Craneway Event (2009)
장르 :
상영시간 : 1시간 48분
연출 : Tacita Dean
시놉시스
Craneway Event marks the second collaboration between acclaimed Berlin-based, British artist Tacita Dean and the legendary, late choreographer Merce Cunningham. Shot in 16mm colour anamorphic film, Craneway Event documents Cunningham's company over three days in November 2008 as they rehearsed for an event in the light filled craneway of an abandoned Ford Motors factory in California. Dean's film practice embodies a romantic and insistent materialism, often documenting forgotten moments and spaces teetering on the edge of disappearance. While her predisposition towards the ephemeral is often grounded in the physical world, as a feature length film, Craneway Event solicits an experience of duration that transcends the materiality of space. Craneway Event is the grand beauty and scale of empty industrial space, the delicacy of light, time and air, and the eloquence and subtlety of movement in the visionary work of Merce Cunningham.
모두가 손꼽아 기다리는 크리스마스를 싫어하는 ‘애비’ 와 행복한 크리스마스를 꿈꾸는 ‘하퍼’. ‘애비’에게 즐거운 크리스마스 추억을 선물하고 싶은 ‘하퍼’는 자신의 집에 ‘애비’를 초대해 가족들과 함께 5일 동안 연휴를 보낼 것을 제안한다. 한편, ‘하퍼’ 역시 ‘애비’를 위해 단 하나뿐인 선물을 준비하지만 ‘하퍼’의 가족들로 인해 ‘애비’의 계획은 계속 틀어지기만 하는데… 과연 두 사람은 서로에게 가장 특별한 크리스마스를 선물할 수 있을까? 올겨울, 가장 행복한 크리스마스가 찾아옵니다!
아빠 미첼(존 시나)은 고등학교 졸업을 앞둘 만큼 훌쩍 커버린 딸의 모습을 받아들이기 힘들다. 아쉬운 부모 마음을 모르는 딸 케일라(제랄딘 비스와나탄)와 그의 친구 줄리(캐서린 뉴튼)는 졸업파티를 기점으로 성인이 될 생각에 들떠있을 뿐이다. 미첼과 줄리의 부모는 졸업파티에서 딸들이 벌일 계획에 의심을 품고 만일의 사고를 막기 위해 고군분투한다.
베로니카는 학교 화장실에서 임신 테스트하다가 지금은 사이가 소원해진 소꿉친구 베일리에게 그 사실을 들킨다. 다른 친구들이나 부모님에게 고민을 털어놓을 수 없는 베로니카는 혼자 임신 중절 계획을 세우지만, 미주리주에서는 부모 허락 없이는 임신 중절 시술을 할 수 없다는 사실을 알게 된다. 결국 베로니카는 자동차를 가진 베일리에게 부탁해 1,600km가 떨어진 뉴멕시코주 앨버커키로 임신 중절 시술을 받으러 떠난다.
그녀, 그녀에게 빠지다 누구나 한번 보면 빠져들 수밖에 없는 매력을 지녔지만 사랑을 믿지 않기에 늘 상처받는 그녀, 달라스(에리카 린더) 패션 에디터로 성공한 커리어우먼의 삶을 살고 있지만 단조로운 일상에 지친 그녀, 재스민(나탈리 크릴) 어느 날 우연히 한 파티에서 달라스를 만난 재스민은 그녀만을 바라보는 달라스의 강렬한 눈빛에 흔들리기 시작한다. 자신도 모르게 서로에게 운명처럼 이끌린 두 사람은 남들 시선은 신경 쓰지 않고 뜨겁게 사랑하지만 피할 수 없는 현실의 장벽에 가로막히고 마는데…
친구들과의 트러블과 남자친구의 갑작스러운 프로포즈까지... 모든 것이 혼란스러워 숨고만 싶은 메간 앞에 자신의 어린 시절을 떠올리게 하는 16살의 소녀 아니카가 나타난다. 메간에게 친구같으면서도 엄마같은 사랑을 느끼는 아니카와 복잡한 상황을 탈출하고 싶은 메간은 함께 살기로 결정하고, 아버지와 단 둘이 살고있는 아니카의 집으로 옮긴다. 남자친구였던 안소니에게서는 느낄 수 없었던 편안한 동질감을 아니카의 아빠 크레이그에게 느끼게 되면서 메간은 진정으로 자신이 원하는 것이 무엇인지에 대해 고민하게 되는데...
마이애미에 살고 있는 샤이론은 리틀이라고 불리는 작고 마른 흑인 소년이다. 내성적이고 말수 없는 그는 반 아이들에게 놀림과 괴롭힘을 받기 일쑤. 어느 날 아이들의 괴롭힘을 피하려던 리틀은 후안의 창고로 들어가고, 그와 가까이 지내게 된다. 그는 마약 중독에 감정 기복이 심한 엄마보다 자신을 있는 그대로 받아들여주고 지지해주는 후안에게서 많은 것을 배운다. 10대 청소년이 된 샤이론은 유일하게 자신을 무시하지 않는 친구 케빈에게 애틋한 감정을 느끼지만, 그를 괴롭히는 패거리는 둘 사이를 갈라놓는데...
4인의 섹시한 틴 에이지 걸 에이미, 맥스, 도미니크 그리고 자넷은 살인, 음모, 사격, 격투 등에 뛰어난 재질을 가진 젊은이를 훈련하는 비밀 조직 뎁스(D. E. B. S.)의 우수 학생들. 어느 날 뎁스 최고의 라이벌인 레놀즈 범죄 조직의 잔인한 여자 두목 루시 다이아몬드를 체포하라는 임무가 떨어지고, 루시와 KGB 여자 암살자가 모 식당에서 만난다는 첩보를 입수한 뎁스는 현장에 급파된다. 한바탕 총격전과 추격전 끝에 서로의 가슴에 총을 겨누며 만나게 된 루시와 에이미 사이에 묘한 감정이 흐르게 되고, 루시의 부하 스커드와 자넷 역시 심상치 않은 관계인데...
자식보다 본인 인생이 더 중요한 엄마, 공부 잘하고 잘 생기고 인기 많은 엄마아들, 이런 엄마아들과 눈 맞은 10년 넘은 베프, 내 존재조차 모르는 짝사랑남, 고민을 상담해도 전혀 도움도, 위로도 안되는 돌직구 선생님까지, 내 주변은 무식하고 이기적인 인간들 투성이다. 그보다 더 끔찍한 사실은 지금 이 얼굴로 평생을 살아야 한다는 것… 망했다… 이번 생은 완전히 망했다!
지극히 평범한 일상을 보내는 소녀 ‘카메론’은 자신의 연인 ‘콜리’와 아슬아슬한 관계를 이어가다 보수적인 가족들에 의해 작은 교회가 운영하는 ‘동성애 치료 센터’에 강제 입소하게 된다. 자신의 성 정체성을 부정하고 교육하는 학교에서 ‘카메론’은 진짜 자신의 모습을 찾아 나서는데…
1770년, 젊은 화가 마리안느는 밀라노 귀족과 결혼을 앞둔 여인 엘로이즈의 초상화를 그려달라는 백작 부인의 의뢰를 받고 엘로이즈가 머무는 외딴섬의 영지에서 며칠간 머물게 된다. 마리안느는 엘로이즈가 초상화 그리는 걸 싫어한다는 이유 때문에 화가라는 신분을 숨기고 접근한다. 마리안느는 엘로이즈의 이목구비를 눈에 담기 위해 매일 산책에 동행하면서 그녀가 지닌 아픔을 어루만져주고 친분도 쌓는다. 어쨌든 그녀는 엘로이즈의 결혼을 종용하는 도구로 사용될 초상화 완성에 매진해야 한다.
1950년대 뉴욕, 맨해튼 백화점 점원인 테레즈와 손님으로 찾아온 캐롤은 처음 만난 순간부터 거부할 수 없는 강한 끌림을 느낀다. 하나뿐인 딸을 두고 이혼 소송 중인 캐롤과 헌신적인 남자친구가 있지만 확신이 없던 테레즈, 각자의 상황을 잊을 만큼 통제할 수 없이 서로에게 빠져드는 감정의 혼란 속에서 둘은 확신하게 된다. 인생의 마지막에, 그리고 처음으로 찾아온 진짜 사랑임을…
싱글맘인 도로시아는 아들 제이미와 단 둘이 지내지만, 그녀는 아들이 남자답게 크기를 바란다. 그러던 어느 날 제이미가 친구들과 기절하기 놀이 하던 중 쓰러지게 되고 반 시간 만에 의식이 돌아오자, 도로시아는 아들에게 자기자신을 찾을 수 있는 방법에 대해 고민하게 된다. 그리고 그녀의 이웃들을 소집하게 되는 도로시아는 그들에게 아들이 남자답게 자랄 수 있도록 도움을 청하게 된다. 한편 제이미는 질풍노도의 사춘기를 보내며, 죽마고우인 줄리에게 남다른 감정을 갖게 된다. 하지만 너무 친하다는 이유로 그를 남자로 생각하지 않는 줄리를 보며 제이미는 지금의 관계를 발전시킬 방법을 모색하게 된다. 그런 그들을 보며 윗 층에 세들어 사는 에미는 제이미에게 여자를 꼬실 수 있는 방법을 찾아 클럽을 방문하게 되고, 제이미는 에미의 도움으로 '연상녀를 꼬시는 방법'을 연습하게 되는데...
1952년 스코틀랜드 작은 시골 마을. 각자의 상처를 가지고 살아가던 싱글맘 ‘리디아’와 여의사 ‘진’은 리디아의 아들 ‘찰리’를 통해 우연히 만나게 된다. 곤경에 처한 리디아를 위한 진의 배려로 세 사람은 한 집에 살게 되고, 진이 키우는 벌들은 찰리의 비밀을 들어주는 둘도 없는 친구가 되어준다.
19살의 벨르는 바이올린을 열심히 연주하지만, 민감한 부분까지 그녀의 음악을 전달할 수는 없었다. 음악연주 중 성욕이 열정을 자극한다는 것을 알게 되면서 그녀의 삶은 변하게 되는데...
싱크로나이즈드 선수 ‘플로리안’을 본 순간 ‘마리’는 덜컥 사랑에 빠져버린다. 하지만 ‘플로리안’은 모든 남성들의 선망을 받고, 남자들과 자유로운 관계를 맺는 것 처럼 보인다. ‘플로리안’의 모든 것이 알고 싶고, 갖고 싶은 ‘마리’. 한편, ‘마리’의 절친 ‘안나’는 수영부 남학생 ‘프랑수아’와 첫키스를 하기 위해 노력한다. 처음 느끼는 사랑의 감정! 사랑에 빠지고, 사랑에 눈뜬 소녀들의 올 여름, 가장 거침없고 감각적인 드라마가 찾아온다.
A young female intern at a small magazine company becomes involved with a drug-addicted lesbian photographer, both of whom seek to exploit each other for their respective careers, while slowly falling in love with each other.
마음 둘 곳 없는 외로운 사춘기 소녀 ‘미아’. 어느 날부터 자신의 몸이 인어로 변해감을 알게 된다. 그녀는 이를 막아보려 애쓰지만 점차 감당할 수 없는 지경에 이르고, 괴로움을 잊고자 일탈 속으로 몸을 내던진다.
보수적인 카톨릭 학교에 다니는 호기심 많은 ‘앨리스’ 우연히 초대된 채팅방에서 그동안 경험하지 못했던 짜릿한 쾌감을 느낀다. 학교에서 배운 금욕적인 생활과는 다른 행동에 ‘앨리스’는 죄를 짓고 있다고 자책하면서도 쉽게 유혹을 뿌리치지 못한다. 속죄하기 위해 참석한 여름 성경학교. 그곳에서 ‘앨리스’는 믿을 수 없는 광경을 목격한다.
아무때나 애정확인을 하시는 부모님, 자신을 고양이라고 생각하는 어린 동생 리비, 얼핏보면 털뭉치 같은 고양이 앵거스와 살고 있는 평범한 여학생 조지아 니콜슨은 런던에서 이사 온 멋진 로비를 보고 남자친구로 만들기 위해 갖가지 핑계를 만들어내며 접근한다. 하지만 이미 왕가슴으로 유명한 여자친구가 있는 로비. 그래도 포기할 수 없는 조지아는 소문난 바람둥이를 찾아가 키스강습도 받고, 엄마가 선물한 연애소설도 활용해 보지만 로비와의 사이는 점점 멀어져만 가는데...
루이즈 레니슨의 소설 '나는 조지아의 미친 고양이'가 원작으로 부모님과 동생 리비, 그리고 고양이 앵거스와 살고 있는 평범한 14세 여학생 조지아 니콜슨의 성장기, 그리고 연애에 관한 이야기이다.
여느 소녀들과 다를 바 없는 평범한 고등학생 아델은 빈칸들로 점철된 미래의 답을 찾고 있는 문학소녀이다. 피에르 드 마리보의 소설 을 이해하고자 노력하고 있는 아델 앞에 어느 날 파란 머리의 대학생 엠마가 나타난다. 단지 횡단보도에서 우연히 스치며 지나친 인연이지만 그날 이후 아델과 엠마는 서로를 기억하게 된다. 누가 먼저랄 것도 없이 아델과 엠마는 서로에게 이끌리고, 미술을 전공한 엠마는 본능적으로 자신의 캔버스 안으로 아델을 초대한다. 아델은 자신과 전혀 다른 삶을 살아온 엠마로 인해 이전에는 몰랐던 뜨거운 감정을 느끼게 되는데...
Bound together by the voice of Lamont, a young black man pushed by the constant surveillance of his everyday life to discover the real power is off-screen. Lamont uncovers a living and breathing New York City with his new found power. At the same time, actress Iris refusal to die in an audition spurs her to get out of the pretentious grind of being in. She becomes the focus of Lamonts camera as he follows Iris into her psychological descent, while her roommate Mira, is desperate for fame no matter the price.
Otto Scheidel (Manfred Krug) has been captain of the Elbe steamer Jenissei for over twenty years, but his ship, the last of its kind, is going to be converted into a floating restaurant. Otto, whose his strong attachment to the ship has already cost him his relationship with his girlfriend Caramba (Renate Krößner), refuses to take another job and instead joins a railway construction brigade.
In this East German film, the third one in The Third is Margit's third lover. After her mother's death, Margit has two affairs which don't work out, and one lesbian friendship which she retains. She is looking for a husband, though, and thinks she has spotted a candidate in her fellow factory worker. As she contemplates marrying him, her story is told in a series of flashbacks.
A study of German 19th Century Romantic art through the writings and paintings of Carl David Friedrich and his fellow artist, Carl Gustav Carus.
A potentially violent patient in an insane asylum is calmed when he hears a nurse playing the piano. But shortly afterwards he breaks free, eludes his pursuers, and acquires a gun. He soon comes to a house where a young wife is home alone, and there is a tense confrontation.
일리노이주 시카고에 위치한 ‘아이다 벨 웰스 주택 단지’는 흑인 여성 인권 운동에 앞장섰던 아이다 벨 웰스(Ida B. Wells)의 이름을 따서 1939년에 처음 만들어졌다. 이후 주로 흑인 저소득층이 입주하는 가운데 그 규모는 지속적으로 커졌지만 영화가 제작된 90년대에는 갖가지 사회의 불평등 문제가 집중되는 부작용을 낳았다. 결국 1995년, 정부는 주택 단지의 철거 및 재개발을 결정하고 실행에 옮긴다.
This film, dramatizing Weininger's life, is an adaptation of the 1982 play Soul of a Jew by Israeli writer Joshua Sobol. Weininger's last despondent hours are depicted in a dramatic furioso. His whole life passes by like distorted images in a mirror. The young genius fights a desperate battle against time, his fellow men - and against himself.
In the first of the three linked episodes of French writer-director Emmanuel Finkiel’s delicate, poignant Voyages, a bus tour of Poland, by present-day French survivors of the Holocaust, suffers a mishap: en route to Auschwitz from a Jewish cemetery, the bus breaks down. In the second episode, one of them confronts the possibility that her father, long presumed to be among the Six Million, in fact survived; but is he her father?
Jakub presents an extensive ethnographical-sociological study of the life of the Ruthenians, filmed in the Maramuresh mountains in the north of Romania and in the former Sudetenland in Western Bohemia. The film was made over a period of five years during the time of both totalitarian regimes and was completed in 1992 after the revolution.
Werner Schroeter's rhapsody of excess leaps from 1949 Cuba to contemporary France to points in between, while its feverishly shifting visual style evokes and parodies everything from kitschy Mexican telenovelas to silent French art films.
A young, idealistic female Israeli military investigator confronts an elite commander with accusations of unnecessary violence in the Occupied Territories. Her integrity and determination are put to the test as the case proves less black-and-white than it originally seemed.
In December of 1999, François organizes a retreat to a small island for himself, some friends, and their children to avoid the craziness of Paris during the turn of the millennium. Things quickly become tense between François and the young man who is the island's caretaker. Boredom and bickering add to the growing foreboding. By the end, will millennial noise in Paris seem mild in comparison to violence in the pastoral retreat?
A hotel for women-only and catering to working girls is the setting for not being able to get a USA PCA seal-of-approval for this French-film, but New York City's 55th Playhouse played it anyway. Along the way the audience meets the girl who sneaked her lover into her no-men-allowed room and her patch soon turns blue; a young lady with a passionate intensity who chooses another young lady as the object of her affections; the blindly-misguided director of the hotel, another lady of real easy virtue who is not the one who smuggled her lover into her room; and a girl who is only there as a procurer for a slavery ring.
A modern day adaptation of Dostoyevsky's classic novel about a young student who is forever haunted by the murder he has committed.
A young man living on growing tomatoes in a greenhouse in a residential area. Tomato cultivation is as doomed as his personal life where he tries to keep alive his romance with the eccentric Kaede and parents selected fiancee Ayako.
Bo is a transexual prostitute in Brussels who left home after being abused by her father. She's infuatuated with a neighbor and suspected by the police in a series of transexual murders. In order to clear herself she must turn detective.
Working at the limits of what can easily be expressed, filmmaker Peter Mettler takes on the elusive subject of time, and once again turns his camera to filming the unfilmable. From the particle accelerator in Switzerland, where scientists seek to probe regions of time we cannot see, to lava flows in Hawaii which have overwhelmed all but one home on the south side of Big Island; from the disintegration of inner-city Detroit, to a Hindu funeral rite near the place of Buddha's enlightenment, Mettler explores our perception of time. He dares to dream the movie of the future while also immersing us in the wonder of the everyday. THE END OF TIME, at once personal, rigorous and visionary, Peter Mettler has crafted a film as compelling and magnificent as its subject.
“Mermaids flip a tale of twin detriments, domiciles cradle morph invaders, crocodile trails swallow two-legged twigs in a fecund mash of nature's outlaws... down in the Everglades.” (Fern Silva)
Set in 1935, a couple of aged smallholders are waiting for their son, for rain, for better days.