Escargore (2015)
장르 : 코미디, 애니메이션, 공포
상영시간 : 5분
연출 : Oliver Hilbert
시놉시스
Claude and his friends are out of their element and in a whole lot of trouble when they choose the wrong lettuce for lunch. They must now find their way out of this world of horrors before they end up on the menu!
열라 빠른 슈퍼 달팽이 '터보’가 온다! 카레이싱 중계를 보며 세상에서 가장 빨리 달리고 싶은 ‘터보’는 세계적인 레이싱 챔피언 ‘기 가니에’ 와 맞서 경주하는 것을 꿈꾸는 달팽이. 하지만 다른 달팽이들은 ‘터보’에게 이룰 수 없는 꿈이라며 놀리기 일쑤! 그러던 어느 날, ‘터보’는 우연한 사고로 열라 빠른 슈퍼 스피드 파워가 생기게 된다. 멋진 달팽이 레이싱 팀과 형 ‘체트’의 도움으로 그 어떤 꿈도 이룰 수 있다는 것을 증명하기 위해 경기에 나서지만, 느린 달팽이라는 것 때문에 비웃음만 사는 ‘터보’. 씽씽~ 넘치는 질주 본능을 마음껏 펼치게 된 달팽이 ‘터보’! 쌩쌩~ 무섭게 달리는 ‘기 가니에’와 사람들의 눈총을 이겨내고 우승할 수 있을까?
A veterinarian who can communicate with animals travels abroad to search for a giant sea snail.
A half hour animated film for all the family based on the much-loved book written by Julia Donaldson and illustrated by Axel Scheffler. The Snail and the Whale is the much loved classic that shows us a restless young snail who has ambitions to travel the world. The other snails think she should stay put, but she puts out a call for a “Lift wanted around the world”. Eventually her call is answered by a great big grey-blue humpback whale! She sets off with him across the seas. On their journey the snail and the whale discover towering icebergs and far-off lands, fiery mountains and golden sands. The snail is delighted by the wonderful world around her, until she realises how small it makes her feel.
미세한 세계도 인간의 드라마만큼이나 감동적이다. 상공에서 초원까지 급강하하는 카메라에는 이름 모를 수많은 벌레들의 희로애락과 생존경쟁이 펼쳐진다. 나방 애벌레들이 일렬로 나란히 줄 지어 꿈틀대며 행진하고, 촉촉한 이끼 위에서 슬그머니 다가선 두 달팽이가 사랑을 나누고, 쏟아지는 비 한방울 한방울이 이들에겐 폭포수의 크기로 다가온다. 이들에게 두려움의 대상은 예상 외로 너무나 작고 하찮은 것들이다. 커다란 이슬방울은 곤충들의 앞길을 가로막고 빗방울의 추락은 거대한 폭탄세례와도 같다.
생명과 자연의 순환을 무 대사로 연출한 칸영화제 감독주간 수상작. 이탈리아 남부 칼라브리아. 양치기 노인은 교회 바닥의 먼지가 지병을 치유할 것이라 믿으며 매일 우유와 맞바꾼다. 어느 날 노인이 죽고 새끼 염소가 태어난다. 산 속에서 곤경에 빠진 새끼 염소는 살아나고 산 속 나무는 잘려나간다. (2010년 15회 부산국제영화제)
On a rainy afternoon, a child plays with his snails. He falls along with them in a dreamy snail circus.
주인공 영찬은 아주 어렸을 때 시각과 청각을 잃기 시작, 지금은 아무것도 볼 수 없고, 들리는 것은 온통 소음뿐인 상태가 되었다. 그는 스스로를 '달팽이'라고 부르곤 한다. 다른 사람들과 소통을 하려면 마치 달팽이처럼 촉각에 의존해 느릴 수밖에 없기 때문이다. 그는 한 때 세상으로부터 완전히 소외돼 있고 단절돼 있다고 믿었다. 하지만 '순호'라고 불리는 한 여자가 그의 삶 속으로 들어오게 된다. 키가 아주 작고 척추 장애를 안고 살아온 그녀는 영찬의 삶을 바꾸어 놓게 된다. 그녀와 결혼한 그는 볼 수 없고 들을 수 없었던 것들을 갈구하기 시작하고, 아주 외로웠던 이 달팽이는 눈썰매를 타고, 수영을 하고, 그 만의 언어로 수필과 시를 쓰는가 하면 연극 대본을 써서 아내로 하여금 연출하게 하기도 한다. 이제 쉽게 좌절하지 않는 영찬, 그러나 그에게도 여전히 헤쳐나가야 할 것은 있다. 바로 그의 통역자이자 안내인인 아내 없이는 아무데도 갈 수 없다는 것. 어느 날 한 사회복지관에서 만난 시각 장애인을 통해 두 사람은 영원히 함께 할 수는 없다는 사실과 순호 없이는 영찬이 쉽게 다칠 수 있는 존재라는 점을 깨닫게 된다. 그래서 시작한 것이 보행 훈련. 어느날 영찬은 아내 없이 혼자 사회복지관 차를 타고 보행훈련을 받으러 간다. 바닷속에서 수영을 하는 영찬의 목소리를 들려주며 마무리를 짓는다.
What Is It? is the name of a 2005 experimental film written, starring, funded and directed by Crispin Glover. As of 2008, the film has only been shown at independent theaters, typically accompanied by a question and answer session, slideshow and meet-and-greet/autograph signing with Glover.
Borowczyk’s portrait of the painter Bona Tibertelli de Pisis and her erotic fusions of men, women and molluscs.
A troubled man sets about wandering the countryside, meeting a fox and snail along the way. One of the 16 film experiments made for the Sigur Ros Valtari album.
A hand-drawn animated film set in the U.S. state of Georgia in 1927. Framed around the journals of pastor John Deitman, the film details Deitman’s persecution of the local black population and chronicles his descent into madness.
A stand of birches. Sunlight brightens and dims, revealing more or less of the woods. A little grass is on the forest floor. Is there a shape in the shadows? Something green is out of focus. The light flashes, and the screen goes dark from time to time. We look up close at the bark of trees. Is the god of the forest to be seen?
All things considered, it was a bad day to punch a clown in the head.
This hand-painted work is easily the most minutely detailed ever given to me to do, for it traces (as best I'm able) the hypnagogic after-effect of psychological cathexis as designed by Freud in his first (and unfinished) book on the subject - "Toward a Scientific Psychology." (SB)
Inspired by a bad fall on a patch of black ice (that ultimately resulted in Brakhage's need for eye surgery), the filmmaker gives us something of a dreamlike descent through the fear and refractions of closed-eye vision regarding such an event.
After the title, a white screen gives way to a series of frames suggestive of abstract art, usually with one or two colors dominating and rapid change in the images. Two figures emerge from this jungle of color: the first, a shirtless man, appears twice, coming into focus, then disappearing behind the bursts and patterns of color, then reappearing; the second figure appears later, in the right foreground. This figure suggests someone older, someone of substance. The myth?
An anxious cat, immediately engaged in a flurry of stressful morning activities, works himself into a nervous breakdown.
On a common night like any other, a solitary woman suddenly hears a muffled but nonetheless alarming sound coming from a plain wooden family chest. Will she confront face-to-face whatever hides inside?
Things of worth are often neglected in favour of that which might be more immediately gratifying. Unfortunately, the things that are neglected are often lost forever, irreplaceable. This is the story of a man with a misguided and intense focus – one which started in his youth and carried on to old age. His life events are chronicled through the loss of his teeth – and how his obsessive efforts to amend what was damaged bring on yet further destruction.
A horror film actress deals with her fall from stardom.
A visual representation, in four parts, of one man's internalization of "The Divine Comedy." Hell is a series of multicolored brush strokes against a white background; the speed of the changing images varies. "Hell Spit Flexion," or springing out of Hell, is on smaller film stock, taking the center of the frame. Montages of color move rapidly with a star and the edge of a lighted moon briefly visible. Purgation is back to full frame; blurs of color occasionally slow down then freeze. From time to time, an image, such as a window or a face, is distinguishable for a moment. In "existence is song," colors swirl then flash in and out of view. Behind the vivid colors are momentary glimpses of volcanic activity.
A pair of business travellers have an affair and decide it might be easiest to just forget about it.
1944년, 독일군은 바르샤바를 포위하고 폴란드인들은 처절한 저항을 이어간다. 폴란드군의 자드라 중위는 부하들과 함께 수로를 이용해 후퇴하라는 명령을 받지만 전우들과 함께 마지막까지 싸울 생각이었던 그는 심각한 고민에 빠진다.
1950년대, 감독 안제이 바이다의 주된 관심사는 독일에 의해 파괴된 조국의 고통스러운 현실을 치열한 역사의식으로 재구성하는 것이었다. <카날>은 전쟁의 포화로 초토화된 지상의 상황과, 국가적 이념과 인간적 가치 사이에서 갈등하는 지하의 고립된 인물들을 교차 편집하며 역사와 인간성이라는 두가지 화두를 심도 있게 탐구한 걸작이다. 1957년 칸영화제 심사위원 특별상을 수상하면서 바이다를 전세계에 알린 작품이기도 하다.
The ties that bind can also be those protect. You don’t know what you’ve lost til it’s gone.
Giving new meaning to the term “rhythms of nature,” a host of fanciful flora, fauna and geological formations go about their daily lives in this engaging and highly imaginative foray into the wilds of a strange and colorful world. Accompanied by hissing, wheezing, whistling and tweeting, the action takes on increasing urgency, ending in a surprising climax that’s as natural as it is unexpected.
A mass gathering of people.
Early Balkan footage.
Early Balkan footage.
Early Balkan footage.
Balkan actuality.