Wilmington 10 -- U.S.A. 10,000 (1979)
장르 : 다큐멘터리
상영시간 : 2시간 0분
연출 : Haile Gerima
시놉시스
A documentary on the Wilmington 10, 9 afro-Americans and 1 white woman who were unjustly imprisoned. 4K digital restoration by the Academy Film Archive released in 2021.
미국의 서부 리노, 이혼을 위해 법원으로 가려던 로즐린과 그녀의 집주인 이사벨은 정비소의 엔지니어 구이도를 만나 차를 얻어 타고 시내로 나온다. 이혼수속을 마치고 바에 들린 로즐린은 그곳에서 구이도와 그의 친구 게이를 만난다. 카우보이의 남성다운 매력이 넘치는 게이는 로즐린의 마음을 사로잡고 두 사람은 사랑에 빠진다. 그러나 너무도 여리고 감정적이기만 한 로즐린과 거칠면서도 냉정한 게이는 의견충돌로 잦은 다툼을 벌이기도 한다. 한편 게이는 구이도로부터 산에 야생마가 아직도 남아있다는 말을 듣고 산으로 가기로 결심한다. 게이는 함께 일을 할 사람을 구하기 위해 로데오 경기장으로 향하고 젊은 카우보이 펄스를 만난다. 젊고 충동적인 펄스는 로데오 경기에서 부상당한 자신을 보살펴준 로즐린에게 연민을 느낀다. 또한 대회에서 돌아오던 길, 그녀를 항상 지켜만 보던 구이도도 로즐린에게 사랑을 고백한다. 로즐린에 대한 세 남자의 감정이 얽혀가지만 결국 네 사람은 야생마를 사냥하러 산으로 향하는데… 마릴린 먼로의 남편이었던 아서 밀러가 각본을 쓴 작품. 먼로 외에도, 클라크 게이블, 몽고메리 클리프트 등 기라성 같은 헐리우드 스타들이 함께 주연한 작품이다. 상처받은 이혼녀 로즐린이 별 볼일 없는 두 명의 카우보이와 여행에 나선다는 이야기로, 현대인들의 고독과 무거운 삶을 제대로 그렸다며 비평계의 찬사를 받았다. 이 영화는 클라크 게이블의 마지막 작품이기도 하다.
에드거 앨런 포의 단편소설 "붉은 죽음의 가면"을 로저 코먼이 영화화했다
A young Catholic priest from Boston confronts bigotry, Nazism, and his own personal conflicts as he rises to the office of cardinal. Photochemical preservation by the Academy Film Archive in 2012.
레이몬드 조슈아는 워싱턴 뒷골목에서 마약을 팔고 아이들에게 랩을 들려주는 청년이다. 조슈아는 마약 소지 혐의로 감옥에 가고 감옥에서 글을 가르치는 로렌을 만난다. 조슈아는 가출옥 후 시를 통해서 로렌과 교류를 한다. 마크 레빈 감독, 사울 윌리엄스, 본즈 말론, 로렌스 윌슨 출연, 백두대간 수입·배급98년 선댄스영화제 대상 수상작. 칸 영화제 황금 카메라상 수상작이다. 다큐멘터리적 기법으로 흑인문제에 접근한 문제작이다.마리화나 거래로 살아가는 시인이자 래퍼인 레이 조슈아의 삶을 통해 흑인들의 닫힌 현실을 고발하는 다큐멘터리 스타일의 영화. 끓어오르는 분노를 주체하지 못하는 레이에게 언더그라운드의 여론광장이라 할 만한 "슬램"만이 유일한 안식처다. 백인감독이 만든 흑인영화치고 주제의식이 날카롭게 서 있다는 평가를 받았다.
Jury foreman Edward Weldon's questioning leads to the death sentence for Ethel Saxon. His daughter Stella claims to have killed her lover, the gangster Garboni, just as Saxon was to sit in the electric chair. Restoration by the Academy Film Archive and Blackhawk Films with funding from the estate of David Shepard from a 35mm nitrate duplicate negative and 35mm nitrate fine grain in the Lobster Films collection.
While visiting China, an American man falls in love with a young Chinese woman, but he then has second thoughts about the relationship. The plot is a variation of the Madame Butterfly story, set in China instead of Japan. The Toll of the Sea was one of the first and most successful Technicolor feature films.
제이슨 홀리데이(1924~1988)는 흑인 동성애자라는 자신의 정체성을 숨기지 않은 채 나이트클럽 등에서 공연을 펼치며 인기와 논란을 동시에 얻은 인물이다. 셜리 클락은 자신의 집에서 제이슨 홀리데이와 긴 인터뷰를 진행하며 그가 어떤 인생을 살아왔는지 생생하게 기록한다. 또한 제이슨 역시 자신의 캐릭터가 하나의 특정한 이미지로 고정되는 것을 경계하며 대담하고 솔직한 이야기를 들려준다.
A young man attempts to fight the system in an entertaining account of bureaucracy amok and the tyranny of red tape. Restored by the Academy Film Archive and the Instituto Cubano del Arte e Industrias Cinematográficos in 2019.
Touching story of elderly couple David and Eva who go on one last journey across the USA when they discover Eva is dying, ending up with their granddaughter Jeannie in San Francisco. Restored in 2022 by the Academy Film Archive and The Film Foundation. Restoration funding provided by the Hobson/Lucas Family Foundation.
Daily Rains is a measured, poetic work that confronts head-on the micro- and macro-aggressions faced by young Black women. Restored by the Academy Film Archive.
A bored insurance salesman quits his job to go into politics. He first starts preaching about how man is greater than he thinks and that man can live forever. He ends up forming his own political party, "The Eternal Man" party. He begins to be referred to as "God". Then he starts having doubts about the eternalness of man. Restored by the Academy Film Archive and The Film Foundation, with funding provided by the Hobson/Lucas Family Foundation.
Experimental short film preserved by the Academy Film Archive in 2015
Documentarian Jon Boorstin follows architect Frank Gehry and his sister, Doreen Gehry Nelson, as they attempt a new method of teaching elementary school children in Los Angeles. With funding from the National Endowment for the Arts, the siblings work together on a pilot program of “design-based learning” that would restructure the typical classroom curriculum, replacing rote math or civics lessons with an imaginary city designed and built entirely by the students themselves. Restored in 2018 by the Academy Film Archive.
A portrait of three Los Angeles area residents who create things with their hands. Angelo Austin decorates wedding cakes; Dean Jeffries designs, manufactures, and paints custom cars; and Pamela Weir-Quiton creates wooden dolls. Restored in 2016 by the Academy Film Archive.
Mr. Wilson hires Mantan to travel out West and clean out an old property. Mantan runs into trouble in believing the house is haunted while a gang uses it as a hideout. A race film Western produced by the Toddy Company; made for $500 over two days. Restoration by the Academy Film Archive and Blackhawk Films with funding from the estate of David Shepard from the only surviving 35mm nitrate print donated by Giancarlo Esposito and Laurence Fishburne.
PRIMARY DATE 1974 (Copyright year) Preserved by the Academy Film Archive
The mechanized production of Duro-Test light bulbs is filmed as a dance to the tune of the Brandenburg, as choreographed filaments, glass, and metal combine in a dynamic finale. Preserved by the Academy Film Archive in 2013.
Experimental short film preserved by the Academy Film Archive in 2012.
The film is part of Eye Filmmuseum’s Mutoscope and Biograph Collection. This collection consists of about 200 films preserved on their original 68 mm format. The digital file provided is scanned in 2022 at Eye Collection Center, from the 35 mm duplicate negative that was made in 1998. After the first analogue preservation round made 25 years ago, Eye is now undertaking the digital restoration of the Mutoscope & Biograph Collection. “Mardi Gras Carnival” became the focus of attention, thanks to its inclusion within ‘The Artistry of REX’ exhibition, that opened in the summer of 2022 at the Louisiana State Museum.
This film recounts the murder of Vincent Chin, an automotive engineer mistaken as Japanese who was slain by an assembly line worker who blamed him for the competition by the Japanese auto makers that were threatening his job. It then recounts how that murderer escaped justice in the court system. Restored by the Academy Film Archive and The Film Foundation, in association with the Museum of Chinese in America. Restoration funding provided by the Hobson/Lucas Family Foundation, with additional support provided by Todd Phillips.