가난한 10대 프랑스 소녀, 부유한 남자를 허락하고 처음으로 육체적 쾌락을 경험하게 된다. 불우한 가정 환경과 자신에 대한 혐오가 더해 갈수록 소녀는 욕망에 빠져들고 격정적인 관능에 몰입한다. 욕정일 뿐 사랑이 아니라고 부정하지만 평생 잊을 수 없는 운명으로 남게 되는데….
1959년 인도차이나. 강제 수용소에 갇혀 투견 노릇을 하며 살아가는 전직 권투 선수. 언젠가는 자유를 되찾고 원수를 갚겠다는 실낱같은 희망을 붙든 채 삶을 버텨낸다.
엘리안느 드브리(Eliane Devries: 까뜨린느 드뇌브 분)는 인도차이나에서 태어난 프랑스인으로 농장에서 라텍스 나무를 키우며 소일하는데, 그곳에는 안남의 황녀였으나 사고로 부모를 잃은 까미유(Camille: 린 당 팜 분)가 양녀로 있었다. 엘리안느는 그녀에게 프랑스 상류 사회식 교육을 시키고 남다른 애정을 베푼다. 그후 프랑스의 해군장교 장 밥띠스뜨(Jean-Baptiste Le Guen: 뱅상 페레 분)는 야망을 갖고 사이공에 오는데 우연히 엘리안느와 만나 뜨거운 관계로 발전한다. 그러나 운명의 장난인지 까미유도 장을 연모하게 된다. 이 사실을 알게 된 엘리안느는 까미유를 서둘러 친족과 결혼시키려고 하나 까미유는 이를 뿌리치고 장을 찾아간다. 그러나 우연한 사건에 말려들어 까미유는 프랑스 장교를 살해하게 되고 유랑 극단에 합류해 피신 생활을 한다. 세상은 혁명의 열기로 달아오르고 이 두 사람은 프랑스군의 추적을 당하게 된다. 혼돈의 역사 속에서 까미유는 장의 아들을 낳게 되고, 장과 엘리안느는 사랑하기 때문에 모든 것을 용서할 수 있다는 마음 가짐으로 다시 한번 운명적인 만남을 갖게 된다.
런던 타임즈의 특파원인 ‘토마스 파울러’는 런던에 아내가 있음에도 아름다운 베트남 여인 ‘풍’을 사랑하고 있다.
젊고 순수하며 열정적인 미국경제 공관원 '파일' 또한 ‘풍’을 사랑하게 된다. ‘파울러’는 런던으로 돌아오라는 명령을 받게 되자 베트남에 ‘풍’과 함께 있기 위해 특종을 잡으려 고군분투한다. 그러던 중 그는 베트남 내 집단 학살과 무분별한 테러행위를 목격하게 되고 우연히 그곳에서 ‘파일’을 만난다.
In Laos, 1954, eight days before the french defeat in the Indochina war, the 317th platoon – four french soldiers and 41 laotian combatants – has been ordered to leave its outpost and to retreat for the plains of Diên Biên Phu, where the french army is getting stucked. Led by the inexperienced and idealistic sous-lieutenant Torrens, fresh out of the military academy, and by adjutant Willsdorf, a WWII veteran of the Werhmacht, the group must cross 150 kilometers of jungle. But dripping rainwater, hostile nature, and the Viêt-minh ambushes expose them to constant danger.
Indochina, 1945. While the French are harassed by both the Japanese army and the Vietnamese rebels, private Robert Tassen, driven by the memory of a tragedy of which he is the only survivor, embarks on the search for the mysterious and cruel Võ Bình Yên, one of the leaders of the insurrection.
한 미국 기자는 프랑스와 베트남의 57일간의 디엔비엔푸 전투가 한창이던 중 취재 차 하노이에 오게 된다. 그는 프랑스군의 패배와 항복, 그리고 프랑스가 결국 베트남에서 철수하는 결과를 초래한 자신을 발견하게 되는데…
(채널 더 무비)
1950년 프랑스 식민지 전쟁 시절, 가족을 모두 잃은 린(Linh)은 플랜테이션 농장을 소유한 프랑스 대위 세바스티앙(Sebastian)의 저택에 하녀로 들어간다. 세바스티앙과 사랑에 빠지게 된 린은 어느 날 농장에 숨겨진 비밀과 공포를 맞닥뜨리게 된다.
Dennis, owner of a rubber plantation in Cochinchina, is involved with Vantine, who left Saigon to evade the police; but when his new surveyor, Gary, arrives along with his refined but sensual wife, Barbara, Dennis gets infatuated by her.
Set along the southern coast of Vietnam during the French occupation in the 1940s, water is everywhere, giving life and bringing decay and rot. Kim is 15; his father and step-mother have two buffalo, their lifeline as subsistence rice farmers. During the rainy season, there's no grass and the buffalo are starving. Kim volunteers to take the beasts inland to find food. On this coming-of-age journey, Kim sees men mistreat women, men fight with men, and French taxes rob the poor. He works for Lap, a buffalo herder whose past is entangled with Kim's parents, and he makes friends who will lead him to his place in the world.
Vietnam - 1946. Philippe is committed to pacifying an unknown country made of dense forests and spectacular mountains. His ideals collapse when he realizes that he must torture and kill a young vietnamese who is fighting for his independence. He decides to flee with her on an unpredictable journey to the heart of the jungle. They will discover who they are. This film is the story of their love.
A major documentary which tells the remarkable story of the people of South East Asia who fought three wars over three decades to gain their freedom using entirely original colour archive footage.
What is life like in Egypt today? What does the young generation dream of? Yann Arthus-Bertrand's camera takes to the skies and reveals a nation undergoing transformation, facing challenges imposed by nature. Cairo, Alexandria, Giza, Shubra, Port Said - A journey to the heart of imposing architectural heritage and little-known landscapes.
Remake of the first 10 films made by the Lumière brothers, which were screened in Le Salon Indien du Grand Café, Paris, on 28 December 1895. This marked the official beginning of –cinema. Director’s idea was to go to the same places where the Lumière brothers made their first films. In the same hours of the day, with the same light, the same camera angle, and the same lenses. To film the vision of Europe as seen by the Lumière brothers, 120 years later.