A model family's happy life unexpectedly goes off the rails when the carefree Hedi, played by Laura Tonke, suddenly starts having panic attacks. First mental illness and then drug dependency – the happiness that these happy-go-lucky thirty-somethings once took for granted suddenly seems unattainable, and their world fragile and uncertain.
During an evening performance in the an urban multiplex cinema the spectators of a social drama are suddenly torn from the film Reality: Karsten, charismatic leader of a group of starry-eyed idealists, interrupts the running film, steps before the white screen and starts a talk about structural violence and global injustice to the protesting audience. When the first spectators want to defend themselves against this intervention in her evening plans and go it becomes very clear that Karsten is not anlone and is supported by some armed comrades. As the first shots fall, the audience realizes that they are held hostage in a seriously menacing situation and there seems to be no way out from the obstructed cinema.
법대 중퇴생인 니코는 변변한 직업 없이 그가 아직 대학교를 다니는 줄 알고 있는 부자 아버지가 주는 용돈으로 생활하고 있다. 여자 친구에게도 차인 그는 배우지망생인 친구와 레스토랑에서 우연히 여배우가 된 동창생 율리카를 만나게 된다. 율리카는 그들을 자신이 출연하는 연극에 초대하고 니코는 은행카드마저 정지 당하자 아버지를 찾아간다. 2013년 독일 오스카상을 휩쓴 이 영화는 뚜렷한 목적 없이 하루하루를 살아가는 이른바‘루저’ 니코의 24시간을 흑백 화면으로 담고 있다. 얀 올 게르스터 감독의 장편극영화 데뷔작으로 달콤하지만 씁쓸하기도 한 커피 한잔을 마시는 것(영어제명은 커피 인 베를린) 같은 블랙 코미디이다.