Atman (1975)
장르 : 공포, 애니메이션
상영시간 : 12분
연출 : Toshio Matsumoto
시놉시스
ĀTMAN is a visual tour-de-force based on the idea of the subject at the centre of the circle created by camera positions (480 such positions). Shooting frame-by-frame the filmmaker set up an increasingly rapid circular motion. ĀTMAN is an early Buddhist deity often connected with destruction; the Japanese aspect is stressed by the devil mask of Hangan, from the Noh, and by using both Noh music and the general principle of acceleration often associated with Noh drama.
예복을 입고 피를 철철 흘리는 ‘신’(神)이 할복을 하는 장면으로 영화가 시작한다. 스스로의 배를 째고 내장을 끄집어내 신은 죽음에 이른다. 그 시체 속에서 모습을 드러낸 ‘어머니 지구’는 신의 시체를 뒤져서 얻은 정액으로 스스로 임신한다. 임신한 그녀는 광활하고 척박한 어딘가를 방황한다. 그녀는 다 자란 기형적인 남자를 낳는다. ‘지구의 아들’은 한 무리의 무표정한 유목민들을 만난다. 유목민들은 길다란 탯줄 또는 밧줄로 지구의 아들을 묶어 붙잡는다. 지구의 아들은 유기물질을 구토하고, 유목민들은 이것을 축복으로 받아들인다. 마침내 유목민들은 그를 불속으로 끌고 가 불태운다. 어머니 지구는 부활한 아들을 발견하고 그를 도우려 한다. 그녀는 예의 탯줄 또는 밧줄과 유사한 줄로 그를 묶어 붙잡는다. 그때 유목민들이 다시 나타나 어머니 지구를 강간하고 죽인다. 지구의 아들은 죽어 널부러진 어머니 곁에 남겨져 울부짖는다. 여러 명의 사람들이 나타나 어머니 지구를 옮긴 뒤 시체를 훼손한다. 그 뒤 지구의 아들에게로 와서 그 역시 죽인 뒤 시체를 훼손한다. 사람들은 시체 토막들을 땅 여기 저기에 골고루 나눠 심는다. 그 묻힌 곳에 꽃이 우거지게 핀다. -위키피디아
마카베예프 감독의 에로틱 판타지 영화 중 가장 화제가 되었고, 논란이 되었던 작품이다. 캐나다와 프랑스 공동 제작으로 만든 영화로 미스 월드로 뽑힌 여성의 성적 일탈과 칼 마르크스의 동상을 달고 암스테르담 일대의 강을 돌아다니는 배의 여선장이 추구하는 도착적인 성애를 병치시켰다. 제목과는 달리 과격한 영화로 미스 월드의 모험을 통해서 부르주아 사회가 파멸시킨 성의 가치를 확인시키고, 몰락한 혁명의 숙명을 안고 떠도는 배 안에서 여선장이 벌이는 섹스를 통해 죽음의 이미지를 보여준다. 자본주의와 사회주의 모두 진정한 성 해방을 이루는데 실패했다는 마카베예프의 비판이 이 영화에 녹아있다.
The final 17 years of American singer and musician Karen Carpenter, performed almost entirely by modified Barbie dolls.
Five lonesome cowboys get all hot and bothered at home on the range after confronting Ramona Alvarez and her nurse.
타니구치 토모키(타구치 토모로오)는 8살 때, 타인의 집에 맡겨지기까지의 모든 기억을 잃었지만, 지금은 아내 카나(카나오카 신)와 3살 아들과 좋은 집에서 평온하게 살고 있었다. 그 행복에 슬금슬금 다가온 기분 나쁜 스킨헤드를 한 2인조. 그리고 스킨헤드 집단을 관리하는 “녀석” (츠카모토 신야)이었다. 아들이 살해당하고, 점차 완벽한 인간 총기로 변한 타니구치는 “녀석”과 대치하고 장렬한 싸움이 시작된다. 전설의 걸작 "철남"의 속편!
A psychiatrist tells two stories: one of a trans woman, the other of a pseudohermaphrodite.
Shot under extreme conditions and inspired by Mayan creation theory, the film contemplates the illusion of reality and the possibility of capturing for the camera something which is not there. It is about the mirages of nature—and the nature of mirage.
Rock musical adaptation of William Shakespeare's "A Midsummer Night's Dream".
영화감독 "에드가"는 사랑의 네 순간-만남, 열정, 이별, 그리고 화해-중 어느 한 순간을 세 커플-청년, 중년, 노년-의 눈을 통해 그려내는 라는 영화를 기획 중이다. 그는 여주인공 역을 맡을 사람을 찾다가, "베르타"란 여인을 만난다. 하지만 에드가는 그녀를 3년 전에 만났다는 사실을 기억하지 못한다. 3년 전으로 거슬러 올라간다. 에드가는 2차 대전 당시 레지스탕스였던 노부부를 만나러 갔다가 베르따란 여인을 처음 보게 된다. 그녀는 노부부의 손녀딸로서, 변호사 공부를 하고 있다. 에드가가 찾아갔을 때, 그녀의 조부모는 헐리우드에 자신들의 레지스탕스 경험담을 팔기로 하고, 손녀에게 그 계약서를 검토해달라고 부탁하던 참이었다. 에드가의 영화 기획은 재정적, 예술적 측면에서 여러 문제들에 부딪힌다. 그러나 이 모든 문제가 해결되고, 영화 촬영이 현실화 됐을 때, 막상 여주인공에 캐스팅하기 위해 베르따를 찾지만, 이미 그녀는 자살을 한 뒤였다.
A woman wakes up to discover herself in a hospital room. She wanders the corridors before making a shocking discovery.
2012: Time For Change is a documentary feature that presents ways to transform our unsustainable society into a regenerative planetary culture. This can be achieved through a personal and global change of consciousness and the systemic implementation of ecological design.
A teenage boy plays truant from school, and spends the day riding around the town and the deserted beach on his bicycle, letting his mind wander as he imagines he is the only person in the world...
At Stamford Road in Dalston Junction of east London, the camera follows pedestrians, cars and birds while a narrator, who appears to be the director behind the camera, seems to instruct the objects.
A lonely hairdresser watches the title sequence of "That Cold Day in the Park" then visits a local park to invite a down-and-out skinhead to his apartment. He draws the silent man a bath and talks to him as he soaks. He locks his guest in a bedroom. Next day, the skinhead leaves through the window and visits his sister, who's making a film called "Sisters of the SLA." He helps with a screen-test. The hairdresser has dreams and fantasies involving the skinhead, the skinhead returns to visit him, and then the filmmaker pays a call on the two men, exposing her brother as faking his silence and pretending a lack of sexual interest. Fantasies can come true.
일정한 직업이 없는 50대 후반의 유부남으로, 쉽게 흥분하는 성격의 조르주. 그는 우연히 빨간 지갑을 줍게 된다. 지갑의 주인인 마르게리트는 비행기 조종면허를 가진, 종잡을 수 없는 성격의 치과의사. 신분증을 확인하던 조르주는 만난 적도 없는 여인에게 반해 로맨틱한 조우를 꿈꾸는데, 우연이 만들어낸 기이한 러브스토리가 시작된다. 당시 아흔을 바라보았던 백전노장의 기량이 여전히 최정상에 있음을 각인시켰으며, 그해 「카이에 뒤 시네마」 10베스트에서 1위로 선정되었다. (2015 영화의 전당 - 알랭 레네 특별전) 2009년 칸느 영화제 경쟁부문 진출작으로 87세의 알랭 레네 감독이 만든 영화.
While their mother is dying in the modern Gimli, Manitoba hospital, two young children are told an important tale by their Icelandic grandmother about Ainar the lonely, his friend Gunnar, and the angelic Snjofrieder in a Gimli of old.
In Manhattan's Central Park, a film crew directed by William Greaves is shooting a screen test with various pairs of actors. It's a confrontation between a couple: he demands to know what's wrong, she challenges his sexual orientation. Cameras shoot the exchange, and another camera records Greaves and his crew. Sometimes we watch the crew discussing this scene, its language, and the process of making a movie. Is there such a thing as natural language? Are all things related to sex? The camera records distractions - a woman rides horseback past them; a garrulous homeless vet who sleeps in the park chats them up. What's the nature of making a movie?
암살자 조직의 삼인자인 ‘들고양이’ 미유키는 조직으로부터 암살 지령을 받지만, 암살 대상이 조직의 일인자와 이인자로 밝혀지면서 곤경에 처한다. 시각적 표현의 과잉, 영화 문법의 파괴 등 스즈키 세이준 스타일의 정수를 보여준다. 을 직접 리메이크한 작품이다.
Cremaster 5 (55 min, 1997) is a five-act opera (sung in Hungarian) set in late-ninteenth century Budapest. The last film in the series, Cremaster 5 represents the moment when the testicles are finally released and sexual differentiation is fully attained. The lamenting tone of the opera suggests that Barney invisions this as a moment of tragedy and loss. The primary character is the Queen of Chain (played by Ursula Andress). Barney, himself, plays three characters who appear in the mind of the Queen: her Diva, Magician, and Giant. The Magician is a stand-in for Harry Houdini, who was born in Budapest in 1874 and appears as a recurring character in the Cremaster cycle.
A Japanese fairy tale meets commedia dell'Arte. All in white, the naïf Pierrot lies in a wood. Doo-wop music plays as he rises, stares about, and reaches for the moon. Although music abounds and the children of the wood are there at play, Pierrot is melancholy and alone. Harlequin appears, brimming with confidence and energy. He conjures the lovely Colombina. Pierrot is dazzled. But can the course of true love run smooth?
Filmed in France in 1950, it was not completed nor released until 1971