Jan Chapman

출생 : 1950-03-28, Newcastle, Australia

참여 작품

Senses of Cinema
Self
As notions of civil rights transformed across the world, so was the screen landscape reformed by the ascension of grassroots film movements seeking to challenge the mainstream. Some aspired to push form to its limit; others worked to destabilise what they saw as a homogenous industry, or to provoke questions around gender, sexuality, migration and race.
베이비티스
Executive Producer
무료하고 권태로운 삶의 한가운데 뛰어든 모지스로 인해 처음으로 강렬한 생의 감각을 느끼게 된 밀라. 위험하지만 짜릿한 첫사랑을 경험하는 밀라는 자신과는 완전히 다른 모지스로 인해 세계의 모든 것을 더욱 예리하게 느끼게 된다. 일상을 새롭게 감각하는 밀라를 바라보는 사람들 역시 살아있다는 것이 얼마나 기쁘고 소중한 일인지 깨달으며 치유받는다.
나의 딸
Producer
‘헨리’(제프리 러쉬)의 결혼식에 참석하기 위해 고향으로 돌아온 ‘크리스천’(폴 슈나이더). 어머니가 죽은 뒤 집을 떠난 지 16년만에 다시 돌아온 그를 반갑게 맞아준 ‘올리버’(이웬 레슬리)는 아내 ‘샬롯’(미란다 오토) 그리고 딸 ’헤드빅’과 함께 행복한 결혼생활을 이어가고 있다. ‘올리버’를 보면서 사랑하는 사람을 잃은 상처로 인한 악몽에 여전히 갇혀 살고 있는 자신을 발견한 ‘크리스천’. 여기에 결혼식 분위기에 도취되어 어머니가 모두에게 잊혀진 과거로만 남아 있음을 느끼게 되면서 그는 끊었던 술까지 다시 마시게 되고 어머니의 죽음과 관련된 충격적인 진실이 밝혀지면서 크리스천의 분노는 극에 달하게 되는데...
Florence Has Left the Building
Thanks
Its the annual Christmas Eve concert at the Marigold House Assisted Living Facility. All her friends are dying and Florence wants out. When the facility double books two rival Elvis impersonators, Florence takes the opportunity for one last hurrah.
투명인간 그리프
Executive Producer
낮에는 평범한 직장인이지만 밤에는 정의의 슈퍼히어로가 되어 활약하는 그리프. 어느 날 그 앞에 나타난 엉뚱하고 사랑스런 여자 멜로디와 사랑에 빠지고, 완벽했던 그리프의 이중생활에 균열이 오기 시작한다. 현실에 직면하게 된 그리프, 이제 멜로디는 자신과 그리프를 위해 그리고 그들의 사랑을 지키기 위해 놀라운 결심을 하게 되는데…
브라이트 스타
Producer
영국의 낭만주의 시인 존 키츠의 실화영화. 폐결핵으로 인한 우울증과 죽음의 그림자속에 연인 패니 브론과의 아름답고도 절망적인 사랑을 그린 작품 (gloomyeyes님) 영화제 소개글. 1818년 영국 런던, 23살의 시인 존과 패션을 공부하고 있는 옆집 소녀 페니의 비밀스러운 사랑이 싹튼다. 처음에 존은 페니를 철부지 말괄량이로만 여겼고 페니도 시를 비롯한 문학은 진부하다고 생각했다. 이렇게 어울리지 않을 것 같은 두 사람의 인연은 우연히 존의 동생으로 인해 시작된다.
Hope
A family struggle with their religious beliefs when their son is badly injured in a car crash and requires stem-cell therapy.
Suburban Mayhem
Executive Producer
Can you really get away with murder? Welcome to the world of Katrina, a 19-year-old single mum who's planning to do just that. Katrina lives in a world of petty crime, fast cars, manicures and blow-jobs. A master manipulator of men living at home with her father in suburban Golden Grove, Katrina will stop at nothing to get what she wants - even murder.
아찔한 십대
Executive Producer
떠도는 삶을 사는 편모 슬하에서 자라난 16살의 소녀 하이디는 성을 생존 방편으로 사용하는 방법을 일찍이 깨우쳤다. 집에서 남자와 관계를 맺던 하이디는 엄마와 마주치게 되고 더 이상 엄마와 함께 살 수 없다고 생각한 그녀는 산골 마을 진더빈으로 도망친다. 가진 돈도 특별한 기술도 없는 그녀는 진더빈 호수 옆의 주유소에서 일을 하게 된다. 동료인 비앙카와 친구가 된 하이디는 곧 비앙카의 가족과도 친해진다. 하이디는 그 지역의 부유한 농부인 조와 사귀게 되고 친절한 이렌느가 운영하는 모텔 뒤쪽에 거처도 얻게 된다. 하이디의 새로운 삶이 행복하게 펼쳐지게 되지만, 조는 하이디와의 관계를 계기로 성과 계급 그리고 미래에 대해 이전에 가졌던 자신의 생각에 의문을 품게 된다. 하이디의 과거가 현재의 삶에 침범해 들어 오게 되고 이에 대한 하이디의 대응은 이 곳에서 그녀가 맺었던 모든 관계를 손상시킨다. 하지만 하이디는 모텔 주인인 이렌느에게서 용서가 주는 힘에 대해 배우게 되고 조와 함께 이 시기를 극복하게 된다. 이제 하이디와 조는 좀 더 성숙해진 자신들의 모습과 마주하게 되고, 그들이 인생 그리고 관계에서 원하는 것이 무엇인지에 대한 깨달음을 얻게 된다.
The Nature of Lantana
The making of Lantana, a 2001 Australian drama film directed by Ray Lawrence and starring Anthony LaPaglia, Kerry Armstrong, Geoffrey Rush and Barbara Hershey.
란타나
Producer
형사 레온은 화목한 가정을 두고도 방황하는 40대. 댄스 동호회에서 만난 제인과 비밀스런 관계를 갖는다. 어느 날 레온은 한 여인의 실종신고를 맡게 되고 수사 도중 제인이 해결의 실마리를 쥐고 있으며 실종된 여인이 자신의 아내를 치료하는 정신과 의사라는 사실을 알게 되는데...
홀리 스모크
Producer
루드(Ruth: 케이트 윈슬렛 분)는 인디아에서 보낸 휴가 동안 인디아의 종파 지도자인 바바에 집착하게 된다. 이로 인해 그녀의 가족은 절망한다. 그녀의 어머니는 딸을 구하기 위해 인디아로 가서 딸에게 거짓말을 하며 오스트레일리아로 돌아가자고 설득한다. 그러나 그 사기극은 곧 발각되고 만다. 루드는 바바 스승의 영역으로 돌아갈 준비가 되어 있지만 그 때 그녀의 가족들은 비싼 돈을 주고 미국인 전문가를 고용한다. 바로 그가 마초이며 종교 엑소시스트인 PJ 월터스(하비 카이텔 분)이다. PJ는 매력적이고 지성적인 루드의 마음을 돌리기 위해 갖은 수단을 동원하는데.
The Lizard King
Producer
A woman travels from France to Australia in search of her missing son.
러브 세레나데
Producer
In Sunray, a backwater town on Australia's Murray River, there's little to do but fish or listen to the local radio station. D.J. Ken Sherry arrives from the hustle of Brisbane to run the station; he's mid-40s, detached, thrice divorced, hatchet faced. But both sisters next door find him attractive: awkward Dimity, only 20, who works in a Chinese restaurant with few patrons, and perky Vicki-Ann, a hairdresser with a hope chest who invents a happy future with Sherry based on little but his arrival. First Dimity then Vicki-Ann spend the night with Ken, one concluding he's her boy friend, the other her fiance. Then Dimity begins to smell something fishy.
Cinefile: Reel Women
Interviews with women directors working in Hollywood and Europe in the early 1990s, exploring the opportunities and obstacles that face them. A program made to accompany a Channel 4 season of films directed and produced by women.
피아노
Producer
19세기 말. 20대의 미혼모 에이다는 아홉 살 난 사생아 딸 플로라를 데리고 얼굴도 모르는 남자와 결혼하기 위해 낯선 땅 뉴질랜드에 도착한다. 여섯 살 때부터 말하기를 그만두고 침묵을 선택한 에이다를 세상과 이어주는 유일한 통로는 피아노와 딸 플로라 뿐이다. 모녀를 데려가기 위해 해변가에 온 남편 스튜어트는 에이다에게 생명만큼이나 소중한 피아노를 해변가에 버려두고 집으로 향하게 한다. 피아노를 두고 갈 수 없었던 에이다는 바닷가에서 피아노를 연주하고 이 모습에 반한 베인스는 그녀와 비밀스럽고도 열정적인 사랑에 빠져드는데….
The Last Days of Chez Nous
Producer
The story of sisters Vicki and Beth, when Vicki begins an affair with Beth's intriguing French husband.
두 친구
Producer
The story of the end of a friendship between two teenage girls, told backwards over the course of nine months.
Renegades: Fragments from a Diary of Three Years' Experience 1970-1973
Herself
A fragmented film, largely following street performer George Shevtsov at the 1970 Vietnam Moratorium, the Odyssey Pop Festival at Wallacia in 1971, and street theatre sneezing for lunchtime crowds. The film then takes a darker turn, contrasting audio from a court case with footage of police.