Noriyoshi Ikeya

Noriyoshi Ikeya

출생 : 1940-08-31,

사망 : 2016-10-25

프로필 사진

Noriyoshi Ikeya

참여 작품

은혼
Art Direction
에도 막부 말기, 천인이라 불리는 외계인의 습격으로 지구는 전근대와 미래가 공존하는 세상이 된다. 하지만 아직 사무라이 정신을 굳게 간직한 이가 있었으니, 그 이름은 은발의 무사 ‘긴토키’. 어리버리 조수 ‘신파치’와 왈가닥 괴력 미소녀 ‘카구라’와 함께 해결사 사무소 [요로즈야]를 운영한다. 어느 날, 긴토키의 옛 동료 ‘코타로’가 행방불명 되고, 불가사의한 의문의 사건들이 연이어 발생하면서 그 뒤엔 신비한 힘을 가진 불멸의 검 「홍앵」이 연관되어 있음을 알게 되는데…
Tenshin
Art Direction
Tenshin Okakura left the great achievement to the Japanese modern art. This is a story of Tenshin's life and conflict and teacher-student love between Tenshin, who rediscovered art of Japan and tried to produce new beauty in Meiji period, and his young pupils, Taikan Yokoyama, Shunsou Hishida, Kanzan Shimomura, Buzan Kimura.
Hanjiro
Art Direction
Japanese history explodes across the screen in the life story of Hitokiri Nakamura Hanjiro, one of the great heroes of the Meiji Restoration. From his earliest beginnings as a country samurai raising sweet potatoes whose exceptional sword skills impressed Saigo...
Two Portraits of MIYAGINO
Production Design
In Edo-era Japan, a ukiyo-e artist languishes in his master’s shadow. Creatively stifled, he finds consolation in the company of a prostitute, and becomes entangled in a love triangle. A mystery emerges involving two portraits and the sudden disappearance of the artist Sharaku. Helmed by Cannes-selected director Tatsuji Yamazaki, the film employs kabuki-inspired sequences and stylised sets.
무시시
Art Direction
100년 전, 일본에는 ‘무시’라는 신기한 생물이 있었다. 정령도 유령도 원령도 아닌 이 생명체는 때때로 인간에게 빙의되어 불가사의한 자연 현상을 불러일으켰다. 무시의 생명의 근원을 조사하여 수수께끼를 푸는 한편, 무시로 인해 고통 받는 사람들을 치유하는 능력을 가진 자들을 사람들은 ‘무시시’라고 불렸다. 무시시인 깅코(오다기리 죠)는 무시를 잡아끄는 체질 때문에 한곳에 머물지 못하고 정처 없는 방랑을 계속하고 있다. 그는 눈 때문에 하룻밤을 묵었던 집에서 이마에 뿔이 난 소녀를 치료해준 후, 글자로 무시를 봉인하는 아름다운 처녀 탄유(아오이 유우)의 부름을 받고 그녀의 집을 방문한다. 그러나 탄유가 봉인한 무시를 조사하던 깅코는 자신이 무시에게 침식당하게 되는데, 무시가 빙의된 깅코의 운명은 과연 어떻게 될 것인가? 생과 사를 헤매는 그의 예상치 못한 비밀이 지금 밝혀진다.
아르헨티나 할머니
Production Design
마법처럼 다가온 행복 바이러스 행복한 공기로 가득한 아르헨티나 빌딩으로 놀러오세요 우리 동네엔 어디서 왔는지 모를 괴짜 여인이 한 명 살고 있어요. 그녀의 아지트 근처를 지날 때면 한번도 맡아본 적이 없는 지독한 냄새를 풍기고 옥상에서 머리를 풀어헤친 채 탱고를 추는 이 여인. 우리는 그녀를 아르헨티나 할머니라 부릅니다. 어렸을 적부터 그녀는 두려움의 대상이었죠. 애들을 잡아다가 집에서 키우는 고양이 밥으로 해 먹인다는 무시무시한 얘기도 오갔고요. 18살이 되던 해, 그만 엄마가 병으로 세상을 떠나셨어요. 이 와중에 아빠는 엄마의 임종도 지키지 않고 어디론가 사라져 버리셨죠. 너무나 슬퍼 잠시 그럴 거라 생각했는데, 무슨 잠적을 6개월이나 할까요? 아빠 찾으러 다니는 것도 지쳐갈 무렵, 아빠가 아르헨티나 할머니 집에서 그녀와 함께 있다는 소문을 듣고 거의 쓰러질 뻔했습니다. 고양이 밥이 될 거란 두려움도 무릅쓰고 찾아간 그 집. 그 곳에 아빠는 정말 있었습니다. 아빠는 그 곳에서 뭔가를 열심히 만들고 계셨고 그것의 이름은 '만다라'라고 하더군요. 무슨 에로영화 이름 같은 그것을 만들면서 아빠는 마음의 상처를 달래는 것 같았어요. 아르헨티나 할머니의 극진한 대접을 받으면서요. 6개월 동안 아빠와 그녀 사이엔 도대체 무슨 일이 있었던 걸까요? 계속 이 집에 드나들면서 그 비밀을 캐봐야겠어요
우부메의 여름
Art Direction
Kyogokudo is a used book seller who doubles as an onmyouji, or Heian style occultist. His friend Sekiguchi brings him the story of a woman who has been pregnant for twenty months. Sekiguchi investigates further with the help of his friend Enokizu, a detective with the unusual ability to see people's memories. They are hired by the impossibly pregnant woman's sister to find the woman's missing husband and lay this whole matter to rest. In the end, they need the help of Kyogokudo to exorcise the family curse.
Hazan
Art Direction
Biopic of ceramic artist Hazan Itaya (1872-1963).
Infinity
Production Design
Takahashi travels to Boracay in the Philippines to write a novel. After a while, the real world and the world of the novel begin to intersect
Misuzu
Production Design
Tells the life story of Teru Kaneko, who was born and raised in a small coastal town. While working as a clerk in a book shop, Teru starts writing her own verses to get away from the worries of a disgraceful marriage. Under the pseudonym Misuzu, her works arrive to an important editor in Tokyo.
D 언덕의 살인사건
Production Design
Detective Kogoro Akechi is faced with a peculiar murder case involving forgeries of classic pornographic artworks.
세토우치 문라이트 세레나데
Art Direction
After the 1995 Kobe earthquake, a writer remembers travelling with his family to bury his brother after World War II.
A Watcher in the Attic
Art Direction
In 1923, in a cheap Tokyo rooming house, a languid young man named Goda was feeling bored with his life. One day while playing dress up with a woman’s wig and lipstick, he accidentally loosens a ceiling board in his closet. Climbing up, he discovers a dimly lit passageway under the roof leading to the resident’s other rooms. Soon he is scampering about like a ninja, making knotholes and moving ceiling boards for a better view. What he sees are the intimate acts - sadistic, criminal or vaguely mad - that reveal infinitely more about his fellow roomers than the various fronts they present to the world.
Akio Jissoji's Wonder Museum 1
Director
유메지
Production Design
다이쇼 시대의 유명 화가 다케히사 유메지를 다룬 ‘다이쇼 로망스’ 3부작 중 마지막 작품. 고삐 풀린 삶을 이어온 화가의 욕망과 불안이 현실과 환상을 오가며 펼쳐진다. 1991년 칸 영화제 주목할만한 시선에서 처음 소개되었다.
Ultra Q The Movie: Legend of the Stars
Production Design
A series of serial murders occurred in a historic ruins where a TV crew is shooting a documentary.
Marquis de Sade’s Prosperities of Vice
Production Design
A decadent count in 1920′s Japan becomes obsessed with the life and works of the Marquis de Sade. He creates a theatre to show plays adapted from the notorious writer’s novels and recruits thieves, prostitutes and low lives to act out his fantasies on stage for the delectation of his rich, jaded friends. In search of new sensations the nobleman orders one of the actors, on pain of death, to make love to the nobleman’s wife while he watches. Unfortunately, this incursion of real life into his fantasy world will have dire consequences for the count and his divinely decadent coterie.
Tokyo: The Last Megalopolis
Art Direction
The reincarnation of a 10th century Japanese general haunts 1920's Tokyo.
Blue Lake Girl
Art Direction
Nagare, a painter who wanted to commit a lover’s suicide with Mizue, the wife of his friend and patron Takigawa. Growing afraid at the last moment, he doesn’t go through with it – but Mizue sinks to the bottom of Blue Lake. Some time later, Nagare follows an invitation by Takigawa, who claims to have forgiven everything. To Nagare’s shock, Takigawa’s new wife, Ameko, looks exactly like Mizue. While staying as Takigawa’s guest, Nagare becomes haunted by Mizue’s ghost, who wants to be reunited with him at the bottom of Blue Lake.
태풍 클럽
Production Design
한 평온한 학교에 거대한 태풍이 몰려온다. 태풍이 가까워져옴에 따라 학생들은 억눌렸던 본성을 서서히 분출한다. 소녀들이 키스하고, 소년은 짝사랑했던 소녀를 강간하려 한다. 아이들은 흥분상태에서 춤을 추고, 옷을 벗고 밖으로 뛰어나가 미친 듯이 뛴다.
안녕 하코부네
Art Direction
A surreal, isolated village sees its inhabitants gradually leave behind their mutual traditions and superstitions as they leave for the city. Among them are two cousins who love each other and who get into a quarrel with other villagers.
Honeymoon
Art Direction
Tetsuaki's struggling to write a novel while his mother fades; Mitsuko's engagement has been forced upon her unwillingly; the two individuals run away to share their grief.
Lanterns on Blue Waters
Art Direction
The story of a Japanese man who as a 16-year-old went to Maui to work in the sugar cane fields in order to support his family back in Japan. Now 89 and still living in Hawaii he is visited by his granddaughter who brings him a letter from his disinherited and recently dead son. This brings back memories of his life with his wife and family following the attack on Pearl Harbor, in particular of his son who had gone off to join the war for the Americans.
아지랑이좌
Production Design
1920년대 다이쇼 시대의 일본. 극작가인 마쓰사키는 우연히 신비로운 미녀 시나코를 만난다. 그녀와의 만남이 몇 차례 반복될수록 꿈과 현실 사이의 구분이 점점 모호해진다. 이즈미 교카의 동명 소설을 원작으로 한 ‘다이쇼 로망스’ 3부작 중 두 번째 작품이다.
해조음
Production Design
Out of the blue, a bourgeois family on the Sea of Japan finds an unconscious woman on the beach and decides to let her board.
The Way to The Gold Medals
Art Direction
About Soviet and Japanese volley-ball players who are both rivals and friends. The events cover the period from the 1976 Montreal Olympics to the eve of XXII Olympics in Moscow.
Puppets Under Starry Skies
Art Direction
A young Japanese man finds himself in the company of a strange, effeminate gay man and a girl with a seedy sexual history and who even now is pregnant again. They share a predisposition for drug use and spend time together in an old house. He refuses the advances of the gay man, who then commits suicide. When a gang administers a beating to him, his father re-enters the scene and takes him home, along with the girl. However, the girl has decided to have her baby, and she goes to live with its father.
Mandala
Production Design
About two student couples who become members of an obscure sect. The cult seeks a prehistoric utopia with free sex and without society's norms and values. The students are torn between ambient pressure and the sect leader's authority to organ music in the creative camera angles.
무상
Art Direction
히노가의 장남인 마사오는 집안을 이어나가는 것보다 불상에 더 관심이 있다. 그러던 어느 날, 마사오는 누나인 유리와 관계를 가지고, 그 결과 유리가 아이를 가지게 된다. 그러자 마사오는 유리를 서생과 결혼시켜 버리는데...
무상
Production Design
히노가의 장남인 마사오는 집안을 이어나가는 것보다 불상에 더 관심이 있다. 그러던 어느 날, 마사오는 누나인 유리와 관계를 가지고, 그 결과 유리가 아이를 가지게 된다. 그러자 마사오는 유리를 서생과 결혼시켜 버리는데...