Motosada Nishiki

참여 작품

암흑가의 보스
Screenplay
암흑가에 몸담고 살아가던 형제가 어느 한 사건을 계기로 조직에서 발을 뺀다. 하지만 조직은 이들의 목숨을 노리는데… 등 경쾌한 청춘영화를 만들어온 오카모토 기이치감독의 첫 액션 영화. 맛깔나는 연출로 한껏 멋을낸 오카모토 기이치 감독의 세번째 작품. (2011년 한국영상자료원 - 오카모토 기하치 감독전)
The Last Embrace
Screenplay
Yukiko Nogami is rescued during a mountain blizzard by handsome forester Shinkichi, and the two subsequently fall in love. But when Shinkichi dies in an avalanche, Yukiko leaves the mountains in despair and takes a job in a bar where she becomes deeply involved in the personal lives of several of the patrons. One day she thinks she sees Shinkichi alive, but it turns out to be a gangster named Hayakawa, a man on the run who bears an astonishing resemblance to Yukiko's lost love. Against her better judgment, she is drawn to help Hayakawa, though clearly danger follows him.
Battle of Roses
Screenplay
A Japanese melodrama about three sisters, rival fashion companies, and attempted murder by overheated bathroom.
White Beast
Writer
The critical establishment was clearly not prepared to accept a woman's prison film featuring former prostitutes recovering from venereal diseases, unwanted pregnancies, and estranged lovers. With its cat fights, hysterical tantrums, film noir lighting, and dramatic music, White Beast is indicative of the new influences of the Hollywood psychological thriller on Naruse. Caged (John Cromwell, 1950) initiated a cycle of women's prison movies in the United States that may or may not have been shown in Japan, but the stylistics of White Beast draw on the same paranoid woman's films and film noir conventions that preceded the American cycle.
The Angry Street
Screenplay
The Angry Street includes a great deal of location shooting in the rebuilt city, including downtown streets, residential neighborhoods, the campus of the University of Tokyo, and the high life of jazzy dance halls. Sudo (Hara Yasumi) and Mori (Uno Jukichi) are two university students who make money by picking up rich girls in dance clubs and conning them into giving them cash. Mori is the brains of the operation, and Sudo is the suave dancer who picks up the girls. Over the course of the film, Sudo becomes involved with three different girls and is drawn into the gangster milieu, which he seems unable to resist even though he is responsible for his mother, grandmother, and sister, Masako (Wakayama Setsuko). In this world of bad boys and girls, Masako is the pillar of strength and moral virtue who finally enables Mori to straighten out.
Lady From Hell
Writer
Three and a half years after Japan was bombed, the tax authorities organized the T-Men. Nango is in love with a girl called Mibu, and the two are against the T-Men organization. Mibu whats to kill all of the T-Men one-by-one.
Look Up at the Blue Sky
Writer
A pro-Japanese film showing the bravery of soldiers defending the country and promoting the power of the Japanese Air Force among Korean youth, which teaches students to acquire model aircraft skills to enhance their aviation spirit.
집 없는 천사
Story
명자(김신재)와 용길(이상하) 남매는 어릴 적 부랑아들에게 팔려 앵벌이 생활을 하고 있다. 부랑자들의 행패를 못 견딘 용길은 도망치고, 고아들로부터 괴롭힘을 당하던 용길을 본 방성빈(김일해)은 용길을 데리고 집으로 온다. 집에는 고아들 4~5명이 함께 지내고 있다. 고아들을 위한 사업을 구상하고 있는 방성빈은 처남이자 의사인 안인규(진훈)의 도움을 받아 고아원을 지을 땅을 구하고, 향린원이라는 이름을 짓고 함께 살아간다. 어느 날 향린원에서 도망치려던 아이들을 잡던 용길이가 물에 빠지고, 이를 계기로 명자와 재회하게 된다.
집 없는 천사
Screenplay
명자(김신재)와 용길(이상하) 남매는 어릴 적 부랑아들에게 팔려 앵벌이 생활을 하고 있다. 부랑자들의 행패를 못 견딘 용길은 도망치고, 고아들로부터 괴롭힘을 당하던 용길을 본 방성빈(김일해)은 용길을 데리고 집으로 온다. 집에는 고아들 4~5명이 함께 지내고 있다. 고아들을 위한 사업을 구상하고 있는 방성빈은 처남이자 의사인 안인규(진훈)의 도움을 받아 고아원을 지을 땅을 구하고, 향린원이라는 이름을 짓고 함께 살아간다. 어느 날 향린원에서 도망치려던 아이들을 잡던 용길이가 물에 빠지고, 이를 계기로 명자와 재회하게 된다.
승리의 뜰
Writer
A propaganda film used by the Japanese military to recruit young Korean men as soldiers to defend the northwest border from possible Chinese attacks during World War II
수업료
Producer
경성일보의 경일소학생신문사의 작문공모에서 조선총독상을 받은 소학교 4학년 어린이의 수기를 영화로 만든 작품이다. 부모가 놋수저 행상을 떠나고 할머니는 병들어 누워있는 어느 가정의 한 소년이 수업료때문에 갖은 고생을 다하는데 다행히 고모의 도움으로 수업료를 준비하게 되었고,마침 학급에서도 우정함 모금을 하기로 하였다. 더욱 기쁜 일은 보모가 며칠후에 돌아와서 다음부터는 꼭 수업료를 마련해 주겠다고 약속한 것이다.