투 스테이 얼라이브: 어 메소드 (2016)
A feel good movie about suffering
장르 : 다큐멘터리, 음악
상영시간 : 1시간 10분
연출 : Erik Lieshout, Arno Hagers, Reinier van Brummelen
시놉시스
Iggy Pop reads and recites Michel Houellebecq’s manifesto. The documentary features real people from Houellebecq’s life with the text based on their life stories.
During the course of a series of voyages, the pocket cameras of Pippo Delbono capture unique moments, ordinary and extraordinary meetings. From a hotel room in Paris to another in Budapest, from Istanbul to Bucharest, the journeys weave a fabric of the contemporary world. Its testimonials – some famous, others anonymous – say or dance their vision of the universe.
벵갈의 부유한 영주 비스왐바르 로이. 하지만 그에게 더 이상의 추가 수입은 전무하고, 강의 범람으로 토지는 점차 줄어들고 허물어진다. 그럼에도 사치스런 생활을 지속하며, 저택에서 가장 화려하게 꾸민 ‘뮤직룸’에서 음악을 즐기고, 연주회를 열던 로이는 쇠락해가는 현실을 직시하지 못하고 옛 영광만을 추억한다.
벵갈의 가난한 소년 아푸의 일생을 연대기적으로 그린 ‘아푸 3부작’으로 인도영화의 선구자는 물론 세계적 거장으로 자리매김한 레이는 ‘아푸 3부작’과 마찬가지로 네오리얼리즘적인 시선을 유지한다. 이전보다 좀 더 침울하고 애조 띤 화면은 한 시대의 우울한 몰락 과정을 감각적으로 환기시킨다.
Journalist Dermi Azevedo has never stopped fighting for human rights and now, three decades after the end of the military dictatorship in Brazil, he's witnessing the return of those same practices.
A girl haunted by traumatic events takes us on a mesmerising journey through 100 years of horror cinema to explore how filmmakers scare us – and why we let them.
샌프란시스코 금문교의 투신 자살자들을 촬영한 다큐멘터리로 2004년 1월1일부터 12월31일까지 하루도 빠짐없이 새벽부터 해질녘까지 각각 광각렌즈와 망원렌즈 한 세트가 딸린 네대의 카메라를 금문교 주변에 설치하고 23명의 투신 현장을 필름에 담았으며 자살 기도자의 가족과 친구 인터뷰를 덧붙여 영화를 완성했다. 올해 초 뉴욕 트라이베카영화제와 샌프란시스코영화제에서 공개된 바 있다.
Docudrama about the life of director Mona Achache's mother.
Shannon Amen unearths the passionate and pained expressions of a young woman overwhelmed by guilt and anxiety as she struggles to reconcile her sexual identity with her religious faith. A loving elegy to a friend lost to suicide.
Video essay ‘Rock and Cliff' investigates the creation of Horn Town, a new model village and centre of large scale tourist development, and the experiences of rural residents moved there through government-led displacement. Horn Town is located in Wulong, a rural district near the Three Gorges Dam administered by the Chongqing municipality (a city of 30 million people). Narrated in the style of a science documentary but using local Chongqing dialect, the video brings a geological and topographical perspective to types of 'rocks' found in the area,from mythological stones from a mountain cliff, to ruins of the original settlement, to a stone sculpture from a dubious 'Land Art Biennial', in order to address issues of land acquisition, top-down development and spatial politic.
A meditative essay.
Arf Arf is a sound poetry (voice and gesticulation) group. They describe their first film together as 'songs nailed together in a film'. The film is not given over to simply recording a performance of sound poetry but is worked out as a filmic combination of images and sound, each member of the group having individually previously made experimental films.
Kogonada's visual essay about the formalistice choices of master filmmaker Stanley Kubrick
Documentary exploring Ted Hughes, one of the greatest poets of the 20th century, focusing on how his life story influenced his work and vision.
A reflection on the fate of humanity in the Anthropocene epoch, White Noise is a roller-coaster of a film, a whirlwind of sounds and images. The fourth feature-length work by Simon Beaulieu, this film essay plunges viewers into a subjective sensory adventure—a direct physical encounter with the information overload of daily life. White Noise transforms the imminent collapse of our civilization into a visceral aesthetic experience.
Filmmaker Kogonada unpicks what defines the Golden Age of Italian cinema with a side-by-side comparison of two edits of the same film, one according to Italian director Vittorio De Sica, and the other according to Hollywood producer David O. Selznick.
New York cab and black car drivers are facing economic and emotional hardship in a city dominated by ride-share apps. As these long standing industries are decimated by economic and political forces, drivers are forced to cope or fight back.
국내에 이라는 제목의 비디오로 출시되기도 했다. 1930년대 독일, 나찌당을 창설한 히틀러 정권이 기승을 부리고 있다. 피터, 토마스는 스윙 재즈를 좋아하는 반항적인 10대 소년으로 밤이면 클럽에 나가 지터벅을 춘다. 아비드는 다리가 불편해서 춤을 추는 대신 기타로 스윙을 멋지게 연주한다. 이들은 자신을 스윙 키즈라고 부른다. 그 당시 독일 청년들은 히틀러 청년단이라는 곳에 들어가야 했지만 피터와 친구들은 들어가지 않고 지낸다. 그러다 피터와 토마스가 라디오를 훔쳐 달아나다 잡히게 되고 어쩔 수 없이 청년단에 입단하게 된다. 스윙 키즈에 대한 정부의 제재가 심해지고 히틀러 청년단원들의 공격을 받게 되자 아비드는 스스로 목숨을 끊는다. 여기에 충격을 받은 피터는 더욱 더 나찌에 대해 회의를 느끼게 되지만 토마스는 현실에 적응하며 철저한 나찌 당원이 되어간다. 바이얼리니스트 아버지를 나찌에게 잃은 피터에게는 당연한 일이었다. 나찌가 죽인 유태인의 유골을 전달하고 돌아온 피터는 그날 밤 비스마르크 클럽에 나가서 춤을 추다가 잡혀가게 된다.
어린 시절, 부모와 함께 뉴멕시코의 사막을 여행하다 초연히 죽어가는 늙은 인디언을 본 후 짐 모리슨(Jim Morrison : 발 킬머 분)은 삶과 죽음의 경계에 대해 병적일 정도로 깊은 관심을 가진다. 영화를 공부하던 짐 모리슨은 대학을 그만두고 자신의 록그룹을 만든다. 센세크불르바드의 '런던포그'에서 데뷔한다. 세상이 부러워할 속도로 정상을 달려가지만, 그의 뇌리에는 언제나 죽음과 삶의 경계가 분명치 않아 괴롭다. 10대 시절에 유럽 문학, 특히 랭보나 니이체 등의 시와 철학에서 큰 영향을 받은 짐 모리슨은 영국의 윌리엄 브레이크의 "알려진 것과 모른 것 그 사이에 인식의 문이있다"라는 문구를 용하여 '도어즈'라는 그룹을 결성한다. 그룹 도어즈는 처음 할리우드의 유명한 거리인 선셋의 '런던포그'에서 활동을 시작하는데 '위스키 어 고고'로 활동 무대를 옮긴 후 "Light my fire"와 같은 히트곡을 발표하면서 서서히 각광받는 그룹으로 부각되기 시작한다. 당시 혼란스러웠던 세계 정세를 경험하고 있던 젊은이들과 세계 각지에서 몰려든 피난 이주민들은 자신들의 고뇌와 울분 그리고 격동의 변화에 대한 보상 심리로 보다 강렬하고 탈전통거인 것을 갈구하였고, 그룹 도어즈는 그들의 그런 요구를 만족시켜 주기 위해 점점 더 강렬해졌다. 특히 짐 모리슨은 자신의 지성과 야성을 모두 담아 더욱 전위적인 음악을 구사해 그들의 라이브 공연에는 마약 흡임, 알콜 등의 남용, 외설적인 몸짓과 의상 등이 등장하였다. 열성적인 팬들은 마치 종교 의식에라도 참가하듯이 넋을 잃고 공연에 빨려들어 갔지만 짐에게는 여자 친구인 파멜라 크루슨(Pamela Courson : 멕 라이언 분)이 드리운 파멸의 나락이 다가오고 있었는데...