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Dante's Inferno (1911)

장르 : 모험, 판타지, 공포

상영시간 : 1시간 12분

연출 : Giuseppe de Liguoro, Francesco Bertolini, Adolfo Padovan

시놉시스

The classic tale of Dante's journey through hell, loosely adapted from the Divine Comedy and inspired by the illustrations of Gustav Doré. This historically important film stands as the first feature from Italy and the oldest fully-surviving feature in the world, and boasts beautiful sets and special effects that stand above other cinema of the era.

출연진

Salvatore Papa
Salvatore Papa
Dante Alighieri
Arturo Pirovano
Arturo Pirovano
Virgilio
Giuseppe de Liguoro
Giuseppe de Liguoro
Farinata degli Uberti / Pier Delle Vigne / Il conte Ugolino
Augusto Milla
Augusto Milla
Lucifer
Attilio Motta
Attilio Motta
Emilise Beretta
Emilise Beretta

제작진

Giuseppe de Liguoro
Giuseppe de Liguoro
Director
Francesco Bertolini
Francesco Bertolini
Director
Adolfo Padovan
Adolfo Padovan
Director
Dante Alighieri
Dante Alighieri
Poem
Emilio Roncarolo
Emilio Roncarolo
Director of Photography
Dante Alighieri
Dante Alighieri
Writer

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A father, a mother and a baby are sitting at a table, on a patio outside. Dad is feeding baby his lunch, while mum is serving tea.
안드레이 루블료프
타타르 제국의 침략을 받은 15세기 러시아의 수도사 안드레이, 다닐, 키릴은 일을 찾아 수도원을 떠나는데, 떠돌아다니던 그들은 전쟁과 약탈, 강간과 살인 등 참혹한 현실과 만난다. 그들은 마침내 성상화의 대가 테오판을 만나게 되고, 테오판은 우직한 안드레이를 제자로 선택한다. 그러나 안드레이는 수도원 밖의 현실, 용서와 구원에 대한 내적 갈등으로 더 이상 벽화를 그릴 수가 없다. 격정의 15세기 미술계의 아이콘이었던 안드레이 루블로프의 삶을 그린 영화. ‘삼위일체’로 유명한 15세기의 성상화가 안드레이 루블료프의 인생과 고뇌를 그린 타르코프스키의 두 번째 장편으로, 9개의 에피소드가 연결된 프레스코 구조를 지닌다. 역사의 기록에만 몰두하며 순수 예술가로 남을 것인지 아니면 정치와 시류의 흐름을 쫓아 갈 것인지를 두고 고민하는 종교화가의 안드레이 루블로프의 고뇌를 통해 예술의 본질 탐구와 동시에 당시의 사회상을 꼬집은 수작으로, 침략 전쟁, 기아, 질병에 고통받는 러시아 민중의 삶을 배경으로 '예술이란 무엇이며, 무엇을 해야 하는가?'를 묻고 있는 이 영화는 안드레이 타르콥스키의 작품 중 가장 '역사'에 가깝게 다가서고 있다. 여러 개의 에피소드들이 느슨하게 연결되어 있는 '프레스코' 구조를 지니고 있으며, 마치 거대한 프레스코 벽화를 보는 듯한 웅장한 느낌을 준다. 안드레이 타르코프스키는 의 감독 콘찰로프스키와 사석에서 대화하던 중에 신비의 베일에 싸여있던 15세기의 성상 화가 루블레프에 매력을 느껴 영화화할 것을 결심했다고 전한다. 공개 당시 당국의 정책을 비판했다는 이유로 상영이 금지되기도 했다.
인톨러런스
서로 다른 시기에 발생한 이야기를 동시에 진행한, 구성이 매우 복잡한 흑백 작품으로, 20세기 초 미국 젊은이들의 고민, 16세기 유럽 종교개혁 시기의 위그노 학살, 예수의 생애에 대한 에피소드, 고대의 바빌로니아 이야기가 동시에 등장한다. 선구자적인 이런 시도는 다음 세대 영화인에게 영감의 원천이 되었다. 시간적으로는 서양 고대에서 20세기 현대를, 공간적으로는 오리엔트에서 출발해 지중해를 지나 서유럽을 거쳐 미국 역사를 동시에 다루었다. 흥행에는 실패하였지만 데이비드 와크 그리피스는 이 작품으로 영화 예술의 아버지라 불렸다.
The Student of Prague
Prague, Bohemia, 1820. Balduin, a penniless student, falls in love with Countess Margit, a wealthy noblewoman whom he has saved from drowning.
Frankenstein
Frankenstein, a young medical student, trying to create the perfect human being, instead creates a misshapen monster. Made ill by what he has done, Frankenstein is comforted by his fiancée; but on his wedding night he is visited by the monster.
Quo Vadis?
During the latter years of the reign of the tyrannical Roman emperor Nero, Marcus Vinicius, one of Nero's officers, falls in love with a young Christian hostage named Lygia. "Quo Vadis?" is a landmark in epic film-- Certainly Enrico Guazzoni’s grand-scale masterpiece laid the foundations for what colossal Italian spectacles would become. The film had tremendous influence on Giovanni Pastrone’s Cabiria (1914) and D.W. Griffith’s Intolerance (1916).