Deragh Campbell

Deragh Campbell

출생 : 1989-05-04, Toronto, Ontario, Canada

약력

Deragh Campbell is a Canadian film actress and writer. She holds a BA in Creative Writing from Concordia University, Montreal, Quebec, Canada.

프로필 사진

Deragh Campbell
Deragh Campbell

참여 작품

Matt and Mara
Mara
Mara, a young creative writing professor, is struggling with problems in her marriage to an experimental musician. One day, Matt, a charismatic, free-spirited author from her past, wanders onto her university campus. Bonded by their shared interests, the two gradually become closer. When Mara’s husband unexpectedly cancels plans to drive her to an out-of-town conference, Matt accompanies Mara on the trip instead. Along the way, the tension surrounding their undefined relationship slowly grows.
Laberint Sequences
Kitty
At the Laberint d’Horta in Barcelona, the film charts several journeys into the garden in search of its centre, where a statue of Eros waits. As the film navigates the maze’s false pathways, its recursive structure begins to crack, and a mysterious underworld floods its gates.
내 안의 너
Amanda
제이미는 아버지의 죽음 이후, 삼촌 댁에서 머무르고 있다. 새로운 곳에서 적응하려 노력하는 한편, 삼촌 부부에게 떠밀려 종교 모임에 참석한다. 그곳에서 또래이지만 제이미와는 달리 신실한 교인인 마리케를 만난다. 모임 내내 제이미의 눈을 사로잡은 마리케. 첫 만남부터 뭔가 통했던 이 둘은 다른 이들의 눈을 피해 사랑을 키우기 시작한다.
So Much Tenderness
Nancy
Having fled Colombia after her husband was murdered, an environmental lawyer rebuilds her life in Toronto with her tempestuous daughter, only to risk losing everything when her traumatic past re-surfaces.
A Woman Escapes
Audrey Benac
Audrey Benac lives alone in Paris after having moved there to tend to the home of her recently deceased friend, Juliane. Moving through the days without any clear motivation or sense of purpose, she tries to re-establish her footing in the world by beginning video correspondences with two filmmakers — Burak, who lives in Istanbul, and Blake, who lives in Toronto. This exchange of words and footage initiates a healing process, but the nature of the interaction is not what it seems.
13,000 피트의 앤
Associate Producer
토론토 한 유치원에서 아이들의 사랑을 받으며 일하는 20대 후반의 앤은 우연한 기회에 스카이다이빙을 접하고 스릴을 느낀다. 앤은 가족과 직장, 주변과의 관계 맺기에서 늘 어려움을 겪는 인물로, 감정 기복이 심한 그는 때론 흥분하고 때론 냉정하며, 유치함의 경계를 넘나들면서 말이 안 되는 장난을 자주 친다. 점점 예측할 수 없는 행동을 하는 앤에게 스카이다이빙은 탈출구가 될 수 있을까?
13,000 피트의 앤
Additional Writing
토론토 한 유치원에서 아이들의 사랑을 받으며 일하는 20대 후반의 앤은 우연한 기회에 스카이다이빙을 접하고 스릴을 느낀다. 앤은 가족과 직장, 주변과의 관계 맺기에서 늘 어려움을 겪는 인물로, 감정 기복이 심한 그는 때론 흥분하고 때론 냉정하며, 유치함의 경계를 넘나들면서 말이 안 되는 장난을 자주 친다. 점점 예측할 수 없는 행동을 하는 앤에게 스카이다이빙은 탈출구가 될 수 있을까?
13,000 피트의 앤
Anne
토론토 한 유치원에서 아이들의 사랑을 받으며 일하는 20대 후반의 앤은 우연한 기회에 스카이다이빙을 접하고 스릴을 느낀다. 앤은 가족과 직장, 주변과의 관계 맺기에서 늘 어려움을 겪는 인물로, 감정 기복이 심한 그는 때론 흥분하고 때론 냉정하며, 유치함의 경계를 넘나들면서 말이 안 되는 장난을 자주 친다. 점점 예측할 수 없는 행동을 하는 앤에게 스카이다이빙은 탈출구가 될 수 있을까?
포제서
Moira
타인의 몸을 훔쳐 암살의 도구로 사용하는 조직 ‘포제서’. 고위층 암살에 이용되며 증거인멸, 탈출구도 필요 없다. 이들은 타겟의 가족이나 지인들을 납치 후 요원의 의식을 심고 암살에 침투시킨다. 도용된 몸의 제한 시간은 3일. 시간을 넘기면 인격에 동화되어 빠져나올 수 없게 되는데...
Succor
An endearing friendship drama about comforting heartache and the perils of online dating.
점·선·면
한 여자가 친구의 죽음 이후 깊은 절망에 빠진다. 그녀는 자신의 일상 속에서, 그리고 힐마 아프 클린트와 바실리 칸딘스키의 작품을 우연히 마주하는 과정에서 어떤 징후들을 발견한다. 이로써 그녀는 친구의 죽음에 대한 의미를 찾으려 한다. (2021년 제22회 전주국제영화제) 리뷰 칸딘스키의 책 『점·선·면』의 첫 문장으로 영화는 시작된다. 친구의 죽음 이후 밀려오는 상실감으로 새로운 도시를 떠도는 주인공은 외면적으로 대사를 뱉지 않지만 속삭이는 듯한 보이스오버로 관객에게 주인공의 내면으로 들어가 마음의 이야기를 듣는 감각을 전한다. 추상미술의 선구자 힐마 아브 클린트와 모차르트, 그리고 16mm 필름 작업에 이르는 임의적이고 개인적인 경험은 좌절의 순간에도 다시 피어나는 예술의 에너지를 전한다. (2021년 제22회 전주국제영화제/ 문성경)
Foreign Powers
A nameless young woman recounts a peculiar dream, set in a mysterious fictional city and populated by her real-world friends and acquaintances, in Bingham Bryant’s vivid, precisely conceived exploration into the uncanny logic and banal strangeness of our subconscious wanderings.
Chubby
A ten year old girl struggles with the residual trauma of her sexual abuse.
Pick
Teacher
A young girl wears her afro to school on picture day and must deal with the unexpected consequences.
에일리언 2020
Sera
한 무리의 낯선 사람들이 외계 우주선 안에서 잠에서 깨어나는데 촉수처럼 보이는 물체가 그들을 의자에 묶어놓고 있다. 외계 우주선은 잡혀있는 자들의 두려움을 동력으로 사용하는데 충격적이고 무서운 기억들을 상기시켜 사람들의 내재된 두려움을 자극한다. 한편 사람들은 각각 수십 년의 시차를 두고 잡혀왔는데 미국 국방성의 존 브라이튼 요원, 록스타 잭 체이스, 고등학교 교사 론다 우즈, 절도범 페리 벌머, 마약 중독 매춘부 알렉스 고티에, 그리고 어린 소녀 세라 등으로 다양한 사람들로 이루어졌다. 그들은 잡혀온 이유도, 어디로 향해 가는지도 모른 채 위기를 헤쳐 나가야 한다.
Please Speak Continuously and Describe Your Experiences as They Come to You
Emily
Emily is a patient at an experimental psychiatric facility where a brain implant prototype allows her to relive her dreams.
MS 슬라빅 7
Director
폴란드의 시인 조피아 보흐다노비초바는 1957년부터 1964년까지 폴란드 작가 유제프 비틀린에게 25통의 편지를 썼다. 전쟁을 피해 북미로 탈출한 두 사람의 이 편지들은 하버드대학교에 ‘MS 슬라빅 7’이라는 분류 번호로 보관돼 있다. 어느 날 한 여성이 이 편지들을 살펴보게 되고, 카메라 밖에 있는 누군가에게 그 내용과 감상을 이야기한다. 과연 이 편지들에는 어떤 내용이 담겨 있을까?
MS 슬라빅 7
Editor
폴란드의 시인 조피아 보흐다노비초바는 1957년부터 1964년까지 폴란드 작가 유제프 비틀린에게 25통의 편지를 썼다. 전쟁을 피해 북미로 탈출한 두 사람의 이 편지들은 하버드대학교에 ‘MS 슬라빅 7’이라는 분류 번호로 보관돼 있다. 어느 날 한 여성이 이 편지들을 살펴보게 되고, 카메라 밖에 있는 누군가에게 그 내용과 감상을 이야기한다. 과연 이 편지들에는 어떤 내용이 담겨 있을까?
MS 슬라빅 7
Audrey Benac
폴란드의 시인 조피아 보흐다노비초바는 1957년부터 1964년까지 폴란드 작가 유제프 비틀린에게 25통의 편지를 썼다. 전쟁을 피해 북미로 탈출한 두 사람의 이 편지들은 하버드대학교에 ‘MS 슬라빅 7’이라는 분류 번호로 보관돼 있다. 어느 날 한 여성이 이 편지들을 살펴보게 되고, 카메라 밖에 있는 누군가에게 그 내용과 감상을 이야기한다. 과연 이 편지들에는 어떤 내용이 담겨 있을까?
MS 슬라빅 7
Producer
폴란드의 시인 조피아 보흐다노비초바는 1957년부터 1964년까지 폴란드 작가 유제프 비틀린에게 25통의 편지를 썼다. 전쟁을 피해 북미로 탈출한 두 사람의 이 편지들은 하버드대학교에 ‘MS 슬라빅 7’이라는 분류 번호로 보관돼 있다. 어느 날 한 여성이 이 편지들을 살펴보게 되고, 카메라 밖에 있는 누군가에게 그 내용과 감상을 이야기한다. 과연 이 편지들에는 어떤 내용이 담겨 있을까?
MS 슬라빅 7
Writer
폴란드의 시인 조피아 보흐다노비초바는 1957년부터 1964년까지 폴란드 작가 유제프 비틀린에게 25통의 편지를 썼다. 전쟁을 피해 북미로 탈출한 두 사람의 이 편지들은 하버드대학교에 ‘MS 슬라빅 7’이라는 분류 번호로 보관돼 있다. 어느 날 한 여성이 이 편지들을 살펴보게 되고, 카메라 밖에 있는 누군가에게 그 내용과 감상을 이야기한다. 과연 이 편지들에는 어떤 내용이 담겨 있을까?
베슬레뫼위스 송
Audrey
A young woman delves into the archives of the New York Public Library in search of a rare recording produced in 1909 titled “Veslemøy's Song”.
Fail to Appear
Isolde
Isolde is a support caseworker trainee working in Toronto. She’s still adjusting to the protocols and challenges of her job when she’s assigned to Eric, a man charged with theft and awaiting a court hearing.
Self-Criticism of a Bourgeois Dog
Camille
The story of the dog from the title, who in a frame narrative explains how he came to be transformed from an unemployed communist filmmaker into a canine with a philosophical bent. Unable to finance his new project, young Berlin-based director Julian tells foreign exchange student Camille that his job in the countryside is research for an upcoming film. When Camille offers to help, he is forced to uphold the lie. The plantation isn’t the proletarian idyll he had hoped for, but fortunately the reincarnation of Francis of Assisi provides spiritual insight and a new aim in life.
All Shook Up
A man tries to cancel his credit card after being mugged.
Let Your Heart Be Light
Writer
A young woman spending christmas alone after a breakup is visited by her friend.
Let Your Heart Be Light
Director
A young woman spending christmas alone after a breakup is visited by her friend.
Let Your Heart Be Light
A young woman spending christmas alone after a breakup is visited by her friend.
Merry Christmas
Seven short visions, all varying in approach, shape, and scale, form this no-budget omnibus project on the subject of Christmas: the love, friendship and kinship the holiday holds and continues to inspire.
Merry Christmas
Director
Seven short visions, all varying in approach, shape, and scale, form this no-budget omnibus project on the subject of Christmas: the love, friendship and kinship the holiday holds and continues to inspire.
The Other Half
Anna
A grief-stricken man and a bipolar woman fall in love and attempt to forge a simple life together.
The Intestine
Patricia
Maya is an unhappy young woman, fed up with her monotonous job, filthy apartment, and the responsibilities of caring for her drug-addicted mother. One night she comes across Philip, a man of wealth, and the next morning wakes up alone in his large suburban home. With Philip nowhere in sight, Maya attempts to gain possession of the house.
Never Eat Alone
Writer
An elderly widow (Joan Benac) starts to wonder what happened to a would-be lover from her past who appeared with her in a live televised drama in the 1950s. After discovering the show in CBC’s archive, her granddaughter Audrey (Deragh Campbell) attempts to try and track the man down.
Never Eat Alone
Audrey
An elderly widow (Joan Benac) starts to wonder what happened to a would-be lover from her past who appeared with her in a live televised drama in the 1950s. After discovering the show in CBC’s archive, her granddaughter Audrey (Deragh Campbell) attempts to try and track the man down.
O, Brazen Age
Anna
Part coming-of-age story, part art-cinema meditation on photography, souvenirs, and collections, O, Brazen Age creates a tender and haunting portrait of friendship and faith in the 21st century.
How Heavy This Hammer
School teacher
Follows a middle-aged married man who finds his only outlet is online gaming.
Beach Week
Yeardley
Five friends rent the beach house that last year housed fifteen. On their last day there, 20-year-old Natalie awakes to find that her best friend, Laure, has gone missing. Racked with anxiety, Natalie goes on the search - but as the day wears on, and mysterious omens reveal themselves, she suddenly becomes terrified of Laure's return.
Stinking Heaven
Lucy
A black as tar comedy charting the dissolution of a commune for sober living in '90s suburban New Jersey.
Jonny Come Lately
Jonny
A short film about a young woman trying to find a way out of an abusive relationship.
Person to Person
Julia
Waking up the morning after hosting a party, a man discovers a stranger passed out on his floor. He spends the rest of the day trying to convince her to leave.
그런날 사이에 어떤날
Taryn
때로는 스토리라인이나 배우들의 대사가 그리 중요하지 않은 영화도 있다. 대신 음악이 주를 이룬다. 사람의 마음속 광풍을 표현하기에 말보다 음악이 나을 때가 많기 때문이다. 주인공 타린은 이유는 알 수 없지만 뭔가에 쫓겨 떠돌아다니는 신세다. 그녀는 결국 메릴랜드에 있는 이모 킴에게로 오게 되는데 킴은 남편 빌과 이혼을 생각 중이다. 그들의 딸 애비는 얼마 전 남자친구와 헤어져 괴롭기 짝이 없다. 타린도 타린이지만 그녀가 잠시 의탁하려는 이모 집 풍경은 온통 어둡고 우울한 이야기뿐이다. 원제 그대로 ‘나는 (늘) 우울해하곤 했다’는 것이다. 과연 이들이 안정을 되찾을 수 있을까? 또 다시 사랑을 회복할 수 있을까? 점점 파편화하고 고독해지는 현대인의 삶의 모습, 그 자화상을 음악과 함께 고즈넉한 시선으로 바라보게 하는 작품이다. 2013 선댄스 영화제 화제작. 이 작품은 정통적 내러티브 형식에 탄탄하게 바탕을 두었지만 감정의 표출이나 숨기는 방식은 놀랍고도 모험적으로 다루었다. 격한 감정과 큰 몸짓 그리고 음악이 가득하지만 현실의 환상을 가차없이 파괴해버리는 한편, 비전문 배우와 가공적이 아닌 환경에서 촬영함으로써 자연스러움을 추구했다. 별거와 이혼에 관한 솔직한 이야기를 만들려고 의도했다. 이러한 경험은 소중하고 와해되어가는 결혼 생활과 가족 관계가 얼마나 복잡하면서도 생명력이 있는지, 어떻게 시작되어 봉합되는 지, 그리고 당사자들 뿐만 아니라 같이 살고 있는 가족들에게 어떤 영향을 미치는 지를 그리려고 했다. 이 작품은 가장 개인적인 감정을 담은 이야기이자 가족에 관한 영화다. 와해가 이미 되었더라도 다시 가정으로 돌아갈 수 있다는 희망이 있고, 앞으로 새로운 가족을 만들 수 있다는 긍정적인 내용을 담았다.
An Evening Song (for three voices)
Martha
plot under wraps