Sergio Virel

참여 작품

Alien Terror
Villager
In the late 1800's, Boris Karloff has discovered a way to use nuclear power. He creates a beam weapon and blows up a big rock. Outer space aliens are scared and one alien who looks a lot like James Cameron with a big fake nose only this one isn't fake lands and brings other aliens who take over the bodies of Karloff and his assistant. The assistant is a Jack the Ripper style killer who has done a few nasty murders which have riled the townsfolk. The body-snatched bodies become radioactive and start killing flowers and other stuff (but don't die themselves) and some stuff happens and in the end Karloff destroys the beam weapon equipment (and his lab and house), then the aliens leave and warn us that if anyone ever does it again there will be trouble.
Hellish Spiders
José
Arácnea's residents have been desperately searching for a source of food to save the life of their queen (a big spider). Earth is chosen, since human brains are apparently like health food for alien spiders.
Tres mil kilómetros de amor
Turista gringo
Romance, stolen jewels and sitcom humor on a bus-trip from Tijuana to Guadalajara.
Half Way to Hell
Manuel
Maria San Carlos, the only daughter of a wealthy landowner, is betrothed to Escobar, a General in the Mexican Revolution, but she does not love him. Escobar sends a mixed gang of Americans and Mexicans to capture her and bring her to him. Complications ensue when an American cowboy, who had been hitching a ride with Maria's entourage and has his gold stolen by the gang, pursues them across the desert.
Si, Mi vida
Joven pretendiente de Lilia
Dr. Castellanos is saved from bankruptcy.
잊혀진 사람들
Gang Member
<황금 시대>와 <빵 없는 대지> 이후에 루이스 부뉴엘은 잠정적으로 영화를 만들지 않았다. 오랜 침묵 끝에 멕시코에서 만든 이 작품은 부뉴엘 자신이 시나리오를 쓰고 연출과 편집을 했기에 그의 예술적 자유와 사유가 가득 묻어있는 작품이다. 한달 만에 저예산으로 제작된 이 영화는 대도시 외곽의 청소년 탈선 문제를 잔혹하게 다루고 있지만 본질적으로 이 작품의 주제는 사랑 받지 못한 아이들에 관한 슬픈 이야기이다. 잔혹함을 통해 부뉴엘은 역설적으로 부패하지 않는 인간의 존엄성을 그려낸다. 그래서 이 영화는 처연한 아름다움을 풍긴다. 앙드레 바쟁은 이 영화의 미덕이 잔인함 속에서 아름다움을 찾아내고, 데카당스한 가운데 인간의 존엄성에 대한 숭고한 인내를 보여줌으로써 잔혹함을 사랑과 열정의 행위로 변형시키는데 있다고 지적했다. 바쟁은 또한 이 영화가 ‘사랑에 관한 영화이며 사랑을 필요로 하는 영화’라고 말했다.