We Were Hyphy (2022)
In the summer of 2006 the Bay Area was alive...
장르 : 다큐멘터리
상영시간 : 58분
연출 : Laurence Madrigal
시놉시스
A love song to the artists, dance, music, slang, clothes and, most importantly of all, the people who came of age during the Hyphy Movement. We were there, we were hyphy.
시애틀의 한 회사에서 전화 주문 부서 매니저로 일 하고 있는 토드(조쉬 해밀턴)는 여느 때와 다름없이 고객과의 거래를 능숙하게 처리하고 있지만, 곧바로 그의 상관 데이브(맷 스미스)로부터 아웃소싱으로 인해 그의 부서가 해체될 것이라는 날벼락과 같은 소식을 전해 듣게 된다. 다른 부하직원들과 달리 토드는 회사에 남을 수 있었지만 저 멀리 인도로 날아가서 자신의 부서를 대체할 현지인들의 상사자리를 잠시 맡아야하는데..
12세 소녀 라일라는 온몸을 뒤덮기 시작한 털 때문에 정상적인 생활을 할 수 없다. 숲속으로 들어가 자유로운 야생의 삶을 살기도 하지만 독수공방의 고통까지 감내하기엔 역부족. 결국 밤에는 사랑을 나누고 아침이면 면도를 하는 편법으로 정상적인 남자와 짝짓기에 성공한다. 그러나 하필이면 털난 짐승을 경멸하고 학대하는 과학자일 줄이야. 우연히 면도하는 라일라의 모습을 목격한 남자, 마침 산 속에서 마주친 또다른 미개인 남자. 이제 사건은 복잡하게 꼬여만 가는데..
오랜 앙숙 지간인 오데이 가문과 싱 가문. 두 가문은 늘 일촉즉발의 위태로운 휴전상태를 유지하며, 오클랜드부두를 선점하기 위해 치열한 물밑 경쟁을 벌인다. 그런던 중 싱 가문을 이끄는 주의 아들 포가 갑작스럽게 살해되면서 휴전협정은 깨어지고, 피비린내 나는 암투가 시작된다. 포의 살해소식이 홍콩에 닿으면서 사건은 커져간다. 싱가에는 또다른 아들 한이 있었던 것. 싱가문의 보스인 아버지와 동생 포를 지키기 위해 홍콩 감옥에 수감된 전직경찰 한은, 동생 포의 살해 소식을 듣고 탈옥한다. 그러나 싱가문에는 자신의 영역을 한에게 빼앗길까 두려워하는 카이와 싸늘한 아버지의 시선만 기다릴 뿐, 한은 혼자서 싸움을 시작해야할 운명에 놓인다. 홍콩 감옥에서 캘리포니아로 날아온 첫 날, 한이 만난 것은 바로 라이벌 오데이 가문의 아름다운 여인 트리시. 트리시 역시 두 가문의 싸움 중 가족을 잃게 된다. 한과 트리시는 이때부터 복수를 포기하고 대책없이 번져가는 싸움의 소용돌이를 멈쳐보려 애쓴다. 한과 트리시가 사건을 해결하려 할 수록 사건은 미궁에 빠지고, 두 사람은 양 가문의 휴전상태를 깨뜨리려는 정체모를 암살자의 움직임을 감지하는데.
Ana, a teenager artist, is raised in Ibiza by her German father Klaus in a naturalist lifestyle. She meets Justine, who invites her to move to Madrid and get an artistic education and financial support. Ana befriends Linda, meets the problematic Said, a Saharawi youngster, and later she is hypnotized by Anglo, who opens a door to her memories and past lives.
영국 왕립 미술관(Royal National Gallery, London) 최악의 직원 빈(Mr. Bean: 로완 아킨슨 분)이 하는 일이란 기껏 한쪽 구석에 앉아 졸거나 빈둥돼는 것이 전부다. 하지만 모두가 꺼려하는 빈을 유독 왕립 미술관 회장만이 전폭적으로 지지하고 있다. 언제나 그렇듯 왕립 미술관 이사회의 가장 중요한 안건은 천하의 사고뭉치 빈을 쫓아내는 것. 그러던 어느날, 빈을 사라지게 할 호재가 생겼다. 미국 최고의 걸작 '휘슬러의 어머니'의 본국 송환에 앞서 그리어슨 미술관(Grierson Art Gallery, Los Angeles)은 대대적인 기념 행사를 계획한다. 그 일환으로 영국 왕립 미술관에 저명한 박사를 초청한 것이다. 이사회는 빈을 대신 보내기로 결정하고, 빈은 열렬한 환성을 받으며 미국으로 향한다. 하지만 빈은 처음 도착한 공항에서부터 불법 총기 소지자로 오인받아 공항을 아수라장으로 만든다. 이제 그가 지나는 곳은 모두가 혼돈과 무질서의 세계로 뒤덮히기 시작한다. 한편, 영문도 모르는 채 빈을 최고의 미술학자로 오인한 그리어슨 미술관측은 소수의 관계자들만이 모인 자리에서 '휘슬러의 어머니'를 최초로 공개한다. 모두가 잠시 자리를 뜬 사이, 빈과 '휘슬러의 어머니'의 너무도 끔찍한 악연이 시작되는데.
These are strange times indeed. While they continue to command so much attention in the mainstream media, the 'battles' between old and new modes of distribution, between the pirate and the institution of copyright, seem to many of us already lost and won. We know who the victors are. Why then say any more?
Three years of candid camera on the road with Blur, from Reading 1991 through the dark ages of the EEC in 1992 and then on to Modern Life. This 126 minute tour film features live footage including scenes from Glastonbury ’92, the Heineken Music Festival ’94 in Nottingham, and festivals in Germany, Denmark and Sweden. It is a fascinating rockumentary about the early days of one of the most influential bands of the 1990s.
"The Love We Make", a film directed by Albert Maysles ("Gimme Shelter") and Bradley Kaplan, follows Paul McCartney as he journeys through the streets of New York City in the aftermath of the destruction of the World Trade Center on September 11th, 2001. It also chronicles the planning and performance of the benefit concert that took place less than six months after the attacks: "The Concert For New York City".
The San Francisco area is beset by a series of seemingly random murders without motive or pattern. The police are taunted by phone calls and letters. Could the maniac be the violent, truck driver, or the seemingly mild-mannered mailman, or even a cop?
메이저리그 만년 최하위에 그나마 실력 있는 선수들은 다른 구단에 뺏기기 일쑤인 오클랜드 애슬레틱스. 돈 없고 실력 없는 오합지졸 구단이란 오명을 벗어 던지고 싶은 단장 빌리 빈(브래드 피트)은 경제학을 전공한 피터(조나 힐)를 부단장으로 영입, 새로운 경영전략을 펼친다. 기존의 선수 선발 방식과는 전혀 다른 파격적인 머니볼 이론을 따라 새로운 도전을 시작한 그들은 경기 데이터에만 의존해 사생활 문란, 잦은 부상, 최고령 등의 이유로 다른 구단에서 외면 받던 선수들을 팀에 합류시킨다. 과연 빌리와 애슬레틱스 팀은 머니볼의 기적을 이룰 수 있을까?
천재적인 싱어송 라이터 대니얼 존스턴, 그의 광기와 사랑, 인생 등 한 인간의 초상이 드러난다.
Stewart Copeland, drummer for The Police, compiles his Super 8 footage for an intimate look at what it was like to be a member of one of the world's biggest rock bands.
"L'Absence" – 4:00 "14th Street" – 4:33 "Harvester of Hearts" – 2:41 "Natasha" – 3:24 "The Art Teacher" – 3:34 "Hallelujah" – 4:22 "Matinee Idol" – 2:58 "Vibrate" – 3:17 "Gay Messiah" – 4:17 "Want" – 5:27 "Greek Song" – 3:52 "Foolish Love" – 5:35 "I Don't Know What It Is" – 5:40 "Dinner at Eight" – 5:00 "Beautiful Child" – 6:28 "Oh What a World" – 4:13 "Liberty Cabbage" – 4:56 "California" – 3:28 "As in Happy" – 3:40
In May of 2011, Neil Young drove a 1956 Crown Victoria from his idyllic hometown of Omemee, Ontario to downtown Toronto's iconic Massey Hall where he intimately performed the last two nights of his solo world tour. Along the drive, Young recounted insightful and introspective stories from his youth to filmmaker Jonathan Demme. Through the tunes and the tales, Demme portrays a personal, retrospective look into the heart and soul of the artist.
Heavy Left-Handed & Candid is Cradle of Filth's second foray into visual entertainment's arena and with it comes a madness the likes of which may preferably never be seen again. A lethal injection of both concert and studio documentation, this DVD is testament to the maxim "Do what thou wilt shall be the whole of the Law," the veritable life code of one Aleister Crowley, who, in his time, was widely regarded as the most dangerous man in the world. Whether Cradle of Filth even come close to the prestigious title of "the most dangerous band in the world" remains as yet to be seen, but if there's one thing watching this marriage of Heaven, Hell, and the worst bits in between will assure you of, it's the Filth's ability to shock, shake, and deliver where it hurts the most... right on your grave. Open up and say.... "Aaarrrggh!"
Les Blank's first feature-length documentary captures music and other events at Leon Russell's Oklahoma recording studio during a three-year period (1972-1974).
Follow 30 Seconds to Mars as they record their latest album, This Is War, and their battle against record label EMI.
Nömadak Tx is a road movie documentary about Igor Otxoa and Harkaitz Martinez de San Vicente (Oreka TX), from the Basque Country, who take their ancient 'txalaparta' percussion instrument to native peoples in India, the Arctic Circle, Mongolia, Algeria, and the Saharan Desert.
The Punk Syndrome is a film about Finland’s most kick-ass punk rock band, Pertti Kurikan Nimipäivät. The band members, Pertti, Kari, Toni and Sami, are mentally handicapped and they play their music with a lot of attitude and pride. We follow these professional musicians on their journey from obscurity to popularity. We watch them fight, fall in love and experience strong emotions. We witness long days in the recording studio and on tour. They laugh, cry, drink and fight over who gets to sit in the front on the tour bus. Then it’s time to make up and go talk to people in the audience and tell them how great their band is.