Irén Bordán
출생 : 1953-09-15, Kübekháza, Hungary
약력
Born in Hungary, Irén Bordán is an American stage, film and television actress.
Eva Kowalski (voice)
루벤 브란트는 유명한 심리치료사로, 세계 유수의 박물관과 개인 수집품들 가운데 13점의 회화 작품을 훔쳐야 한다는 강박에 사로잡혀있다. 이는 어린 시절부터 무의식을 지배하던 모종의 메시지 때문에 시달려온 끔찍한 악몽에서 벗어나기 위해서다. 루벤은 그의 환자들 4명과 힘을 합쳐 큰 성공을 거두게 된다.
Cili mama
The story of three women - a famous prostitute, her housekeeper and their new maid - living in Budapest of 1910s, whose passionate, bizarre and complex relationship can only lead to one thing: murder.
The mother-in-law
야심한 밤, 부다페스트의 아파트 옥상에서 한 노파가 뛰어내린다. 참혹하게 죽었어야 할 그녀는 파손된 안경다리를 주섬주섬 들고 고장난 엘리베이터를 지나 아파트 계단을 오른다. 한 층을 오를 때마다 아파트 곳곳에 위치한 방들에서 벌어지는 만화경 같은 이야기가 상연된다.
Jóska anyja
Adorján Zsuzsi
Noah's Ark .
K. Kiss Eszter
Manager
데이빗은 미국 대사관의 참사관으로 대사의 딸이자 애인인 티쉬와 함께 부다페스트로 발령을 받는다. 어느날 저녁 클럽에서 만난 양성애를 즐기는 아름다운 여인 리사는 티쉬에게 접근하여 색다른 모험을 제안하고 3명의 남녀는 뜨거운 밤을 보내게 된다. 하지만 얼마 후, 정치적으로 승승장구하던 데이빗과 티쉬에게 그날 밤의 사진들이 익명의 우편으로 발송되는데...
Klára Bedö
This Hungarian comedy depicts the exploits of 8 members of a travelling troupe of actors and musicians as they move about the country performing a series of one night stands.
Leaving his family behind after a conflict with his colleagues, a leading editor at Hungary's state television network travels alone to his country house in the Badacsony region, and reflects on his past, his guilt and the old compromises.
Eleonóra
A Hungarian film about Emperor Joseph II
파우스트의 메피스토 연기가 전문인 연극 배우 핸드릭은 성공을 위해 수단과 방법을 가리지 않는다. 살아남기 위해 나치 정부에 아부하고 선전 놀이를 하며 온 나라에 그의 이름을 펼치기 위해 나치 당원들을 이용한다. 친구를 배신하고 아내마저 버린 그는 마침내 베를린 국립극단 총감독이 된다. 결국 엄청난 출세를 하지만 뒤늦게 정권의 꼭두각시 노릇에 불과한 자신의 처지를 자각하고 회의에 빠지는데...
László is a composer, and his second wife is an actress. The couple lives in love and cheerful, mutual understanding. Suddenly László feels unwell. The diagnosis is that he suffers from an incurable illness.
Malvina
Dorica
Parti Bözsi
György Szomjas’s first feature—made after a decade of short documentaries—is a bold attempt at a goulash western, set on the puszta, or Great Hungarian Plain, in 1837. Mixing Miklós Jancsó imagery and a Sergio Leone narrative, this ballad-like saga opens with image of a lone horseman on the empty plain, riding past a rude gallows. The film concerns the vengeful return of a legendary betyár (outlaw), briefly a hero to the local herdsmen who oppose the state building a canal across their grazing land. Although Szomjas works from ethnographic records and archival material, it is hardly surprising that this violent, primitivist film would be more popular with Hungarian audiences than critics. Replete with young guns, crooked sheriffs, tavern brawlers and hardbitten plug-uglies, this widescreen film is strikingly shot by Elémer Ragályi (cinematographer for most of Gyula Gazdag’s films)—a feast of loamy, autumnal colors.
Gizike
Kaszperekné Jablonszka Mária
A ghost is haunting Lubló: Kaszparek Mihály, trader of wines, does not refrain from haunting his native town even in broad daylight. He rides his horse sitting backwards, pays with false gold and pays frequent visits to his widowed wife, who is far from being appalled by the caresses of her dead husband.
The film takes place at the end of 1946. Rumours are spread that the food supply will not arrive for it has been robbed. Workers of the metal factory go on strike.