Raised without parents in an isolated mansion on Portugal’s southernmost coast, Milene turned out a sort of adult wild child — impulsive, often withdrawn, prone to hysterical outbursts. When her grandmother-minder dies, the stuffy relatives who ignored Milene until now must decide what to “do with” her. Institutionalization? Some menial job? They don’t reckon she might have her own firm ideas on the matter, especially after she meets construction worker Antonino, who’s part of a much warmer clan living on the grounds of the shuttered factory that once enriched her own family. The heart wants what it wants…but will anyone respect Milene’s desires?
가난한 이민자 출신으로 런던 교외에서 3남매를 키우며 살아가는 벨라. 어느 날 청각장애를 가진 딸의 몸에 난 멍자국이 정부 당국의 오해를 부르고 벨라의 아이들은 강제입양 당할 상황에 처한다. 자신의 가난과 남편의 실직, 그리고 딸의 장애에도 침묵하던 사회 시스템은 한 순간에 나타나 그녀와 가족의 삶을 아프게 흔들어 놓는다.
On January 8, 2011, journalist and social columnist Carlos Castro, 65, was found dead in a hotel room in New York City (USA). The killer, Renato Seabra, was a young model who had a love affair with him, admittedly in exchange for favors. In December 2012, after confessing to the crime, Renato Seabra was sentenced to between 25 years in jail and life in prison. Using this case as a starting point, director Rui Filipe Torres builds a story about obsession and power between António and Rodrigo.
A couple is enjoying the night darkness and ends up with no gas in their car. While trying to find help, they start to realize that the crisis is expanding and forcing people to do terrible things.
No Mar is a film about Cecília, the only teacher on a small fishing island. One fateful morning Cecília's daughter Maria asks her best friend Lúcia to cover for her as she goes to the beach to watch her father's boat come in. She never returns. Cecília struggles to deal with the guilt of her daughters death and attempts to embrace the impoverished Lúcia. Lúcia's own struggle with her friends death and eventual confession, forces Cecília to reconcile with her own grief and loss.
When she stumbled across a dead man in the middle of nowhere, she decided to take away his only possession. But little did she know that she would also step into the dead man's shoes. There's a trail and there's a hunter. She can't stop him. The problem is, he can't stop her either...
다이애나는 댄서 일자리를 제의받아 사냥으로 유명한 작은 마을로 가게 된다. 하지만 막상 도착한 그곳에는 열악하기 짝이 없는 허름한 숙소와 반라의 댄서들이 춤추는 싸구려 술집이 기다리고 있다. 선불금 때문에 빚진 돈이 많은 다이애나는 일단 일을 하면서 도망갈 계획을 세운다. 한편 뜨내기 사람들이 들락거리는 그 마을은 한 해에 수십 명에 달하는 매춘부들의 실종 사건이 벌어지는 곳이었다. 그러던 중 다이애나는 한 남자 손님과 차를 타고 나갔다가 홀연히 종적을 감춘다. 다음 날 그녀가 눈을 뜬 곳은 인적 없고 황량한 드넓은 벌판. 눈앞에는 인간 사냥을 나온 사냥꾼이 총을 겨누고 있다. 다이애나는 실오라기 하나 걸치지 않은 알몸으로 발이 피투성이가 되면서 살기위해 사력을 다해 도망치지만 노련한 사냥꾼은 쉽게 사냥감을 놓치지 않는다. 인적하나 없는 외딴 곳에서 누구에게 도움을 청할 것인가. 냉혈한 사냥꾼의 총구는 시시각각 가까워 오는데...