Himself
This tribute to James Levine, first shown on PBS, was only part of that glorious evening. Here we have the whole performance, up to three hours. I could not stop watching these discs. Let me say this much; Levine has done for the Met, making it the premier opera house in the world, what Karajan did with the Berlin, making it one of the finest orchestras ever. So sit back and enjoy.
Bertini
천재음악가 토스카니니는 라스칼라좌에서 공연할 날은 꿈꾸며 음악적 정열을 불태운다. 그러던 어느 날 첼로 독주회를 위한 오디션의 일환으로 극장이 사진의 오찬에서 연주할 기회를 얻는다. 그러나 오찬장의 예의를 모르는 분위기에 화가 난 그는 연주 도중 퇴장해 버린다.오디션이 무산되자 유명한 흥행 기획자인 로시(존 라이스-데이비스 분)가 남미 순회공연에 참가할 것을 권유한다. 이 공연은 유명한 가수이자 황제의 애인 나디아(엘리자베스 테일러 분)를 합류시킬 계획이다. 브라질로 가는 배에서 토스카니니는 마르게리타라는 수녀 견습생에게 사랑을 느끼고 노예를 위해 봉사하는 그녀에게 감동한다. 나디아의 호화로운 집에서 황제를 만난 그는 노예제도에 대한 신랄한 비판으로 황제를 일깨운다. 한편 개막식은 다가오는데 지휘자가 단원과의 불화로 떠나 버리자 연주곡인 베르디의 아이다를 외우고 있는 토스카니니가 지휘를 시작한다. 야유하던 관중은 그의 훌륭한 연주에 빠져들고, 나디아가 공연 도중 자신의 노예를 해방시키겠다는 폭탄선언으로 모든 사람을 놀라게 한다.
Radames
Here, we catch Cossotto within the period when she was delivering the meatiest and arguably most satisfying singing of her career. Her voice in 1973 remains a beautiful, distinctive, and responsive instrument, one ideal for conveying both sides of Aida's rival, outwardly fierce yet vulnerable and, ultimately, noble in spirit as well as birth. Carlo Bergonzi's Radamés signs of age-related decline on the great tenor's part are few. The voice is a little thicker and less freely produced than in previous years, and there is evidence here and there of a slight "tug" on some notes from the passagio upwards. The soprano Orianna Santunione, is a far less familiar and celebrated name seems to labor to meet demands of volume, and in the early scenes gives the impression of conserving. However, beginning with her first aria, she begins to pull it together, and somewhere along the way her diligence and responsibility transmute into something more, something quite affecting.