Shimásání (2009)
장르 : 드라마, 가족
상영시간 : 15분
연출 : Blackhorse Lowe
각본 : Blackhorse Lowe
시놉시스
In 1934 on the serene Navajo reservation, Mary Jane spends her time daydreaming and tending to her family's flock of sheep. When her older sister returns from boarding school with a world geography book, she reveals new worlds that are "just over the mountain." Conflicted by her obedient nature and her curious imagination, Mary Jane must privately decide to either maintain her lifestyle or depart into the exotic unknown.
바이킹 대 아메리카 원주민 간의 부족 전쟁이 끝난 후 전쟁통에 한 바이킹 소년이 낙오된다. 소년은 아메리카 원주민들의 손에 키워지게 되고, 후에 그들을 도와 노르인의 침략에 맞서 싸우며 부족의 영웅이 되기에 이른다.
마야 문명이 번창하던 시절, 평화로운 부족 마을의 젊은 전사 표범 발은 가족과 함께 행복한 나날을 보내며 살아가고 있다. 어느 날, 잔인한 전사로 구성된 침략자들이 마을을 습격하여 부족민을 학살하고 젊은 남녀를 그들의 왕국으로 끌고 가는 일이 발생한다. 표범 발은 이 혼란 속에 그의 아내와 어린 아들을 깊숙한 우물에 숨긴 채 자신은 인질로 끌려가게 된다. 죽음과 마주친 위기 상황에서 겨우 탈출한 표범 발은 우물 속에 숨겨둔 가족에게 돌아가려 하지만 적들의 집요한 추적은 계속된다. 생명을 위협하는 죽음의 손길이 조금씩 다가오는 가운데, 표범 발은 도리어 적들을 향해 기상천외한 공격을 하기 시작하는데...
국경 경찰들과 인디언과의 대결을 그린 웨스턴 무비
서쪽 바다로 항해하면 인도에 도착한다는 신념을 가지고 에스파냐 왕국으로 이민 온 이태리 출신 탐험가 콜럼버스. 그는 어린 아들 페르난도를 데리고 바다를 바라보다가 지평선 너머로 사라지는 배의 모습을 보고 지구가 둥글기 때문이라는 확신을 가진다. 지구는 평평한 땅이라 끝까지 가면 지옥으로 떨어질 것이며 그곳에는 괴물이 살고 있다는 공포와 미신이 난무했고 기존의 권리와 질서를 유지하려는 귀족들의 탁상공론까지 콜럼버스의 제안에 제동을 건다. 그러나 이자벨 여왕은 콜럼버스의 계획을 지원하여 1492년, 드디어 산타마리아 호를 비롯한 3척의 배로 항해를 시작한다. 극심한 공포와 난관을 헤치면서 예정의 2배가 넘는 2개월여 동안 서쪽으로 항해하던 콜럼버스 일행은 태초의 모습을 간직한 과나하니 섬을 발견하고 그곳을 인도의 일부라 생각하고 식민지로서 개척한다. 본토 대륙을 발견하기 위하여 2번째 항해를 한 콜럼버스는 서인도 제도에 민주적이고 이상적인 신세계를 건설하던 중 시련이 닥친다. 원주민과의 갈등과 동행한 귀족 목시카의 반란과 더불어 불어닥친 허리케인으로 그의 신세계는 황폐화되는데...
코디는 인디언들에게 납치당한 낸시를 구출해낸다. ‘코만치 스테이션'에 잠시 머무르기로 한 두 사람은 우연히 만난 한 무리의 총잡이들에게 놀라운 소식을 듣는다. 낸시의 남편이 아내를 찾는 자에게 5,000달러의 보상금을 주기로 했다는 것이다. 코디와 낸시, 그리고 총잡이들은 서로를 향한 의심 속에 위험한 여행을 시작한다.
In a remote northern woodland community, a young First Nations mother and her 7-year-old son search for her boyfriend in the wake of his mysterious disappearance.
A caribou tracker obsessed with finding a missing caribou herd befriends a teenage rebel who gets lost while on the run.
Documentary that follows Pablo, a man that used to live on the streets in Brazil
In this evocative meditation, a disturbing link is made between the resource extraction industries’ exploitation of the land and violence inflicted on Indigenous women and girls. Or, as one young woman testifies, “Just as the land is being used, these women are being used.”
First hand interviews and on the ground footage give a stirring account of The Standing Rock Sioux Nation's and water protectors' opposition to the Dakota Access Pipeline
Charles Starrett, aka "The Durango Kid", is back in Raiders of Tomahawk Creek. Starrett plays Steve Blake, a novice Indian agent, sent out to investigate a series of mysterious murders.
The title of this video, taken from the texts of the architect Kengo Kuma, suggests a way of looking at everything as “interconnected and intertwined” - such as the historical and the present and the tool and the artifact. Images and representations of two structures in the Portland Metropolitan Area that have direct and complicated connections to the Chinookan people who inhabit(ed) the land are woven with audio tapes of one of the last speakers of chinuk wawa, the Chinookan creole. These localities of matter resist their reduction into objects, and call anew for space and time given to wandering as a deliberate act, and the empowerment of shared utility.
Army officer whose parents are white and Indian tries to avert an Indian war.
Wah-Ta-Wah, or Hist, the lady-love of Chingachgook, a Delaware chief, has been captured by the warlike Hurons. Chingachgook asks the aid of Deerslayer, a white man brought up among the Indians, in rescuing her, and. the two men arrange to meet at Lake Otsego, then called Glimmerglass. Deerslayer sets out for the meeting place, accompanied by Hurry Harry March, a trapper, who acts as his guide.
The story of an improbable friendship and a social comment on life in Bolivia in the eighties.
A kickboxing cop abandons the violent life after he accidentally kills his opponent during a match. After quitting, he heads for the Arizona desert to live alone and occasionally work tracking drug runners for the area sheriff. One particularly wily Mexican drug lord, Santos, has been a real thorn in tracker Joe Highhawk's side, so when he encounters the beautiful Claudia and her simpleton brother Anthony running for their lives because she, an accountant, embezzled $20 million from Santos, he decides to help them. This actioner follows what happens next. Along the way, they encounter all sorts of danger, and double cross until the exciting final standoff between the kickboxer and the villain.
A greedy land developer steals the land from an Apache Indian tribe. His plan involves shooting most of the Apaches but an Apache warrior survives and gets revenge.
The “Prophecy of the 7th Fire” says a “black snake” will bring destruction to the earth. For Winona LaDuke, the “black snake” is oil trains and pipelines. When she learns that Canadian-owned Enbridge plans to route a new pipeline through her tribe’s 1855 Treaty land, she and her community spring into action to save the sacred wild rice lakes and preserve their traditional indigenous way of life. Launching an annual spiritual horse ride along the proposed pipeline route, speaking at community meetings and regulatory hearings. Winona testifies that the pipeline route follows one of historical and present-day trauma. The tribe participates in the pipeline permitting process, asserting their treaty rights to protect their natural resources. LaDuke joins with her tribe and others to demand that the pipelines’ impact on tribal people’s resources be considered in the permitting process.
Mohawk archaeologist Baptiste Asigny engages in a search for his ancestors following a tragic terrain slump in the Percival Molson Stadium.
Filmed during the 2016 Standing Rock protests in South Dakota, Sky Hopinka's Dislocation Blues offers a portrait of the movement and its water protectors, refuting grand narratives and myth-making in favour of individual testimonials.