/naPzNNvPXhFdsqmEokpCh2IWKkX.jpg

Spain Again (1969)

장르 : 드라마

상영시간 : 1시간 48분

연출 : Jaime Camino
각본 : Alvah Bessie, Jaime Camino, Román Gubern

시놉시스

David (Mark Stevens) is a physician who returns to Spain 30 years after his involvement in the Spanish Civil War. Now a member of a medical convention, he looks up old friends and finds his former lover, now a married woman with a flamenco-dancing daughter. He and the daughter (Manuela Vargas) have an immediate and mutual attraction to each other. He considers running away with the exotic beauty before asking his wife to join him for an extended vacation after the convention .

출연진

Manuela Vargas
Manuela Vargas
María
Mark Stevens
Mark Stevens
Dr. David Foster
Marianne Koch
Marianne Koch
Kathy Foster
Enrique Giménez 'El Cojo'
Enrique Giménez 'El Cojo'
Maestro Miguel
Luis Serret
Luis Serret
Manuel Oliver
Luis Ciges
Luis Ciges
Padre Jacinto
Joaquín Pujol
Joaquín Pujol
Hijo de Manuel
Alberto Berco
Alberto Berco
Dr. Gavotty
Alberto Puig
Alberto Puig
Dr. Tomás
Flor de Bethania Abreu
Flor de Bethania Abreu
Teresa
Manuel Muñiz
Manuel Muñiz
Hombre Extraño
Alvah Bessie
Alvah Bessie
Manolo Brenes
Manolo Brenes
Guitarrista
Manuel Delgado
Manuel Delgado
Fosforito
Fosforito
Cantante
Salvador Gratacos
Salvador Gratacos
Flautista
Antonio Gudet
Antonio Gudet
Eduardo Lizarza
Eduardo Lizarza
Pere Portabella
Pere Portabella
Dr. Sanpona
Francisco Rabal
Francisco Rabal
Reportero
Anne Settimó
Anne Settimó
Pedro Sevilla
Pedro Sevilla
Guitarrista
Pedro Sempson
Pedro Sempson
Manuel Oliver (voice) (uncredited)

제작진

Jaime Camino
Jaime Camino
Director
Alvah Bessie
Alvah Bessie
Screenplay
Jaime Camino
Jaime Camino
Screenplay
Román Gubern
Román Gubern
Screenplay

비슷한 영화

끝없는 참호
A small village in Huelva, Andalusia, Spain, 1936. Higinio and Rosa have been married only for a few months when the Civil War breaks out. Higinio, being afraid of possible reprisals from the rebel faction, decides to use a hole dug in his own house as a temporary hideout.
전쟁의 시간
1936년, 프랑코를 내세운 스페인 군대는 정권을 잡으려는 야욕을 드러내고, 이후 시작된 스페인 내전으로 수많은 사람들이 고통 받는다. 뛰어난 학문적 성취와 인품으로 사람들의 존경을 받던 학자이자 작가인 미구엘은 새로운 정치를 요구했던 자신의 말과 글이 결과적으로 군부를 도운 건 아니었는지 자문한다. 한편 미구엘은 부당하게 탄압받는 한 정치인으로부터 도움의 요청을 받는다.
마우트하우센의 사진사
강제 수용소에 수감된 포로. 수용소의 내사를 기록하는 사진사로 노역하던 중, 나치의 만행이 고스란히 담긴 필름을 발견한다. 그리고 결심한다. 죽는다 하더라도 필름을 세상에 내보내기로. 지옥의 참상을 고발하기로. 실화가 바탕인 작품.
랜드 앤 프리덤
1994년 영국 리버플의 한 시영공립 주택에서 한 노인이 사망한다. 그날 밤 유품 정리를 하던 손녀는 낡은 가방 하나를 발견하다. 그 안에는 오래된 편지 뭉치, 스페인 내란에 관한 신문 스크랩, 청춘의 할아버지와 동지들이 무장한 채 찍은 1936년 바르셀로나라는 문구가 씌어진 옛 사진들과 붉은 리본을 말라붙은 흙으로 싸둔 손수건, 그리고 스페인 공화파를 옹호하며 모임을 선전하는 삐라가 들어 있다. 1936년 리버플의 모임에서 한 스페인 시민군이 노동자들의 참전을 독려하는 열정적인 연설을 한다. 그는 프랑코의 스페인 공화정부에 반란상황을 설명하면서 유럽의 민주정부들의 도움을 거부하고 국제 노동자들의 참여를 호소한다. 그의 호소에 감동을 받은 데이빗은 실업수당을 받고 배고픈 시위를 하는 영국에서의 생활에 염증을 느끼고 스페인으로 가기로 한다.
더 웨이브
줄거리고교 교사인 벵어는 자신이 원하던 무정부주의 수업 대신 프로젝트 수업으로 전체주의 수업을 맡게 된다. 전체주의의 여러 모습을 수업시간에 적용하는 것을 통해 그 허구와 부정적 부분을 드러내려 한 벵어의 시도는 점차 그의 의도를 넘어서 파국으로 치닫는다.
인생은 아름다워
로마에 갓 상경한 시골 총각 귀도는 운명처럼 만난 여인 도라에게 첫눈에 반한다. 넘치는 재치와 유머로 약혼자가 있던 그녀를 사로잡은 귀도는 가정을 꾸리며 분신과도 같은 아들 조수아를 얻는다. 조수아의 다섯 살 생일, 갑작스레 들이닥친 군인들은 귀도와 조수아를 수용소 행 기차에 실어버리고, 소식을 들은 도라 역시 기차에 따라 오른다. 귀도는 아들을 달래기 위해 무자비한 수용소 생활을 단체게임이라 속이고 1,000점을 따는 우승자에게는 진짜 탱크가 주어진다고 말한다. 하루하루가 지나 어느덧 전쟁이 끝났다는 말을 들은 귀도는 조수아를 창고에 숨겨둔 채 아내를 찾아 나서는데...
아메리칸 히스토리 X
3년 전 강도 사건으로 소방수였던 아버지를 잃은 데렉은 백인 우월주의자들의 모임인 DOC에 관심을 갖게 되면서 유색인종에게 그 분노와 증오를 터트린다. 그는 혐오스러운 유색인종들을 이 땅에서 몰아내야 한다고 주장하면서 강렬한 카리스마로 동료들 사이에서 영웅이 된다. 가족들은 그런 그의 모습을 걱정하여 만류하지만, 단 한 사람, 동생 대니만은 그를 전적으로 믿고 따른다. 어느 날, 데렉에게 적대감을 품은 흑인들이 아버지의 낡은 밴을 훔치러 왔을 때 그는 서슴없이 그들에게 총을 겨눈다. 그리고는 총을 맞고 신음하는 그를 참혹하게 죽이고 마는데...
판의 미로: 오필리아와 세개의 열쇠
먼 옛날 인간들은 모르던 지하 왕국, 행복과 평화로 가득 찬 환상의 세계에 공주가 있었다. 햇빛과 푸른 하늘이 그리웠던 공주는 인간 세계로의 문을 열고 만다. 하지만 너무나 눈부신 햇살에 공주는 기억을 잃은 채로 죽어갔다. 꿈 많은 소녀 오필리아는 만삭인 엄마와 함께 군인인 새아버지의 부대 저택으로 이사를 간다. 하지만 자신을 못마땅해 하는 냉혹한 새아버지에게 두려움을 느끼는 데다, 신비한 숲으로 둘러싸인 저택의 이상한 분위기에 잠을 못 이루던 오필리아에게 요정이 나타난다. 신비로운 모습에 이끌린 오필리아는 요정을 따라 미로로 들어가게 되고 거기서 판이라는 기괴한 요정을 만나는데...
1900년
1차 대전이 일어나기 전인 1901년, 이탈리아의 작은 마을에서는 두 아이가 태어난다. 같은 날에 태어난 지주의 아들 알프레도와 소작농의 아들 올모는 서로 너무 다른 환경에 속하지만, 라이벌이자 가장 친한 친구로 함께 자란다. 하지만 알프레도의 아버지가 가업을 이어받으면서 지주와 소작농들 사이의 갈등은 심화되고, 알프레도와 올모도 점점 서로 대립하기 시작한다. 알프레도와 올모의 얽히고설킨 삶을 통해 이탈리아 현대사를 꿰뚫고 있는 베르나르도 베르톨루치의 대작으로, 사랑과 질투, 계급 갈등과 역사적 고난이 웅장한 화면에 펼쳐지는 감동적인 서사극이다. 러닝 타임이 5시간이 넘어 미국 개봉 당시 축약본으로 상영되는 수모를 겪기도 했다.
살로 소돔의 120일
제 3 제국의 운명이 끝을 향해가고 있을 무렵, 타락한 이탈리아 귀족들 네 사람이 성욕을 마음껏 분출할 수 있는 천국을 만들기로 합의한다. 악명이 자자한 뚜쟁이 네 사람을 확보한 뒤 나치군인 몇 사람을 끌어 모은다. 이 타락한 귀족들은 이탈리아 10대 소년 소녀 백여 명을 강제로 데려와 "재미와 게임"을 위해 외딴 빌라에 가둬 놓는다. 권력자들은 매일 어떤 방식으로 성욕을 분출할지 회의하고 그 수위도 점점 높아지는데…
헤밍웨이와 겔혼
20세기 미국의 대표 작가 어니스트 헤밍웨이와 유능한 종군 기자이자 세번째 부인이었던 마사 겔혼과의 불꽃 같은 사랑 이야기.
이퀼리브리엄
21세기 초, 핵전쟁으로 초토화된 지구상에 재건된 신국가 리브리아에서는 감정이 허용되지 않는다. 모든 국민들은 총사령관의 지령에 따라 감정을 배제하는 약물 프로지움을 투입한다. 인간의 감정이 전쟁과 범죄를 유발한다는 이유로 예술작품들 또한 모두 제거된다. 기계 같은 특수전사 존 프레스턴(크리스천 베일)은 감정 회복을 꾀하는 반군을 진압하는 데 혁혁한 공을 세운다. 그러나 동료의 자살, 아내의 숙청 등으로 인해 괴로운 감정에 휩싸이고, 급기야 프로지움의 투약을 중단하며 서서히 통제됐던 감정을 경험하게 되는데...
붉은 돼지
제1차 세계대전이 끝난 후, 전쟁의 기억을 지우기 위해 스스로 돼지로 변한 이탈리아 공군의 에이스 비행사 포르코 롯소. 그는 이탈리아 근해의 무인도에서 혼자 지내며 그의 의지대로 자유롭게 날고 하늘의 해적을 소탕한다. 젊은 시절 인간의 모습을 한 얼굴은 지나의 레스토랑의 벽에 걸려 있는 사진 속에 유일하게 남아 있다. 사람들로부터 붉은 돼지로 불리는 포르코 롯소는 미국인 조종사 도널드 커티스의 공격으로 비행기가 파손되자, 비행기 제작자인 피콜로에게 수리를 요청한다. 피콜로의 손녀인 피오는 포르코 롯소와 함께 지내며 온갖 모험을 겪으면서 조금씩 그를 좋아하게 되는데...
브이 포 벤데타
어느 날 밤 이비라는 소녀가 위험에 처하자 어디선가 한 남자가 나타나 놀라운 전투력으로 그녀의 목숨을 구해준다. 옛날 국회의사당을 폭파하려다 사형당한 가이 포크스의 가면을 쓰고 모든 것을 압도하는 카리스마를 가진 남자는 V라는 이니셜로만 알려진 의문의 사나이. 맥베스와 헨리 5세의 대사들을 인용하고, 현실세계의 아픔을 노래한 윌리엄 블레이크의 시를 읊으며 악을 응징하는 V는세상을 구할 혁명을 계획하고 있다. V의 숨겨진 과거를 알아가는 동안 자신에 관한 진실을 깨달아가는 이비는 점점 V에게 이끌려 그의 혁명에 동참하게 된다.
더 사일런스 오브 아더스
The story of the tortuous struggle against the silence of the victims of the dictatorship imposed by General Franco after the victory of the rebel side in the Spanish Civil War (1936-1975). In a democratic country, but still ideologically divided, the survivors seek justice as they organize the so-called “Argentinian lawsuit” and denounce the legally sanctioned pact of oblivion that intends to hide the crimes they were subjects of.
악마의 등뼈
1936년 프랑코 장군의 쿠데타로 인한 내전이 벌어지고 있는 스페인. 공화주의자를 부모로 둔 10살의 카를로스는 산타루치아의 고아원으로 가차없이 보내진다. 스무살이 되어서 다시 찾아 온 카를로스, 어릴 때 고아원 친구였으나 지금은 관리인이 된 자킨토의 적의어린 시선을 마주하게 된다. 하지만 더 끔찍한 것은 어린 시절 참혹하게 살해된 친구 산티의 유령과 만나 것이다. 산티는 자신을 고통에서 구원해 줄 것을 부탁하며, 임박한 재앙을 경고해준다. 유년 시절에 누구나 가졌던 무서운 기억들이 커서도 반복된다는 호러 드라마. 감독 기옐모 델 토로는 와 으로 국내에 소개되었으며, 최근작으로는 가 있다.
열쇠
1940년, 이태리 파시스트 정권이 제2차 세계대전에 참전하려는 때. 은퇴한 전직교수인 니노는 18살 연하인 미모의 젊은 새 아내 테레사, 그리고 파시스트의 청년 조직인 '검은 샤츠' 당원인 딸 리자와 함께 베니스에서 여생을 보낸다. 젊은 시절, 니노를 열광시켰던 학문과 예술, 고상한 인간 영혼에 대한 관심은 이제 늙은 그에게는 모두 허무한 인생의 과거일 뿐이다. 지금은 젊은 아내를 맘껏 사랑하는 것에서 꺼져가는 삶의 의미를 찾으려 한다. 교수의 젊은 아내로서 정숙함과 근면함으로 교육된 테레사는 니노의 집요한 유혹에도 좀처럼 허물어지지 않는다. 아내를 좀더 개방적이고 성적으로 자유로운 여성으로 만들고 싶은 니노는 일기장에 아내에 대한 은밀한 요구를 기록해서 벽장에 감추고, 그 열쇠를 아내가 매일 청소하는 카페트 밑에 숨긴다. 자연스럽게 남편의 일기를 읽게 된 테레사는 남편의 요구에 놀라지만 어느새 남편이 바라는 여자로 변해간다. 남편이 원했던 남편의 제자 라즈로와의 형식적인 밀회가 시간이 지날수록 그녀의 숨겨진 본능을 자극하게 되자 테레사는 갈등과 죄의식으로 고민하고, 자신의 심리적 변화를 남편에게 알리려고 일기를 쓴다. 겉으로는 서로 모른척 하면서도 서로의 내심을 일기를 써서 전달하는 이상한 '부부게임'이 시작되는데..
1984
오세아니아 지도자들은 국민들을 지배하기 위해 대형당을 조직해 사람들을 통제 감시한다. 스미스(존 허트)는 기록부에 근무하며 신문기사를 수정하는 사람으로 현재의 일을 당에서 원하는 대로 글을 수정한다. 그런데 대형당의 간부 오브라이언(리차드 버튼)은 스미스를 면밀하게 감시한 끝에 그가 사상죄를 범한 것을 알고 체포 심문하게 된다. 대형당의 당칙은 불순분자로 체포한 이들을 사상적으로 철저하게 복종하게 만든 후 그 사람이 사상적으로 완전 무장 되었다고 여겨지면 그때 사형을 시키는 오직 죽음 뿐인 당칙하에 그 모든 조직을 움직인다.
아마코드
이탈리아의 작은 마을 사람들은 그들의 사회가 지역적으로 고립되어서 숨통이 막힐 듯한 느낌을 갖는다. 그들은 외로움으로 가득 차 있고, 삶을 전환시킬 특별한 것을 갈망하게 된다. 초호화 여객선인 황제호가 그들이 사는 해변을 지나게 된다는 말을 들었을 때, 동경심에 사로잡힌 마을 사람들은 보트에 모조리 타고서 열정적인 성지 순례자들처럼 해변에서 줄지어 바다로 나가 여객선을 기다린다.
위대한 독재자
세계대전에서 패배한 토매니아국에 힌켈이라는 독재자가 나타나 악명을 떨친다. 한편, 힌켈과 닮은꼴 외모의 이발사 찰리는 국가의 유태인 탄압정책으로 인해 곤경에 처하지만 병사로 참전했던 전쟁에서 우연히 구해줬던 슐츠 장교의 도움을 받아 위기를 모면한다. 독재자 힌켈의 악행은 갈수록 도를 더해가고, 찰리는 유태인 수용소에 끌려가게 되지만 기지를 부려 탈옥에 성공한다. 하지만 이발사와 똑같은 얼굴을 한 힌켈이 탈옥범으로 오해 받아 감옥에 잡혀 들어가게 되는데…

추천 영화

A House Without Boundaries
Daniel is a member of The Organization. He is sent on an assignment to Bilbao to determine what has become of a lad his age, a former member. He takes over the boy's room in an odd rooming house. When he is given the photo of the boy's girlfriend, he is so taken with it that he puts off his quest. The Organization requires him to continue, however, so he tracks her down to a remote fishing village.
Memorias del ángel caído
A group of parishioners die poisoned upon receiving communion, during the investigation of the event the priests of the parish begin to have visions. Everything rushes when the dead are resurrected in the autopsy room, these strange events seem to be related to an old book enacting a new religion.
If I Should Die Before I Wake
While committing a prank, a child accidentally discovers the identity of the criminal who keeps the whole neighborhood on alert. For fear of being punished, he does not tell what he knows to his father, a police officer.
Long Life Together
Petra and Matthias are a bad marriage. He works as a janitor at the school of anatomy. Petra has a bitter and uncompromising character, so that their discussions with Matthias are constant, but she is careful not to ever lift his voice. He, however, does not care who tell and shouts without hesitation. The neighbors, who are some gossips are at the end of the street everything that happens in the house of Petra and Matthias.
Ferocious
This fantasy about a young man who becomes a bear, who becomes a young man again is equally ambivalent in its identity -- it is a drama that becomes a comedy that becomes a satire, and is not quite a straightforward fable. After the young man runs away from being shackled to a cabin, he spends the winter in a cave and emerges as a bear (obviously a man wearing a bear suit). He is taken in by a writer who teaches him how to use a computer, which somehow poses no problem. The bear speaks like the young man and for awhile tries working as a computer operator, undoubtedly raising questions about the standards in that field. While invited to tea one afternoon, the bear kills a dog in self-defense and is forced to head back to his cave for the winter -- where he emerges after a long hibernation as the young man. In retrospect, contact with the computing world had quite a transforming effect.
Trágala, perro
Sister Patrocinio is a nun who is stigmatized by Christ in her hands and feet. Although some believe in this mystical fact, others suspect of manipulation and take it to the court of justice.
Hay que matar a B.
In a fictitious South American country there's lots of political tension, the labor-unions have all their members on strike. The public demands the return of politician B. from exile. However private trucker Pal can't afford to strike, so he's beaten up and his truck burned. In the headlines he's described as strike-breaker. This is only part of an intrigue which shall get him to murder B.
Monkeys Like Becky
The first part of this documentary deals with the Portuguese neurologist António Egas Moniz, Nobel Prize for Medicine in 1949, one of the first surgeons to apply the technique called lobotomy for the treatment of schizophrenia. The second part deals with the everyday life of people with schizophrenia today: behavior and relationships, and treatment for the disease.
The Sea and the Weather
Jesus returns to Spain after a long exile in Argentina. The family he meets is very different from the one he left: they live under the sadness of being the losers of the war, Marcela, before a beautiful young woman, is now an alcoholic, and the youngest can not even understand them. Jesus wants to start a new life in Spain but he feels out of place; Time has turned him into an inhabitant of the other side of the 'puddle'.
Tiempo de amor
Three stories in which love plays a decisive role intersect. The first of them is led by a couple who decides to break with the chastity they have been keeping until then. In the second Mary discovers that the man with whom he wants to lose his virginity is a ruffian and in the third, and last, a marriage tries to maintain happiness despite the miseries of his daily life. Second film by director and screenwriter Julio Diamante , composed of three autonomous episodes, minimally chained, called " The sunset ", " The night " and " The morning ". The three chapters are very influenced by the social realism that invaded the Spanish literature of the time and by the badly assimilated cinema of Michelangelo Antonioni. This means that, for example.
Moon of Wolves
This is movie is about the story of the people who keep on fighting after the Spanish Civil War were officially finished. They were republicans who took shelter among the mountains (principally the mountains in the north of Spain, between Asturias and León). These people were called "maquis" and defended the thought of a Spain free of the implacable fascism of the illicit military government of General Franco, who took the power in a bloody cruel civil war. Ramiro, Santiago and Gildo are the three main characters of the movie. Santiago and Gildo got killed and eventually Ramiro decided to escape to France, bored of being isolated by the democratic governments of other countries in Europe what kept General Franco in despite of the Republican Government, elected by the Spanish people and not by the power of guns.
The Glass Cell
A man is wrongfully imprisoned for five years. Once out, he hears about his wife's supposed adventures outside of their marriage and becomes increasingly jealous.
Los chicos
Four young men are cited in a kiosk during a rainy afternoon. One has to study and the other three go to the cinema, although they are not allowed to entry because their young age. The group consists of Andrés, who works as bellboy in a hotel and dreams of becoming a bullfighter; Chispa, who follows the orders of an old grumpy man; Carlos, a student; and Negro, a shy boy. All they want is to have fun; but reality forces them to confront the problems of the adult world.
월요일 아침
1시간 30분의 답답한 출근길과 단조로운 공장 업무, 그리고 집으로의 퇴근. 뱅상에게 매주 월요일 아침은 지리한 일상이 시작되는 고달픈 시간이다. 화가가 되고 싶은 그의 꿈은 가족에 대한 책임감으로 짓눌린다. 그가 사는 동네 역시 지루하기는 마찬가지다. 마을 사람들은 그저 세월이 흘러가기만 바랄 뿐이다. 다가오는 월요일 아침을 감당할 수 없는 뱅상은 새로운 세상을 꿈꾸며 베니스로 향한다. 그는 과연 자신이 잊고 있었던 무언가를 찾을 수 있을까? ▶ 52회 베를린영화제 감독상▶ 7회 부산국제영화제 월드 시네마
Solo Mia
A women meets a charming man and falls in love, they get married and start a family. As they age and have children, the man's becomes violent and abusive.
The Tree of Guernica
The fictional town of Villa Romero is the set upon which the events of Spain's civil war play out. Villa Romero is home to Vandale (Mariangela Melato) a witch, count Cerralbo (Bento Urago) a powerless land baron, and his four sons. Three of Cerralbo's sons are ruthless sadists who pillage the countryside, but the fourth, Goya (Ron Faber), is an artist challenging authority and the church.
The Uninhibited
Vincent is recovering from a nervous breakdown in a seaside village on the Costa Brava. He enters into an affair with nightclub owner Jenny, but their relationship changes when she falls for alcoholic author Pascal Regnier, who is struggling to resume his writing career. Vincent eventually returns home, leaving Jenny to stay on with Pascal and his young son Daniel.
El sueño de la maestra
The teacher explains to her students, step by step and with full details and live examples, how are the different types of execution: the electric chair, the garrote, the gallows ..
Linked
Antonio and Concha, a couple who are constantly fighting about money, win the Christmas Lottery first prize. Concha, who is very bossy, starts making decisions about how they're going to spend it. But Antonio is fed up with her, he just wants to go to Brazil, lay in the sun, and never see her again. So he starts to plan how to get rid of her...
El baile
Pedro and Julian, two friends entomologists are in love the same woman, Adela, who decides to marry Peter. Julian attends the marriage, but acts against women as her own husband. The passion that unites the two friends, entomology, leads them to conclude a treaty. The woman, however, is not comfortable with the life she has lived and want to abandon them. Discovered that she suffers from the disease, makes men willing to please her in everything, without her knowing the reason for his change of attitude.