Dear Censor… The secret archive of the British Board of Film Classification (2011)
장르 : TV 영화, 역사, 다큐멘터리
상영시간 : 59분
연출 : Matt Pelly
시놉시스
Lifting the lid on the world of cinema censorship, this programme has unique access to the files of the British Board of Film Classification. Featuring explicit and detailed exchanges between the censor and film-makers, 'Dear Censor' casts a wry eye over some of the most infamous cases in the history of the board. From the now seemingly innocuous Rebel Without a Cause, the first 'naturist' films and the infamous works of Ken Russell, and up to Rambo III, this frank and surprisingly warm documentary demonstrates how a body created by the industry to safeguard standards and reflect shifts in public opinion has also worked unexpectedly closely with the film-makers themselves to ensure that their work was able reach an audience.
어린 시절 영화가 세상의 전부였던 소년 토토는 학교 수업을 마치면 마을 광장에 있는 낡은 시네마 천국이라는 극장으로 달려가 영사 기사 알프레도와 친구로 지내며 어깨너머로 영사기술을 배운다. 어느 날 관객들을 위해 광장에서 야외 상영을 해주던 알프레도가 그만 화재 사고로 실명하게 되고, 토토가 그의 뒤를 이어 시네마 천국의 영상기사로 일하게 된다. 실명한 후에도 토토의 친구이자 아버지로 든든한 정신적 지주가 되어준 알프레도는 청년이 된 토토가 사랑하는 여자 엘레나의 부모님의 반대로 좌절하자 넓은 세상으로 나가서 더 많은 것을 배우라며 권유하는데...
1996년, 스파르탄(실베스타 스탤론 분)은 사건의 장애물을 거침없이 없애 버리는 경찰로 동료들은 그를 ‘파괴자’라는 뜻의 ‘데몰리션 맨’이라고 부른다. LA 피닉스(웨슬리 스나입스 분)라는 한 킬러가 폭탄 장치된 빌딩 안에 30명의 인질을 붙잡는 사태가 벌어지자, 스파르탄은 그를 체포하지만 빌딩을 폭파된다. 결국 그가 모르는 사이 30명의 인질이 죽자 임무과실로 체포된다. 그리고 냉동 감옥에서 얼려져 70년형을 살게 된다. 2032년, 도시는 혁신적인 경영 방침으로 모든 범죄를 사라지게 했다. 하지만 피닉스의 탈출로 도시는 파괴되기 시작한다. 여경찰 레니나(산드라 블록 분)는 스파르탄의 존재를 알고 피닉스를 체포하기 위해 그의 가석방을 건의한다. 드디어 스파르탄은 오랜 잠에서 깨어나 그의 최대 적수를 상대하게 된다. 그에게 있어 피닉스를 잡는 것만이 다시금 냉동 감옥으로 수감되지 않는 길이기에. 한편 냉동 상태에서 재생되는 동안 스파르탄과 피닉스는 새로운 교육을 받았는데 피닉스는 과거보다 더 위험한 인물로 변해 있었다. 피닉스를 추적하는 과정에서 스파르탄은 그가 새롭게 보강된 능력 뒤에 어떤 음모가 있음을 느낀다. 바로 그의 배후에는 평화로운 미래 도시의 지도자 콕토 박사가 있었다. 그는 말썽을 일으키는 지하 인간들을 퇴치하기 위해 냉동 죄수인 악당 피닉스를 고의로 탈옥시켜 지하 인간들의 지도자 프렌들리를 죽이게 하고, 가석방한 스파르탄을 피닉스 견제용으로 활용한다는 것이다. 20세기를 동경하는 여경찰 헉슬리는 스파르탄과 함께 피닉스 검거에 나서면서 터프한 매력을 발산하는 스파르탄에게 반해 버린다. 피닉스가 박물관을 파괴하는 등 난동을 부리자 미래도시의 경찰과 시민들은 두려움에 떨며 경악하고, 이를 기회로 콕토 박사는 자기의 권력을 더욱 강화함은 물론 프렌들리의 세력을 뿌리 뽑으려 한다.
Italy, 1970. An increasing legion of harmless warriors begins a peaceful struggle for sexual freedom through pornography, shaking and shocking religious authorities and conservative political institutions. They are ironic, happy, crazy. They are dreamers, defenders of definitive communion between body and soul. But they were censored and humiliated. They were mistreated and arrested for demanding loud a new cultural renaissance.
하버드 대 심리학 교수이기도 한 마스턴이 부인과 연인이었던 올리브 번을 동시에 사랑하면서,이 두사람의 심리에 기초해 원더 우먼을 세상에 내놓습니다. 그러나 잦은 폭력과 성적 묘사로 인해 성도착증 의심까지 받으면서 온갖 논란에 휩싸이는데...
같은 이름의 피터 M. 브 래케 (Peter M. Bracke)의 최종작에서 영감을 얻은이 장엄한 7 시간짜리 다큐멘터리 (Never Sleep Again : 엘름 스트리트 레거시 (Never Sleep Again : 엘름 스트리트 레거시)와 같은 팀)는 12 번째 금요일 13 번째 영화 제작에 뛰어 들어, 캐스트와 승무원의 새로운 인터뷰.
(구글번역)
A retrospective documentary about the groundbreaking horror series, Friday the 13th, featuring interviews with cast and crew from the twelve films spanning 3 decades.
영화에 대한 고백! 삶을 향한 예찬! 금지된 거장 감독의 유쾌한 영화 만들기가 시작된다! 영화 촬영을 위해서는 사전 허가가 필수이고 극장 상영을 위해서 역시 엄격한 상영 허가가 필요한 나라, 이란. 20년간 영화촬영금지, 해외출국금지를 당한 이란의 거장 감독 자파르 파나히는 어떻게든 영화를 만들 길을 찾기 위해 고민한 끝에 택시 기사가 되기로 결심한다. 선루프를 조명 삼고 계기판 옆 티슈통에 카메라를 숨긴 채 자파르 파나히의 노란 택시는 테헤란 곳곳을 누비는데... 불법 DVD를 파는 키 작은 청년부터 배급할 수 있는 영화를 만들겠다는 어린 조카 알리의 샘에 정시에 물고기를 놓아줘야 한다는 고집스런 할머니들 그의 계획을 응원하는 인권 변호사까지. 아직은 차가운 오늘의 이란에서 택시에 갇힌 거장 감독에게 여전히 따뜻한 세상을 전하는 아름다운 사람들의 사연이 공개된다!
In 1945, as Stalin sets his hands over Poland, famous painter Wladislaw Strzeminski refuses to compromise on his art with the doctrines of social realism. Persecuted, expelled from his chair at the University, he's eventually erased from the museums' walls. With the help of some of his students, he starts fighting against the Party and becomes the symbol of an artistic resistance against intellectual tyranny.
Residents of a big city, each of whom has their own sexual problems and desires, secret and, most often, shameful from the point of view of society, need to solve them. Each of the characters tries to solve their problems in their own way: someone sublimates them, someone turns to a psychotherapist for help, someone rushes into experiments... but sooner or later they all return to where they started, and they have to overcome themselves again and again to get at least a little, even a millimeter closer to their happiness.
A deep dive into the hidden industry of digital cleaning, which rids the Internet of unwanted violence, porn and political content.
A documentary analyzing the furore which so-called "video nasties" caused in Britain during the 1980s.
A look at the forces that shaped Pre-Code Hollywood and brought about the strict enforcement of the Hays Code in 1934.
A look at the different masculinities portrayed in Spanish cinema through time. (A sequel to “Barefoot in the Kitchen,” 2013.)
Before the G, PG and R ratings system there was the Production Code, and before that there was, well, nothing. This eye-opening documentary examines the rampant sexuality of early Hollywood through movie clips and reminiscences by stars of the era. Gloria Swanson, Mary Pickford, Marlene Dietrich and others relate tales of the artistic freedom that led to the draconian Production Code, which governed content from 1934 to 1968. Diane Lane narrates.
It is a sex education film of sorts dedicated to all forms of human sexuality.
The highly anticipated follow-up to their critically acclaimed VIDEO NASTIES: MORAL PANIC, CENSORSHIP & VIDEOTAPE documentary, director Jake West and producer Marc Morris continue uncovering the shocking story of home entertainment post the 1984 Video Recordings Act. A time when Britain plunged into a new Dark Age of the most restrictive censorship, where the horror movie became the bloody eviscerated victim of continuing dread created by self-aggrandizing moral guardians. With passionate and entertaining interviews from the people who lived through it and more jaw dropping archive footage, get ready to reflect and rejoice the passing of a landmark era.
When a small Utah-based edited movie company is caught sanitizing Hollywood's copyrighted material, the film industry strikes back with a devastating blow.
Mexico, March 2015. Carmen Aristegui, incorruptible journalist, has been fired from the radio station where she has worked for years. Supported by more than 18 million listeners, Carmen continues her fight. Her goal: raising awareness and fighting against misinformation. The film tells the story of this quest: difficult and dangerous, but essential to the health of democracy. A story in which resistance becomes a form of survival.
A documentary primarily focusing on the filming and release of the original Texas Chainsaw Massacre.