Joan Brossa

참여 작품

És quan dormo que hi veig clar
뱀파이어
Screenplay
페레 포르타베야의 대표작이자 1970년대 스페인 아방가르드를 대표하는 걸작으로 꼽히는 작품. 헤수스 프랑코의 호러영화 "드라큘라 백작"의 세트장에서 촬영된 이 작품은, 다큐멘터리와 픽션의 경계를 넘나들며 호러영화의 코드와 관습에 대한 놀랄 만큼 흥미로운 통찰들을 제공한다.
Umbracle
Writer
This film turns on two basic axes: the inquiry into ways of cinematographic representation and a critical image of official Spain at the time of the Franco dictatorship. “Montage of attractions” and Brechtianism in strong doses. Umbracle is made up of fragments (some are archive footage) that resound rather than progress by unusual links, with dejá vu scenes that promise us more but remain tensely unfinished. Jonathan Rosembaun said: “few directors since Resnais have played so ruthlessly with the unconscious narrative expectations to bug us”. Learning from the feeling of strangeness caused by Rossellini as he threw well known actors into savage scenery in southern Europe. Portabella makes Christopher Lee wander around a dream-like Barcelona. Without a doubt Portabella’s most structurally complex and most profoundly political film, that is ferociously poetic.
Catalan Poets
Herself
At underground film of the 1st Popular Festival of Catalan Poetry filmed in the Proce Theater in Barcelona on May 25, 1970, in solidarity with political prisoners. The participating poets were: Agustí Bartra, Joan Oliver (Pere IV), Salvador Espriu, Joan Brossa, Francesc Vallverdú and Gabriel Ferrater.
녹턴 29
Screenplay
페레 포르타베야의 장편 데뷔작. 감독은 제목을 통해 프랑코 체제가 시작된 1939년부터 영화가 발표된 시기까지의 세월을 암흑의 시기로 빗대고 있다. 명망 높은 카탈로니아 시인 후안 브로사와의 공동작업으로 만들어졌다. “일상의 부조리함을 드러내는 초-현실적 단편들”(페레 포르타베야)로 이루어진 영화.
녹턴 29
Dialogue
페레 포르타베야의 장편 데뷔작. 감독은 제목을 통해 프랑코 체제가 시작된 1939년부터 영화가 발표된 시기까지의 세월을 암흑의 시기로 빗대고 있다. 명망 높은 카탈로니아 시인 후안 브로사와의 공동작업으로 만들어졌다. “일상의 부조리함을 드러내는 초-현실적 단편들”(페레 포르타베야)로 이루어진 영화.
Don't Count On Your Fingers
Writer
Pere Portabella’s first work as a director starts with the following phrase: “defeated…but not conquered”. This may or should be taken as an allusion to the technical K.O. taken by Portabella from Franco’s regime during the sixties as regards his work as a producer. Through the extremely raging playthings of the words of Catalan poet Joan Brossa, Portabella attempts to dismantle the forms of advertising discourse of that time.