외계 종족 ‘포믹’의 공격에서 가까스로 살아남은 뒤 우주함대를 결성한 인류는 지구를 지켜낼 단 한 명의 영웅으로 뛰어난 지능과 천재적 전략을 지닌 '엔더'를 선택한다. 외로움과 고통을 이겨내고 철저한 훈련과 시뮬레이션 전투를 통해 우주함대 최고의 지휘관으로 성장한 엔더. 외계의 2차 침공 가능성은 점점 커지고, 이제 그에게 남은 것은 인류의 미래가 걸린 최후의 반격! 이길 것인가? 지배당할 것인가! 지구의 운명을 건 최후의 반격이 시작된다!
눈부신 만년설로 뒤덮인 봉우리와 맑고 깊은 계곡, 한없이 펼쳐진 푸른 초원 위에 노니는 수천 마리의 양떼가 장관을 이루고 있는 8월의 브로크백 마운틴. 이곳의 양떼 방목장에서 여름 한 철 함께 일하게 된 갓 스물의 두 청년 에니스와 잭은 마치 오랜 친구처럼 서로에게 마음을 터놓는 사이가 된다. 대자연의 품에서 깊어져 간 그들의 우정은 친구 사이의 친밀함 이상으로 발전해간다. 그들 앞에 놓인 낯선 감정의 실체가 무엇인지도 알지 못한 채 짧은 방목철이 끝나고 다시 만날 기약도 없이 두 사람은 각자의 삶으로 돌아간다. 결혼해 아이를 낳고 평범한 생활을 하다가 4년 만에 다시 만난 두 사람은 단번에 브로크백에서 서로에게 가졌던 그 낯선 감정이 일시적인 것이 아니었음을 알게 되는데...
대공황 이후 암울한 시기, 앨라바마주의 조그만 마을. 백인 처녀 마옐라는 집안 일을 도와주던 흑인 청년 톰을 유혹하다가 아버지에게 들키고, 화가 난 아버지는 '흑인이 백인 여자를 강간하려 했다'며 누명을 씌어 톰을 고소한다. 마을의 존경받는 변호사 애티커스 핀치가 누명을 쓴 톰의 변호를 맡지만 인종적 편견이 만연한 마을에서 흑인을 변호하는 일은 쉽지 않다. 톰의 무죄를 믿는 핀치는 마을 사람들의 비난을 무릅쓰고 그를 변호하기 위해 노력하는데..
스파이크 리는 연쇄살인극을 뒤쫓는 추리극 대신 그 공포가 불러일으키는 집단 히스테리를 분석하는 작업을 택했다. 사건이 발생한 뉴욕 브롱크스에 사는 헤어드레서 비니는 아내 디오나를 속이고 사촌처제와 야간 데이트를 하다가 '샘의 아들'의 범죄현장을 목격한다. 비니는 살인범이 '목격자'인 자신을 공격할지 모른다고 두려워하고, 단서를 잡지 못한 경찰은 마피아를 찾아가 범인 검거를 도와달라고 부탁한다. 정의의 수호자가 되어버린 마피아가 내건 상금에 고무돼 비니의 동네 건달친구들은 수상한 사람들을 사냥하기 시작하고, 펑크족 차림으로 따돌림당하던 친구 리치를 최종 사냥감으로 지목한다. 양성애자에 포르노 영화를 찍었다는 것이 혐의의 전부다.
독실한 크리스챤 집안에서 자란 바비는 자신이 동성에자라는 사실을 숨기며 변화를 강요하는 어머니. 외면하는 가족들로부터 고통을 받는다. 있는 그대로의 자신을 받아 들이지 못하는 부모와의 갈등으로 인해 주인공은 결국 극단적인 선택을 취하게 되면서 결말은 파국으로 치닫게 된다. 그 비극적인 결말 끝에 자신의 잘못과 편견을 인정하고 게이 인권운동을 하게되는 어머니의 깨달음과 성적 소수자들을 위한 희망이 숨어있는 영화
두 아이와 남겨진 실직자 조디는 커져가는 책임을 감당해야만 한다. 게다가 그의 엄마와 엄마의 새 남자는 조디를 집에서 쫓아내려고 하는데...
서로 다른 시기에 발생한 이야기를 동시에 진행한, 구성이 매우 복잡한 흑백 작품으로, 20세기 초 미국 젊은이들의 고민, 16세기 유럽 종교개혁 시기의 위그노 학살, 예수의 생애에 대한 에피소드, 고대의 바빌로니아 이야기가 동시에 등장한다. 선구자적인 이런 시도는 다음 세대 영화인에게 영감의 원천이 되었다. 시간적으로는 서양 고대에서 20세기 현대를, 공간적으로는 오리엔트에서 출발해 지중해를 지나 서유럽을 거쳐 미국 역사를 동시에 다루었다. 흥행에는 실패하였지만 데이비드 와크 그리피스는 이 작품으로 영화 예술의 아버지라 불렸다.
A crime-drama, about the cultural aversion of a group of punk rockers in a conservative Texas town. Their ongoing battle with a rival, more-affluent clique leads to a controversial hate crime that questions the morality of American justice.
After traveling to London to check on their missing children in the wake of the 2005 terror attacks on the city, two strangers come to discover their respective children had been living together at the time of the attacks
Maryla Michalowski-Dyamant, born in Poland, survived Ravensbruck, Malchow, and Auschwitz, where she was the forced translator of the “Angel of Death”, Dr. Mengele. She dedicated her post-war life to publicly speaking of her survival to the young generations, so that it would never be forgotten or repeated. Alice and Serena, her daughter and granddaughter, explore how Maryla’s fight against intolerance can continue today, in a world where survivors are disappearing, and intolerance, racism and antisemitism are on the rise.
A visual journey that challenges us to think about a universal belonging that doesn’t confine itself to a city, region or national boundary, in an age in which xenophobia, nationalism and intolerance are a daily occurrence.
In France in 1946, the difficult return to civilian life of five deportees and prisoners of war after having lived through the hell of the Second World War.
After the relatively low box office takings of 'Intolerance', D. W. Griffith would revisit his epic film three years later by releasing two of the film's interlocking stories as standalone features, with some new additional footage. The first of the two was 'The Fall of Babylon', which depicts the conflict between Prince Belshazzar of Babylon and Cyrus the Great of Persia.
Nakaura of Julian (Julião Nakaura), a priest of the Society of Jesus, was one of four young ambassadors sent to Rome by the Jesuits in 1538, as proof that Japan had converted to Christianity. Fifty years after the mission, which so fascinated European royalty, Julian was forced again to prove his faith, only this time before a Shogun, who wanted to force him to abandon his religion. Julian resists, as does Miguel Chijiwa, a fellow at the embassy to Rome, who become a martyr. Betrayed by Cristóvão Ferreira, who cannot bear the torture, Julian suffers an inglorious death ... or maybe not.
After the relatively low box office takings of 'Intolerance', D. W. Griffith would revisit his epic film three years later by releasing two of the film's interlocking stories as standalone features, with some new additional footage. The second of these was 'The Mother and the Law', which demonstrates how crime, moral puritanism, and conflicts between ruthless capitalists and striking workers help ruin the lives of marginal Americans.