Skoda is the son of a wealthy, overbearing banker and rather than put up with his father to keep a privileged lifestyle, he has chosen to ditch the relationship and drive a taxi for a living. The film follows Skoda on his nightly rides through the city, and though different characters come and go, Skoda meets a kindred spirit in the form of a teenage woman who finds her own home life equally difficult to shoulder. The two young people are gradually attracted to each other, and they end up one night in Skoda's room together. At that moment, the older woman that Skoda had been involved with opens the door and discovers his infidelity. Skoda is living in her house and driving the taxi she gave him -- her commitment was abundantly clear from the beginning. Pushed over the edge, the older woman commits suicide -- and Skoda is blamed for her death by her ex-husband. He swears to avenge her, and the hunt for Skoda begins.
19세기 중엽 군대 주둔지인 소도시의 말단 군인인 프란츠 보이체크(Woyzeck: 클라우스 킨스키 분)는 그의 애인인 마리와 그들 사이에 태어난 아이를 먹여살리느라 애를 쓴다. 군대의 봉급은 작고 상사들은 저질에 야만적이다. 보이체크는 결혼도 하지 않고 아이를 가진 자신을 비난하는 대위를 면도해준다. 의사는 그를 의학실험대상으로 삼는 대신 돈을 더 많이 주겠다고 약속한다. 아이를 쳐다볼 시간조차 없는 보이체크는 언제나 업무에 쫓긴다. 그의 애인 마리는 멋쟁이 군악대장과 놀아나고 이사실을 알게 된 보이체크는 마리를 칼로 찔러 살해하고 자신은 물에 빠져 죽는다.
함부르크에서 사는 액자공 조나단 짐머맨은 자신이 불치의 병에 걸린 시한부 인생이라는 사실을 정체가 분명하지 않은 미국인 미술품 브로커 리플리로부터 듣게 된다. 리플리는 짐머맨에게 요구를 들어주면 아내와 아들에게 유산으로 물려줄 수 있는 거액을 준다고 약속한다. 리플리의 제안에 따르기로한 짐머맨은 지시대로 파리의 지하철에서 한 사내를 죽이고,음모와 우연과 모험이 뒤얽힌 세계로 빠져든다.
Collage of dramatic scenes, some exaggerated to comic effect, with asynchronous sound from well known classic, operatic, and rock and roll music – with different approaches to love, suffering, and death.