La cosa nuestra (2006)
장르 : 드라마, 다큐멘터리
상영시간 : 16분
연출 : María Cañas
시놉시스
La Cosa Nuestra is a journey to the most hidden and surreal face of the bovid-bullfighting universe. Fun and tremendous, operating in iconographic cannibalism. It is a work that shows another reading of the national holiday, demystifying it. Confronts the Spanish bullfighting culture with the visions and uses of the bull in other civilizations. This video creation immerses itself in the aesthetic, ritual and cultural universe of the world of bullfighting, rebuilding it critically, but at the same time with healthy irony.
영국 빅토리아 여왕 시기, 모험을 즐기며 꼼꼼하고 감정을 잘 드러내지 않는 성격의 거부 필리스 포그(데이빗 니븐)는 자기가 속한 클럽의 친구들과 내기를 한다. 80일 동안에 지구를 한 바퀴 돌 수 있느냐는 논쟁을 벌인 끝에 그의 전 재산 2만 파운드를 건 것이다. 새로 일을 시작한 그의 충실한 집사 빠스빠르뚜(캔틴플라스)와 함께 그는 곧바로 세계일주 여행을 떠난다. 그러나 그들은 여행 시작부터 마르세이유행 열차를 놓치고, 여행사 직원으로부터 기구를 구입하여 여행을 계속하나 목적지가 아닌 스페인에 도착하게 되는 등 어려움을 겪게 된다. 빠스빠르뚜의 코믹한 투우 덕에 배를 얻어 타고 스페인에서 벗어난 그들은 계획된 여행경로를 따라 여행을 계속한다. 마지막까지 자신을 방해하며 뒤쫓는 탐정을 따돌리며 세계일주에 성공하지만, 결국 그는 기한보다 하루가 지나서 영국에 도착한다. 그러나 지구 반대편의 시차로 인한 착오였음이 밝혀지고 그는 내기에서 이긴다.
사건을 해결해야 하는 경찰 ‘크리스티안’ 지옥을 벗어나기 위해 ‘그 놈’을 잡아야 한다. 연인을 잃은 수사관 ‘알렉스’ 오직 복수를 위해 ‘그 놈’을 찾아야 한다. 테러범에게 동료를 잃은 CIA 요원 ‘조’ 목적을 달성하기 위해 ‘그 놈’이 필요하다. 한 통의 전화, 작은 아파트 소동이 쏘아 올린 살인사건. 결국 각자의 목표를 위해 ‘하나의 타겟’을 쫓게 된 세 사람. 그리고 테러범들을 향한 복수를 계속하는 목표물 ‘에즈라’. 그 끝은 거대한 하나의 사건을 향해 달려가기 시작하는데……
간호사 베니뇨는 발레 학원에서 춤추고 있는 알리샤를 보고, 그녀의 아름다운 모습에 사랑에 빠진다. 갑작스러운 교통사고로 알리샤가 코마 상태에 빠지게 되자, 베니뇨는 헌신적인 사랑으로 그녀 곁을 지킨다. 여행지 기자 마르코는 투우사 리디아를 인터뷰하기 위해 그녀를 찾아간다. 사랑의 상처를 지닌 마르코와 리디아는 서로에게 빠져들며 연인으로 발전하지만 리디아가 투우 경기 도중 사고로 정신을 잃는다. 병원에서 만난 두 남자, 베니뇨와 마르코는 코마 상태에 빠진 그녀들을 보살피며 친구가 된다. 알리샤와 소통한다고 느끼며 끊임없이 말을 건네는 베니뇨와 달리 마르코는 이제 리디아의 사랑을 느낄 수 없다는 사실에 절망한다. 결국 리디아를 떠난 마르코는 그녀의 사망 소식과 함께 베니뇨가 감옥에 수감된 소식을 전해 듣는데...
은퇴한 투우사인 디에고 몽테스는 투우사 양성소를 개설하여 제자들을 가르친다. 제자 엔젤은 디에고의 애인 메바를 겁탈한 후, 양심의 가책으로 경찰에 자수한다. 경찰은 엔젤을 조사하는 과정에서 투우양성소를 찾게 되고, 마리아는 엔젤의 변호사로서 디에고와 만나게 된다. 그들은 첫눈에 사랑에 빠진다. 질투를 느낀 에바는 경찰에 디에고의 숨겨진 죄상을 폭로하게 되고 경위는 마리아와 디에고를 추적한다. 그 시각에 경찰의 추적사실을 알게된 디에고와 마리아는 비밀한 장소에서 뜨거운 사라의 절정을 맞으며 이승의 사랑을 하직한다.
멕시코, 쿠에르나바카(Cuernavaca, Mexico). 1938년 11월 1일, 죽은 자의 날(The Day Of The Dead) 세계가 요동치던 시기인 만큼 멕시코도 혼란으로 시달리고 있었다. 쿠아나바카 지방에서는 젊은 세 사람이 각자의 인생에 정열을 다하고 있었다. 정치적인 변혁을 꾀하고자 끊임없이 지식인들과 접촉을 하는 알로베는 언젠가는 맥시코가 부패하지 않은 깨끗한 정부를 갖게될 것이라고 믿고 있었다. 그의 친구인 미구엘은 자신의 출세만을 위해 기회적인 삶을 살아 가는 사람이었다. 이들 둘을 다 알면서도 어느 한 쪽도 선택할 수 없는 마리아는 두 사람이 시간이 지날 수록 어렸을 적 같이 했던 생각에서 벗어나서 판이하게 다르게 사는 것을 불안해 한다. 점점 자신들의 색갈을 뚜렷하게 해가는 이들은 결국 피할 수 없는 사건에 부딪치는데...
투우를 하다 죽은 아버지를 따라 투우사가 되고자 하는 후안(타이론 파워 분)은 몰래 투우연습을 하다 은퇴한 명투우사 돈 호세(페드로 드 코도바 분)의 눈에 들어 훈련을 쌓아간다. 그러던 중 그는 투우 사육소 감시관 딸인 카르멘(린다 다넬 분)과 사랑에 빠진다. 마드리드로 투우 수업을 떠난 후안은 10년 후 인기절정의 투우사가 되어 고향 세릴리아로 돌아온다. 그러나 카르멘과 사랑을 나누던 후안 앞에 사교계의 여왕 도나(리타 헤이워스 분)가 나타나자 후안은 그녀의 유혹에 빠지게 된다. 카르멘은 후안과 도나 앞에서 후안을 돌려줄 것을 하소연하지만 도나는 그녀 앞에서 그와 키스를 나눠 그녀의 가슴에 못을 박는다. 그 후 후안은 술과 여자에 빠져 타락의 길로 접어들고 도나는 후안 대신 인기를 얻고 있는 다른 투우사에게로 떠나버린다. 비탄과 절망에 빠진 후안은 마지막으로 투우에 모든 것을 쏟아붓기로 마음먹는다. 이윽고 투우장에 선 후안은 관중석에 앉아있는 도나를 본다. 그러나 그녀는 새로 부상한 젊은 투우사 마린노에게 온 정신이 가 있었다. 좌절감 속에 기도실을 찾았던 후안은 자신의 무사함을 빌고 있는 아내 카르멘을 본다. 눈물을 흘리며 투우장으로 나간 후안은 멋진 묘기로 소를 쓰러뜨린다. 그리고 마지막으로 칼을 꽂으려 할 때 바람이 불어 빨간 천이 날리는 바람에 소에 받치고 만다. 병원으로 옮겨지던 후안은 마지막 힘을 다해 카르멘에게 말한다. "오늘 시합의 상금으로 우리 시골로 가서 조용히 삽시다. 당신이 글을 가르쳐줘요. 이 세상에서 나를 사랑하는 이는 당신뿐이야." 그의 정열과 야망은 투우장의 모래 바닥 위에 스며드는 빗줄기처럼 허무하게 사라지고 만다.
Bugs Bunny once again making that "wrong turn at Albuquerque" burrows into a bullring, where a magnificent bull is making short work of a toreador. The bull bucks Bugs out of the arena, prompting the bunny to declare "Of course you realize, this means war!" The deft Bugs' arsenal comes plenty packed, as he uses anvils, well-placed face slaps and the bull's horns as a slingshot. The bull fights back, using his horns as a shotgun barrel. The bull's comeback is short-lived; just after Bugs makes out his will, he lures the bull out of the arena, just in time to set up a rube-like device that leads to the bull's defeat.
Remake of the tale of an acclaimed matador who finds himself involved with a beautiful woman, jeopardizing both his marriage and career.
Pollet and Schlöndorff imagine the Mediterranean as a supernal arena.
헤밍웨이는 이 소설로 처음으로 확실한 성공을 거두었다. 비관적이지만 활기 넘치는 이 소설은 프랑스와 스페인에 체류하고 있는 목적 없는 망명자들, 곧 헤밍웨이 때문에 유명해졌지만 그 자신은 경멸했던, 전후의 '잃어 버린 세대'를 다루고 있다. 이 작품으로 그는 처음으로 남의 이목을 끌게 되었는데, 그는 여생을 주목의 대상이 되기를 추구하면서도 한편으로는 싫어했다.
The wolf, the champion toreador, and Droopy, the challenger, are competing to see who is best in the bullring in the hopes of winning the hand of actress Lina Romay (who appears in a live action shot).
Little Pancho Vanilla dreams of becoming a bullfighter, but his mother tells him that's impossible. The greatest bullfighter in Mexico, Don Jose, is coming to town; Pancho tells the local women he's better, so he goes to the amateur tryout, but he gets thrown out because he's so small. The bull quickly disposes of the other amateurs, sending one over the fence, where he catapults Pancho into the ring right on top of the bull, knocking out the bull to great acclaim from the crowd.
A young Mexican boy tirelessly tries to save his pet bull from death at the hands of a celebrated matador.
Two shades of paint are pitted against each other in a bullfight that spills self-reflexively from the page into the animator’s studio
Sonja, a city girl from Zagreb, a vegetarian and a hardcore animal-rights activist, strongly opposes bullfighting in Dalmatinska zagora (Dalmatian Hinterland). People find this irritating and they conclude that no matter how passionately Sonja loves animals, she would never dare to stand in front of a bull. Bets are raised and Sonja faces a challenge in the form of Ante, known far and wide for his powers of persuasion.
Like every night, Manuel remembers the old days of glory, when after the war he was a famous bullfighter. He and his friend Juan were the fashionable couple. Now Juan is a prominent businessman in bullfighting. But Manuel's feelings toward him have changed radically: an inexplicable hated seizes him when someone mentions his name. It has been more than twenty years since that afternoon, when Manuel was bullfighting and fell to the ground.
Popeye visits the bullfight only because of lovely Senorita Olive. He finds himself accidentally in the toreador box, even though he doesn't want to fight because it's cruelty to animals. Popeye rides the bull like a bronco, then gets tossed around a bit. The bull plants Popeye in the ground and attacks; the crowd turns on Popeye. Olive comes down to help and the bull chases her. The crowd throws vegetables at Popeye, including (fortunately) spinach.
Orson Welles pitches to potential investors his vision of a largely improvised bullfighter movie about an existential, James Dean type troubadour who sets himself apart from other matadors. In front of an audience of wealthy arts patrons, Welles pontificates on the state of cinema, the filmmaking process, and the art of bullfighting.
In their spare time, after their studies or their work, children and adolescents between the ages of eight and sixteen meet at the School of Bullfighting in Madrid to learn the Art of Cúchares: Torear. In their stomachs there is no hunger as in the past, their dreams do not lie in having a farmhouse and being famous. Their only dreams are to be in front of a bull, animal with which death goes, fact of which they are fully aware, as their teachers continually remind them. These, retired bullfighters, some by age, others by force and all with their bodies full of scars produced by the horns of a bull.
La Cosa Nuestra is a journey to the most hidden and surreal face of the bovid-bullfighting universe. Fun and tremendous, operating in iconographic cannibalism. It is a work that shows another reading of the national holiday, demystifying it. Confronts the Spanish bullfighting culture with the visions and uses of the bull in other civilizations. This video creation immerses itself in the aesthetic, ritual and cultural universe of the world of bullfighting, rebuilding it critically, but at the same time with healthy irony.