/x4zYo51sKY6W6p04IZK4AsPZzx9.jpg

White Nights

장르 : 드라마

상영시간 : 18분

연출 : Andrea Popović

시놉시스

A chance encounter backstage: Broken glass and a shared cigarette bring two strangers together. Three nights in which they learn to overcome social hierarchies and unrequited love. A short film inspired by Fyodor Dostoevsky's novel “White Nights”.

출연진

Linus von Stumberg
Linus von Stumberg
Ivo
Birgit Bücker
Birgit Bücker
Ida

제작진

Andrea Popović
Andrea Popović
Director
Laura Morales
Laura Morales
Director of Photography
Andri Erdin
Andri Erdin
Editor
Ivona Brđanović
Ivona Brđanović
Writer

비슷한 영화

살육 호텔
원전 사고 후 굶주린 한 가족. 식사 제공이라는 유혹에 이끌려 호텔에서 진행하는 연극에 참여한다. 하지만 진행될수록 어딘가 수상한 연극 방식. 의심은 곧 현실이 된다. 관객이 하나둘씩 사라지기 시작하면서.
Crazy Love
Correlated with Susan Sontag's theorization of kitsch as well as employing the queer lingo of "camp," this film's relentless equal opportunity pop-art montage shattered the foundations of conventional cinema, making it a true document of the Shinjuku underground scene. Director Okabe himself appears recreating his favorite roles from Bonnie and Clyde to Spaghetti Westerns, as well as incorporating quotations by inserting stills of Godard, Kennedy’s assassination and the Vietnam War.
The League of Gentlemen Are Behind You!
The League of Gentlemen Are Behind You! is a pantomime-themed stage show by The League of Gentlemen. The whimsical, pantomime nature of the show was a departure from their trademark dark humour. This performance was filmed at the Hammersmith Apollo.
Bellevue
Me To Play
As their bodies give way to Parkinson's disease, two New York actors put their hearts into one final Off-Broadway production of Beckett's "Endgame," the play that posits, "there's nothing funnier than unhappiness."
O viopalaistis sti stegi!
Lakis Lazopoulos climbs on the roof following the course of the breakdown of the average Greek. A house is sinking, the river has overflowed, no one will stay. The river carries them all away. On the roof, Lakis Lazopoulos, as a modern Odysseus, sinks like our life sinks today. The past begins to knock on the door and asks to take a stand. The history of the modern Greek from 1960 until today, the dissolution of us, the rise of the ego, the descent of emotions, the transition to corruption, the ridicule of the Greek in history. Chryssa Ropa, as a modern Penelope, tries to keep the house, the child, the life that is lost. But love and affection are crushed in the years of infidelity and greed.
Out of the Interior: Survival of the small-town cinema in British Columbia
The hard-working cinema owners and operators of the small towns found in BC's southern interior are doing more than showing movies and selling popcorn––they are bringing their communities together.
Bigre, mélo burlesque (Théâtre)
National Theatre Collection: Translations
Owen, the prodigal son, returns to rural Donegal from Dublin. With him are two British army officers. Their ambition is to create a map of the area, replacing the Gaelic names with English. It is an administrative act with radical consequences.
The Dinner
Four cult members and their leader sit down for dinner after one member goes missing, leaving everyone's loyalties at risk.
Music Palace
Previously a central part of communal life, the movie palaces of New York’s Chinatown are now extinct. This documentary short takes us inside the title theater located on the Bowery, as it’s about to close its doors, with its caretakers ruefully looking back at the life that once was. Eric Lin’s poignant first film serves as a glimpse into the usually private—and, according to the Music Palace’s projectionist, “lonely”—operations of a theater, and mourns the loss of a once-vital movie-going locale.
Ma femme est folle
The Fifth Hamlet
What does the question “to be or not to be?” mean? 86 year-old director Olģerts Kroders stages his fourth production of Shakespeare’s Hamlet at the Valmiera Drama Theatre. The theatre is more than merely his occupation, for he not only works there but also spends all of his time in it. The film depicts his routine and the rehearsal process up until the premiere, and provokes a dialogue using the four actors who have all played Hamlet in the different productions. Kroders’s life and the lives of the actors tell the history of Latvia and the fates of different generations.
L'art fait du bien 2
여배우들
마르셀린은 투르게네프의 희곡을 토대로 한 연극에서 딸의 가정교사와 사랑에 빠지는 역을 맡는다. 아이에 대한 갈망과 배우로서의 갈등으로 갈팡질팡하는 그녀
캐리
여고생 캐리는 병적일 정도로 독실한 신자인 어머니(파이퍼 로리)의 순결 강요와 친구들의 따돌림 속에서 외롭게 산다. 이런 캐리에게는 물체를 움직일 수 있는 초능력이 있다. 어느날 캐리는 파티에 초대받지만 친구들의 음모로 돼지피를 뒤집어쓰게 된다. 웃음거리가 된 캐리는 초능력으로 친구들과 선생님에게 복수를 한다. 엄마는 캐리가 돌아오자 남자들과 어울렸다는 이유 때문에 칼로 찌르려 하는데...
아메리칸 파이: 썸머 캠프
스티플러의 동생 매트는 형이 제작해서 크게 성공한 비디오 사업에 참여하길 바라지만, 형은 그의 재능을 인정하지 않는다. 매트와 그의 친구들은 졸업반이 되고, 선배들의 졸업식에서 재미있는 행사를 준비하기로 결정한다. 그러나 고적대 여학생들에게 저지른 짓궂은 장난 때문에 매트는 퇴학의 위기를 맞게 된다. 학교의 카운셀러이자 짐의 듬직한 아버지 레벤스타인이 내놓은 해결책은 매트가 여름 내내 캠프에서 허드렛일과 빨래, 청소를 해야 한다는 것. 매트는 썸머 캠프가 섹스가 넘치는 곳이라는 이야기를 기억해 낸다. 그는 스티플러의 어린 동생이라는 딱지를 떼기 위해 캠프에서 자신만의 비디오 영상을 만들기로 결심하지만 졸업식에서 매트에게 망신을 당한 여학생들은 그를 괴롭히고, 매트는 빨리 그들과 좋은 사이가 되어야 한다는 것을 실감한다. 매트는 문신과 피어싱 매니아인 튜바 연주자 클로에에게 반한 룸메이트 에린을 도와주는 한편 짐과 결혼한 미셸의 사촌 여동생이자 밴드의 드럼 연주자인 엘리스와 친해지려고 노력한다. 영상을 만들기 위해 와이어를 이용한 몰래 카메라를 설치하는 등 노력을 아끼지 않던 매트지만 엘리스에게 푹 빠져들면서 자신과의 싸움을 시작하게 된다. 과연 매트는 여자들의 신뢰를 얻고 캠프가 섹시한 환락의 성이라는 것을 확인할 수 있을까? 형의 명성을 넘어 고유한 자기 자신을 찾을 수 있을까?
머시니스트
기계공 트레버 레즈닉은 자신을 괴롭히는 악몽으로 1년째 잠을 자지 못해 날로 야위어 가고 있다.주위 사람들은 트레버를 걱정하지만 해결책은 찾을 수가 없다. 트레버가 휴식을 취할 수 있는 유일한 순간은 가끔씩 찾아가는 창녀 스티비의 품 속뿐. 어느 날 트레버가 일하고 있는 공장에 아이반이라는 사내가 나타나 동료의 팔을 기계에 끼게 만드는 사고를 저지른다. 하지만 곳곳에서 아이반의 흔적이 발견됨에도 불구하고 사람들은 한결같이 이반이라는 사람은 존재하지 않는다고만 말한다. 만인이 공모해 자기를 해치려 한다고 판단한 트레버는 범인과 동기를 찾아 질주하는데...
백헤드
Four actors go to a cabin in the woods to write, direct, and act in a film that will jump-start their careers. Their idea is a horror film about a man with a bag over his head, but what happens when that man mysteriously shows up?
13일의 금요일
1958년, 크리스탈 호수 야영장은 제이슨이란 어린 소년이 익사한 후, 두 명의 캠프 지도 학생이 누군가에게 살해된 사건 이후 폐쇄되었다. 이곳에 제이슨의 저주가 내렸다고 믿는 마을 사람들의 수많은 경고에도 불구하고 야심만만한 스티브 크리스티(Steve Christy: 피터 브라우너 분)는 이곳을 다시 열기로 하고 젊은이들을 고용해 야영장을 단장한다. 때는 마침 익사한 제이슨의 생일인 13일의 금요일이고, 스티브의 야심은 연쇄 살인을 촉발시키는 결과를 초래한다. 야영장의 젊은이들이 하나 둘 차례차례 살해되고, 유일한 생존자가 된 앨리스(Alice: 에드리언 킹 분) 앞에 드디어 범인의 정체가 드러난다. 살인자는 제이슨의 어머니인 브리스 부인(Mrs. Voorhees: 벳시 팔머 분). 아들의 죽음은 당시 야영장 직원들의 무심함 때문이라고 원망하며 복수에 불타있는 브리스 부인은 야영장이 다시 개장되는 것을 용서할 수 없다. 그러나 앨리스의 반격으로 최후를 맞이하고, 폭풍이 지나간 듯 어둠이 걷히고 아침이 찾아온다. 호수에서 배를 탄 채 탈진해 있는 앨리스, 모든 것이 끝났다고 마음을 놓았던 그 순간, 물속에서 솟구쳐 올라온 제이슨에게 끌려 호수에 빠진다. 다행히 구조되어 병원에서 눈을 뜬 앨리스, 그러나 제이슨을 보지못했다고 전하는 경찰의 말에 다시 아득해진다.