Gualtiero Jacopetti
출생 : 1919-09-04, Barga, Lucca, Tuscany, Italy
사망 : 2011-08-17
약력
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Gualtiero Jacopetti (born 4 September 1919) is an Italian director of documentary films.
He was born in Barga, in northern Tuscany. With Paolo Cavara and Franco Prosperi is the originator of Mondo films, also called shockumentaries.
Description above from the Wikipedia article Gualtiero Jacopetti, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.
A look at the careers of Gualtiero Jacopetti and Franco Prosperi who invented the mondo genre with MONDO CANE in 1962. It follows their career until their split in following the making of GOODBYE UNCLE TOM in 1971.
Writer
Gualtiero Jacopetti's last documentary. It tells the story of one of the largest dams in the world and the lives of men in search of gold and diamonds in the sands of the river that runs through the province of Caroní, in Venezuela.
Editor
Gualtiero Jacopetti's last documentary. It tells the story of one of the largest dams in the world and the lives of men in search of gold and diamonds in the sands of the river that runs through the province of Caroní, in Venezuela.
Director
Gualtiero Jacopetti's last documentary. It tells the story of one of the largest dams in the world and the lives of men in search of gold and diamonds in the sands of the river that runs through the province of Caroní, in Venezuela.
Writer
Voltaire, a 16th century author was furious that learned members of a "civilized" society could claim that the apparent senseless violence and mayhem wrought by disasters, war, disease, man's cruelty, etc. was actually only a part of some 'greater good'. After all, God (being perfect) could not 'logically' have created anything but the 'best of all possible' universes.
Story
Voltaire, a 16th century author was furious that learned members of a "civilized" society could claim that the apparent senseless violence and mayhem wrought by disasters, war, disease, man's cruelty, etc. was actually only a part of some 'greater good'. After all, God (being perfect) could not 'logically' have created anything but the 'best of all possible' universes.
Director
Voltaire, a 16th century author was furious that learned members of a "civilized" society could claim that the apparent senseless violence and mayhem wrought by disasters, war, disease, man's cruelty, etc. was actually only a part of some 'greater good'. After all, God (being perfect) could not 'logically' have created anything but the 'best of all possible' universes.
Editor
Two documentary filmmakers go back in time to the pre-Civil War American South, to film the slave trade.
Producer
Two documentary filmmakers go back in time to the pre-Civil War American South, to film the slave trade.
Himself
Two documentary filmmakers go back in time to the pre-Civil War American South, to film the slave trade.
Writer
Two documentary filmmakers go back in time to the pre-Civil War American South, to film the slave trade.
Director
Two documentary filmmakers go back in time to the pre-Civil War American South, to film the slave trade.
Editor
아프리카 식민지 시대의 종말에 대한 다큐멘터리로, 밀렵, 폭력, 살인, 부족 학살 행위를 묘사합니다.
Writer
아프리카 식민지 시대의 종말에 대한 다큐멘터리로, 밀렵, 폭력, 살인, 부족 학살 행위를 묘사합니다.
Himself (uncredited)
아프리카 식민지 시대의 종말에 대한 다큐멘터리로, 밀렵, 폭력, 살인, 부족 학살 행위를 묘사합니다.
Director
아프리카 식민지 시대의 종말에 대한 다큐멘터리로, 밀렵, 폭력, 살인, 부족 학살 행위를 묘사합니다.
Director
The official sequel to the original shockumentary, presenting new and bizarre behavior from around the world, including cruelty, graphic gore, and strange rituals.
Himself
A mondo doc detailing the wild and weird world of women... around the world.
Director
A mondo doc detailing the wild and weird world of women... around the world.
Editor
아프리카나 남미 정글의 오지가 아닌 현대 문명 사회의 한 복판에서 일어나는 잔혹한 살상과 재난에 초점을 맞춰 '문명 속에 도사린 야만의 얼굴'을 리얼하게 조명했으며, 수 많은 죽음의 얼굴(The Many Face Of Death)이라는 부제가 있는데, 격동의 80년대를 시간적 배경으로 세계 도처에서 행해지거나 발생한 잔혹하고 야만적인 살육과 끔찍한 재난의 현장을 여과없이 보여주고 있다. 두려움 모르는 카메라맨들이 목숨을 걸고 필름에 담은 생생한 장면들이 런닝타임 내내 관객들을 경악의 세계로 끌어 당긴다.
Writer
아프리카나 남미 정글의 오지가 아닌 현대 문명 사회의 한 복판에서 일어나는 잔혹한 살상과 재난에 초점을 맞춰 '문명 속에 도사린 야만의 얼굴'을 리얼하게 조명했으며, 수 많은 죽음의 얼굴(The Many Face Of Death)이라는 부제가 있는데, 격동의 80년대를 시간적 배경으로 세계 도처에서 행해지거나 발생한 잔혹하고 야만적인 살육과 끔찍한 재난의 현장을 여과없이 보여주고 있다. 두려움 모르는 카메라맨들이 목숨을 걸고 필름에 담은 생생한 장면들이 런닝타임 내내 관객들을 경악의 세계로 끌어 당긴다.
Director
아프리카나 남미 정글의 오지가 아닌 현대 문명 사회의 한 복판에서 일어나는 잔혹한 살상과 재난에 초점을 맞춰 '문명 속에 도사린 야만의 얼굴'을 리얼하게 조명했으며, 수 많은 죽음의 얼굴(The Many Face Of Death)이라는 부제가 있는데, 격동의 80년대를 시간적 배경으로 세계 도처에서 행해지거나 발생한 잔혹하고 야만적인 살육과 끔찍한 재난의 현장을 여과없이 보여주고 있다. 두려움 모르는 카메라맨들이 목숨을 걸고 필름에 담은 생생한 장면들이 런닝타임 내내 관객들을 경악의 세계로 끌어 당긴다.
Producer
아프리카나 남미 정글의 오지가 아닌 현대 문명 사회의 한 복판에서 일어나는 잔혹한 살상과 재난에 초점을 맞춰 '문명 속에 도사린 야만의 얼굴'을 리얼하게 조명했으며, 수 많은 죽음의 얼굴(The Many Face Of Death)이라는 부제가 있는데, 격동의 80년대를 시간적 배경으로 세계 도처에서 행해지거나 발생한 잔혹하고 야만적인 살육과 끔찍한 재난의 현장을 여과없이 보여주고 있다. 두려움 모르는 카메라맨들이 목숨을 걸고 필름에 담은 생생한 장면들이 런닝타임 내내 관객들을 경악의 세계로 끌어 당긴다.
Writer
A tour of the nightlife in Rome, Paris, London, Madrid, Vienna, Brussels and more. Episodes presenting famous artists and people performing.
Avv. Terenzio Anastasi
A day at an Italian trial court, where a magistrate judges a full array of peculiar petty crimes and characters.