Tomás Cao

참여 작품

세르지오 앤 세르게이
Sergio
1991년, 소련이 붕괴되고 ‘미르’ 우주 정거장의 마지막 우주비행사 세르게이는 홀로 고립되어 지구로 귀환하지 못하고 있다. 쿠바의 철학교수인 세르지오는 집에서 무허가 무전을 하다가 우연히 우주에 있는 세르게이와 무선 교신을 하게된다. 세르지오는 어려움에 처한 세르게이를 지구로 귀환 시키기 위해 ‘NASA’와 함께 작전을 펼치고, 이는 역사에 남을 움직임이 되는데…
비바
Trainer Nestor
쿠바 아바나의 한 빈민가. 미용 일을 하며 어려서부터 혼자 살아온 헤수스는 늘 자신을 나약하고 보잘 것 없다고 생각한다. 하지만 클럽에서 드래그퀸 가수들의 머리를 만지며 자신도 언젠가 무대에 서고 싶다는 꿈을 갖게 된다. 그리고 마침내 오디션을 통해 어렵게 기회를 얻게 되지만, 무대 첫날 갑자기 나타난 낯선 남자로부터 얼굴을 맞고 쓰러진다. 그는 헤수스가 어릴 때 집을 나간 그의 아버지이자 전직 복서인 앙헬. 마초인 그는 아들이 여장을 한 채 노래하는 것을 수치스럽게 여긴다. 15년 만에 돌아온 아버지와 함께 불편한 동거를 시작한 헤수스. 하지만 꿈이 꺾인 채 생계까지 걱정해야 하는 고단한 일상 속에서도 그는 끝내 무대에서의 열정과 꿈을 버리지 못하는데...
Fatima, Queen of the Night
Fiction film based on the homonymous short story by Miguel Barnet, which tells the story of Fatima, the Queen of the night. The film tells the life of a young homosexual and transvestite, who prostitute to earn a living, and also to maintain economically to the man whom he loves, and who must face all the complexities arising from its decisions.
품행
Carlos
11살의 찰리는 마약중독자인 어머니와 살고 있다. 생계를 위해 투견을 훈련시키며 사실상 가장의 역할을 하는 그는 노선생 카르멜라를 마음으로 의지한다. 그러나 선생님이 병에 걸려 몇 달 동안 교실을 비우자 새로운 교사는 찰리를 감당할 수 없어 그를 교정시설로 보내려고 하는데…
Los Heraldos Negros
Horn of Plenty
An unclaimed fortune, grown for centuries in a British bank account, becomes a potential windfall for Bernadito Castiñeiras and the residents of the tiny village of Yaragüey, Cuba. To receive his massive inheritance check, Bernadito must prove his lineage to the Castiñeiras nuns who first populated the region. In an isolated and impoverished town where many residents share the same surname, a feud breaks out between the "Castiñeiras" and "Castiñeyras" families.
Los aretes que le faltan a la luna
Based on the story by writer Ángel Santiesteban, a young journalism student who prostitute herself to support her family in the agonizing economic outlook of 1994.
Espiral
An approach to a living myth of dance, Alicia Alonso, from the viewpoint of her passion, tenacity and devotion to art. It includes fragments of the ballet Giselle, choreographed by her, based on the original by Jean Coralli and Jules Perrot, and of La Diva, choreographed by Alberto Méndez.