The Waterfowl People (1972)
장르 : 다큐멘터리
상영시간 : 55분
연출 : Lennart Meri
시놉시스
A documentary about the histoy and linguistic ties of the Finno-Ugric, and Samoyedic peoples. Speakers of the Kamassian, Nenets, Khanty, Komi, Mari, and Karelian languages were filmed in their everyday settings in the late 1960s and early 1970s. The footage was shot in Altai Krai, the Nenets Okrug, Khantia-Mansia, Uzbekistan, the Komi Republic, Mari el, Karelia, and Estonia. The first documentary in Lennart Meri's "Encyclopaedia Cinematographica Gentium Fenno - Ugricarum (1970 - 1997)" series.
A five-year visual ethnography of traditional yet practical orchestration of Semana Santa in a small town where religious woodcarving is the livelihood. An experiential film on neocolonial Philippines’ interpretation of Saints and Gods through many forms of rituals and iconographies, exposing wood as raw material that undergoes production processes before becoming a spiritual object of devotion. - A sculpture believed to have been imported in town during Spanish colonial conquest, locally known as Mahal na Señor Sepulcro, is celebrating its 500 years. Meanwhile, composed of non-actors, Senakulo re-enacts the sufferings and death of Jesus. As the local community yearly unites to commemorate the Passion of Christ, a laborious journey unfolds following local craftsmen in transforming blocks of wood into a larger than life Jesus crucified on a 12-ft cross.
대나무들을 실은 배가 물을 건너는 도입부를 지나면, 우리는 그 나무들의 쓰임새를 알게 된다. 인부들이 직접 대나무들을 엮어 거대한 극장을 만드는 광경을 목도하게 되는 것이다. 그렇게 세워진 극장에서는 며칠간 화려한 경극이 공연되고 그곳에 놀러온 사람들은 축제를 즐기고 의식을 치른다. 무대 위와 뒤편, 극장 안과 주변 모두가 신성하고 흥겨운 장소가 되어 영화 속 누군가의 말처럼 “신과 인민들 모두 즐겁게 하는” 세계가 펼쳐진다. 그렇게 운반되어 건축되었던 대나무 극장은 두 달이 지나기 전에 해체되어 다시 배에 실려 다음 목적지로 이동한다. 이 영화는 홍콩에서 여전히 명맥을 이어가고 있는 독특한 전통 극장의 문화를 스크린 위에 살려낸다.
In the same vein as Meri's other documentations, this one takes advantage of the glasnost policy to discuss the social and ecologic impact of the Russian oil industry on the natives and the lands they inhabit.
Inspired by Steven Blush's book "American Hardcore: A tribal history" Paul Rachman's feature documentary debut is a chronicle of the underground hardcore punk years from 1979 to 1986. Interviews and rare live footage from artists such as Black Flag, Bad Brains, Minor Threat, SS Decontrol and the Dead Kennedys.
The film discusses the traits and originators of some of metal's many subgenres, including the New Wave of British Heavy Metal, power metal, Nu metal, glam metal, thrash metal, black metal, and death metal. Dunn uses a family-tree-type flowchart to document some of the most popular metal subgenres. The film also explores various aspects of heavy metal culture.
A 2004 documentary on thirty years of alternative rock 'n roll in NYC.Documenting the history from the genuine authenticity of No Wave to the current generation of would be icons and true innovators seeing to represent New York City in the 21st century
10년간 지방 소도시의 대학에서 고고학 교수 생활을 하던 중에 돌연 사직서를 제출하고 이사를 가려는 존 올드맨 교수(데이빗 리 스미스)는 그의 행동에 의심을 품고 집요하게 추궁하는 동료와 친구들이 마련한 환송회에서 갑자기 폭탄선언을 한다. 그건 다름 아닌 자신이 14,000년 전부터 살아온 사람이라는 것. 그는 매번 10년마다 자신이 늙지 않는다는 것을 알아채기 전에 다른 신분으로 바꿔 이주해왔고, 지금의 이 곳에서도 10년을 채웠기 때문에 서둘러 다른 곳으로 이동을 할 수 밖에 없으며, 그 동안 역사 속 여러 인물들과 세계를 뒤흔들었던 사건에 관여했다고 주장한다.
한여름, 낮이 가장 긴 날 열리는 미드소마에 참석하게 된 친구들. 꽃길인 줄 알고 들어간 지옥길, 축제가 끝나기 전까지 절대 빠져나올 수 없다. 큰 상실을 겪은 대니가 남자친구 크리스티안과 비밀스러운 스웨덴의 한 마을에서 한여름 낮이 가장 긴 날 열리는 하지 축제에 참석해 기이한 경험을 겪고 점점 공포에 빠져들게 되는데...
아마존 정글 속에 오페라 하우스를 지어 최고의 오페라 공연을 무대에 올리려 하는 열렬한 오페라광 피츠카랄도의 이야기를 그린 베르너 헤어초크의 1982년작 의 제작 과정을 담은 다큐멘터리. 헤어초크는 실제로 아마존 정글에서 무모한 로케이션 촬영을 감행했고, 주연을 맡은 클라우스 킨스키, 클라우디아 카르디날레를 비롯한 제작진은 점점 지쳐 갔다. 레스 블랭크가 헤어초크의 광기 어린 창작열에 두려움 없이 다가갔으며, 블랭크의 최고작으로 평가받고 있다.
An exploration of the heavy metal scene in Los Angeles, with particular emphasis on glam metal. It features concert footage and interviews of legendary heavy metal and hard rock bands and artists such as Aerosmith, Alice Cooper, Kiss, Megadeth, Motörhead, Ozzy Osbourne and W.A.S.P..
After squandering his grant money, despondent and recently widowed anthropologist James Krippendorf must produce hard evidence of the existence of a heretofore undiscovered New Guinea tribe. Grass skirts, makeup, and staged rituals transform his three troubled children into the Shelmikedmu, a primitive culture whose habits enthrall scholars. But when a spiteful rival threatens to blow the whistle on Krippendorf's ruse, he gets into the act as well.
As retailers, wholesalers, and negotiators, Asante women of Ghana dominate the huge Kumasi Central Market amid the laughter, argument, colour and music. The crew of this `Disappearing World' film have jumped into the fray, explored, and tried to explain the complexities of the market and its traders. As the film was to be about women traders, an all female film crew was selected and the rapport between the two groups of women is remarkable. The relationship was no doubt all the stronger because the anthropologist acting as advisor to the crew, Charlotte Boaitey, is herself an Asante. The people open up for the interviewers telling them about their lives as traders, about differences between men and women, in their perception of their society and also about marriage.
In GLOBAL METAL, directors Scot McFadyen and Sam Dunn set out to discover how the West's most maligned musical genre - heavy metal - has impacted the world's cultures beyond Europe and North America. The film follows metal fan and anthropologist Sam Dunn on a whirlwind journey through Asia, South America and the Middle East as he explores the underbelly of the world's emerging extreme music scenes; from Indonesian death metal to Chinese black metal to Iranian thrash metal. GLOBAL METAL reveals a worldwide community of metalheads who aren't just absorbing metal from the West - they're transforming it - creating a new form of cultural expression in societies dominated by conflict, corruption and mass-consumerism.
약물중독에서 벗어나 아들과 다시 연락이 닿기를 바라는 마사지 테라피스트와, 남아메리카에서 원주민을 연구하던 인류학자 아버지가, 부유한 한 고객의 집으로 이사가며 벌어지는 이야기
미국의 거대한 광산회사 겸 극지개발회사의 북극기지 연구소에서 일하는 의학, 고고인류학, 생물학, 생화학 연구진들은 어느날 빙하속에서 약 2만년전 인간으로 추정되는 원시인의 냉동된 시신을 발견한다. 연구기지로 그 얼음덩이를 가져다 녹인 연구진들은 인공혈액을 주입시키고 갖가지 약품과 의학적인 방법을 사용해서 그를 살려내는데 성공한다. 젊은 고고인류학자인 세피드 박사는 연구팀들이 그를 생체 해부, 미국 각지의 의과대학에 몸의 각부분을 보내서 연구시키기 전에 완전한 인간으로써 연구할 기간을 달라고 애원, 2주일의 기간을 얻어 낸다. 찰리란 이름을 붙인 이 원시인은 원시환경에서 혼자 쓸쓸히 옛 삶의 방식을 재현해 보다가 세피드와 친구가 되고, 알 수 없는 음향과 언어로 대화를 하려한다. 본국에서 달려온 언어학자가 사라진 언어가 오랜 에스키모의 조상의 말과 비슷한 음성학적 구조를 갖고 있다고 말한다.
What happens when western anthropologists descend on the Amazon and make one of the last unacculturated tribes in existence, the Yanomami, the most exhaustively filmed and studied tribe on the planet? Despite their "do no harm" creed and scientific aims, the small army of anthropologists that has studied the Yanomami since the 1960s has wreaked havoc among the tribe - and sparked a war within the anthropology community itself.
1985년 멕시코에서 실제로 발생했던 국립 인류학박물관의 도난 사건에서 영감을 얻었다. 의사 아버지를 둔 부유층 자제 후안은 차일피일 졸업을 미루며 부모 집에 얹혀산다. 후안은 친구인 윌슨과 함께 박물관의 고대유물을 훔치기로 작정하고 치밀한 계획을 세운다. 어설프기 짝이 없는 두 사람이지만 절도 계획만큼은 치밀하기 그지없고 계획은 성공으로 이어진다. 가엘 가르시아 베르날이 주연과 제작총괄로 참여한 "박물관 도적단"은 루이즈팔라시오스의 모든 장기를 유감없이 보여준다. 소위 ‘루저’라 불리는 두 젊은이의 절도는 재기 넘치는 코미디와 하이스트 영화의 장르적 재미를 따라가는 듯하다가도 이내 가족 드라마와 블랙코미디, 80년대 레트로풍의 이미지를 경유한 멜랑콜리와 절묘하게 결합한다. 자칫 산만한 나열로 그칠 수 있는 다양한 관심과 스타일을 묶어내는 세련된 프로덕션과 연출은 감독의 차기작을 기대하게끔 한다. 2018년 베를린영화제 각본상 수상작. (박진형/2018년 제23회 부산국제영화제)
Haunted by uncanny similarities between Nazi stage techniques and the showmanship employed by modern entertainers, a filmmaker investigates the dangers of audience manipulation and leader worship.
In 1935, German scientists dug for bones; in 1943, they murdered to get them. How the German scientific community supported Nazism, distorted history to legitimize a hideous system and was an accomplice to its unspeakable crimes. The story of the Ahnenerbe, a sinister organization created to rewrite the obscure origins of a nation.
Short documentary ordered by the magazine "Présence Africaine". From the question "Why is the african in the Human museum while Greek or Egyptian art are in Le Louvre?", the two directors expose and criticise the lack of consideration for African art. The film was censored in France for eight years because of its anti-colonial perspective.