Music
Beautiful, detached, laconic, consumptive Lily Brest is a streetwalker with few clients. She loves her idle boyfriend Raoul who gambles away what little she earns. The town's power broker, called the rich Jew, discovers she is a good listener, so she's soon busy. Raoul imagines grotesque sex scenes between Lily and the Jew; he leaves her for a man. Her parents, a bitter Fascist who is a cabaret singer in drag and her wheelchair-bound mother, offer no refuge. Even though all have a philosophical bent, the other whores reject Lily because she tolerates everyone, including men. She tires of her lonely life and looks for a way out. Even that act serves the local corrupt powers.
Original Music Composer
Nightclub singer La Paloma succumbs to the persistent courting of a chubby rich admirer and marries him. Before the marriage, she was thought to be dying, but soon she is well. She believes her husband's love has cured her, but her efforts to love him begin to fade as she discovers true love with her husband's old school friend.
Sound Designer
감옥에서 출소한 프란츠 발쉬는 또다시 과거 사람들과 접촉을 시도한다. 프란츠는 애인 조안나에게 돌아가지만 곧 마가레테 때문에 조안나와 헤어지고 형 마리안을 찾아간다. 마리안은 귄터신디케이트의 지시를 따르지 않아 피살된다. 마리안은 수퍼마켓 습격을 계획했지만 이중으로 배신을 당한다. 즉 조안나로부터는 보복을 당하고, 마가레테로부터는 사랑의 배신을 당하게 된다. 이 습격으로 프란츠와 수퍼 주인이 피살된다.
Sound Designer
3류 포주 프란츠(라이너 베르너 파스빈더)는 범죄 조직 가입 권유를 받고 이를 거절했다가 조직원들에게 폭력을 당한다. 프란츠는 그를 구타한 조직원 중 잘 생긴 브루노(울리히 롬멜)를 사랑하게 되고, 연인이자 창녀인 요한나(한나 쉬굴라)를 그와 함께 나누고 싶어한다. 하지만 조직은 브루노에게 살인 임무를 맡기면서 프란츠도 동참하도록 계략을 짜고, 결국 이들은 함께 은행을 털기로 한다. 전형적인 헐리우드 범죄영화 스토리를 따르고 있으나, 건조한 캐릭터와 불친절한 내러티브 등 실험정신으로 충만한 파스빈더의 첫 장편 데뷔작.
3류 포주 프란츠(라이너 베르너 파스빈더)는 범죄 조직 가입 권유를 받고 이를 거절했다가 조직원들에게 폭력을 당한다. 프란츠는 그를 구타한 조직원 중 잘 생긴 브루노(울리히 롬멜)를 사랑하게 되고, 연인이자 창녀인 요한나(한나 쉬굴라)를 그와 함께 나누고 싶어한다. 하지만 조직은 브루노에게 살인 임무를 맡기면서 프란츠도 동참하도록 계략을 짜고, 결국 이들은 함께 은행을 털기로 한다. 전형적인 헐리우드 범죄영화 스토리를 따르고 있으나, 건조한 캐릭터와 불친절한 내러티브 등 실험정신으로 충만한 파스빈더의 첫 장편 데뷔작.
Sound Designer
파스빈더 자신의 동명연극을 영화로 만든 작품. ‘카첼마허’는 지중해 연안에서 독일로 이민 온 노동자를 가리키는 말이다. 뮌헨 변두리에서 무기력하게 살아가던 한 무리의 젊은이들은 그리스인 노동자 요르고스의 출현으로 변화를 맞이하게 된다. 남자들은 이방인을 적대하며 요르고스에게 집단폭력을 휘두르지만, 여자들은 그에게 복잡한 감정을 느낀다. 요르고스는 자신에게 호의를 보이는 마리에게 사랑을 느끼고 그녀를 고향에 데려갈 꿈을 꾼다. 뮌헨 변두리를 배경으로 독일사회의 경직성과 활력 없음을 보여주는 동시에, 사랑의 종속-착취 관계를 그려낸 작품. 단조로운 화면과 반복적인 행동, 소통되지 못하는 단속적인 대사들을 통해 위축된 소시민의 삶을 차갑게 그리고 있다.