의 파이 가게는 갑자기 황홀해진 파이 맛 덕분에 손님이 끊이지 않는데. 그런데 스위니 토드의 사랑하는 아내와 딸은 대체 어디로 사라진 걸까?
산업의 기계화와 대공황이 맞물려 힘든 시절, 공장의 컨베이어 벨트 위에서 하루 종일 나사못 조이는 일을 하는 찰리. 찰리는 반복되는 작업에 착란 현상을 일으키고, 눈에 보이는 모든 것을 조여버리는 강박 관념에 빠지고 만다. 그는 급기야 정신 병원에 가게 되고, 거리를 방황하다 시위 군중에 휩쓸려 감옥살이까지 하게 된다. 몇 년 후 감옥에서 풀려난 찰리는 부모를 잃고 고아가 된 한소녀를 만난다. 그녀의 도움으로 카페에서 일하게 되고 서로를 의지하며 새로운 희망을 가진다. 둘은 행복하고 단란한 가정을 꿈꾸며 일자리를 찾아 헤매지만 매번 다시 거리로 내몰리고 마는데...
북독일의 시골에서 온 칼리가리 박사는 체자레라고 하는 남자에게 최면술을 걸어 예언자 행세를 하며 동네를 돌게 한다.
산타와 루돌프가 마다가스카 섬에 추락하고, 알렉스, 마티, 글로리아, 멜만과 익살스러운 펭귄들은 위기에 처한 크리스마스를 구하려 한다.
캘빈은 그의 일당들인 에디와 테리 등과 함께 가업인 캘빈 이발소를 운영 중이다. 그러나 바로 옆에 최신 시설을 갖춘 헤어 샵이 개업하면서 전운이 감돈다. 한술 더 떠 대형 개발업자는 ‘mom & pop'이라는 이름의 이발소 체인의 개업을 준비 중이다. 사면초가에 빠진 캘빈 일당은 이번에도 무사히 이발소를 지켜낼 수 있을까?
A 35-minute Dragon Ball animated short film that premiered at the Jump Super Anime Tour in September 2008. It is the first animated Dragon Ball feature in twelve years, following the tenth anniversary film The Path to Power.
For their first day on the job as the new protectors of Metro City, Megamind and Minion are selling off the gadgets from their evil lair. But when one seemingly harmless "button" unleashes the gigantic robot MEGA-MEGAmind, the duo will have to resort to their old tricks to restore order.
The Minions fight over a delicious banana... but is that all they want?!
A social worker is coming to Gru's house to check if it's suitable for children. Margo, Edith, Agnes and the Minions must take care of the situation.
With so many jobs to choose from, the Minions have to make serious decisions after watching an 'Initiation Video'. What could go wrong?!
Susan Murphy (a.k.a. Ginormica) and the Monsters are now working with the US government as special ops. So when an alien presence is detected in Susan's hometown of Modesto, California -- right before Halloween -- the team is dispatched to investigate. Everything appears normal, right down to the jack-o-lanterns peering out from every doorstep and windowsill. But when Halloween arrives, those innocent-looking carved pumpkins reveal themselves for what they really are mutant aliens. The altered pumpkins then start to implement their fiendish plan to take over Earth. The Monsters are there to combat the mutant gourds and try to smash their wicked scheme!
슈퍼맨과 샤잠이 편을 먹고 우주에서 돌아온 악당 블랙 아담과 2:1로 맞서 싸우는 내용이다.악당이 얼마나 강한지 슈퍼맨 하나로는 상대가 되지 않을 정도다.
언제나 불량배에게 괴롭힘만 당하는 불쌍한 아이, 그러나 이 아이가 바로 슈퍼 파워를 지니게 될 운명을 가진 샤잠. 집없는 아이 샤잠에 대한 취재를 하던 슈퍼맨 켄트... 그때 들이닥친 블랙 아담. 도망치던 아이는 지하철에서 마법사를 만나게 되고 드뎌 샤잠이 되는 파워를 얻게된 후, 슈퍼맨과 팀을 이뤄 블랙 아담에 맞서는데...
A charming representation of the Mikado dance by three beautiful Japanese ladies in full costume. Very effective when colored.
A scene from Charles Hoyt's 'A Milk White Flag': A brass band marches out, led by bandmaster Steele Ayers. When Ayers reaches his position, he turns around and directs the musicians as they take up their own positions.
"Firemen in working uniform, rubber coats, helmets, and boots. Thrilling rescue from burning building. Smoke effects are fine." - from the Edison Catalog
Eugen Sandow, who claims to be the strongest man in the world, appears in the Edison Company's film studio.
Annabelle (Whitford) Moore performs one of her popular dances. For this performance, her costume has a pair of wings attached to her back, to suggest a butterfly. As she dances, she uses her long, flowing skirts to create visual patterns.
Annie Oakley was probably the most famous marksman/woman in the world when this short clip was produced in Edison's Black Maria studio in West Orange, New Jersey. Barely five feet tall, Annie was always associated with the wild west, although she was born in 1860 as Phoebe Ann Oakley Mozee (or Moses)in Darke County, Ohio. Nevertheless, she was a staple in the Buffalo Bill Wild West Show and similar wild west companies. Because of her diminutive stature, she was billed as "Little Sure Shot." The man assisting her is this appearance is probably her husband, Frank E. Butler. Annie had outshot Butler (a famous dead-eye marksman himself) in a shooting contest in the 1880's. Instead of nursing his bruised ego because he had been throughly outgunned by a woman, Butler fell in love, married Little Sure Shot, and became her manager.
Three men hammer on an anvil and pass a bottle of beer around. Notable for being the first film in which a scene is being acted out.
The last remaining film of Le Prince's LPCCP Type-1 MkII single-lens camera is a sequence of frames of his son, Adolphe Le Prince, playing a diatonic button accordion. It was recorded on the steps of the house of Joseph Whitley, Adolphe's grandfather.
A film by Louis Aimé Augustin Le Prince, shot in late October 1888, showing pedestrians and carriages crossing Leeds Bridge.
From Edison films catalog: One of the most peculiar customs of the Sioux Tribe is here shown, the dancers being genuine Sioux Indians, in full war paint and war costumes. 40 feet. 7.50. According to Edison film historian C. Musser, this film and others shot on the same day (see also Buffalo dance) featured Native American Indian dancers from Buffalo Bill's Wild West show, and represent the American Indian's first appearance before a motion picture camera.
Hadji Cheriff, a performer known for a variety of unusual abilities, demonstrates part of his act in the Thomas Edison studio. He has a large knife in his hand at the opening of the act. He then hurls the knife away and begins a rapid series of dance-like motions, executing numerous cartwheels and whirling movements.
Two gamecocks are fighting inside a wire cage, while two spectators look on in the background. The two men agree to make a bet on the outcome. One of them shows his money to the other, who is commenting on the fight.
“A scene representing Southern plantation life before the war. A jig and a breakdown by three colored boys.”
In the background, five fans lean on the ropes looking into the ring. The referee is to the left; like the fans, he hardly moves as two fighters swing roundhouse blows at each other. Mike Leonard, in white trunks, is the aggressor; in black, Jack Cushing stands near the edge of the ring, warily pawing the air as Leonard comes at him. A couple of punches land, but the fighters maintain their upright postures.
The pursuit of Hop Lee by an irate policeman.
A referee and five fans (including a waiter in his apron) look on as two young men box. The dark-haired, slightly taller boxer throws a right and the light-haired smaller one goes down; but he's up before the referee starts counting. After the knockdown, the boxers mostly hit each other's gloves. The fans, at least one of whom is sitting inside the ring, show no animation. They're all men, dressed in a range of late 19th-century garb.
Luis Martinetti, a contortionist suspended from acrobatic flying rings, contorts himself for about thirty seconds. This is one of the first films made for Edison's kinetoscopes.
Lee Martin, one of the cowboy stars in 'Buffalo Bill's Wild West', rides a bronco as a crowd looks on. While the horse is trying to throw Martin off its back, another cowboy stands on top of a fence rail and occasionally fires his six-shooter, to spur on both horse and rider.
Long before Hollywood started painting white men red and dressing them as 'Injuns' Edison's company was using the genuine article! Featuring for what is believed to be the Native Americans first appearance before a motion picture camera 'Buffalo Dance' features genuine members of the Sioux Tribe dressed in full war paint and costume! The dancers are believed to be veteran members of Buffalo Bill's Wild West Show. Filmed again at the Black Maria studios by both Dickson and Heise the 'Buffalo Dance' warriors were named as Hair Coat, Parts His Hair and Last Horse. Its quite strange seeing these movies at first they all stand around waiting to begin and as they start some of the dancers look at the camera in an almost sad way at having lost their way of life.
James J. Corbett and Peter Courtney meet in a boxing exhibition.