Nicholas T. Proferes

참여 작품

Handsome Harry
Writer
An ex-Navy man carrying out the last wish of a dying shipmate renews contact with old friends to break the code of silence around a mysterious, long-buried crime.
Shake! Otis at Monterey
Camera Operator
Renowned documentary filmmaker D.A. Pennebaker captures Otis Redding in his ascendancy, singing at the historic Monterey International Pop Festival in June 1967. Comedian Tom Smothers introduces Redding to a crowd that is leaving -- until Redding grabs them with his charged rendition of "Shake." Redding's performance also includes "Respect" (which he wrote), "I've Been Loving You Too Long," "Satisfaction," and "Try a Little Tenderness." Tragically, Redding died in a plane crash six months later. An innovative filmmaker who started in the 1950s making experimental films, Pennebaker garnered an Oscar nomination for Best Documentary Feature in 1993 for The War Room, his behind-the-scenes look at Bill Clinton's 1992 campaign. His other subjects have included Norman Mailer, Bob Dylan, and David Bowie.
Jimi Plays Monterey
Camera Operator
It's no exaggeration to say this might be the most intense and groundbreaking 45-minute performance in the history of rock. Jimi Hendrix's debut American set at 1967's Monterey Pop Festival is generally considered one of the most radical and legendary live shows ever. Virtually unknown to American audiences at the time, even though he was already an established entity in the UK, Hendrix and his two-piece Experience explode on stage, ripping through blues classics "Rock Me Baby" and Howlin' Wolf's "Killing Floor," interpreting and electrifying Bob Dylan's "Like a Rolling Stone," debuting songs from his yet-to-be-released first album and closing with the now historic sacrificing/burning of his guitar during an unhinged version of "Wild Thing" that even its writer Chip Taylor would never have imagined. Hendrix uses feedback and distortion to enhance the songs in whisper-to-scream intensity, blazing territory that had not been previously explored with as much soul-frazzled power.
Roy Lichtenstein
Director of Photography
In conversation with Roy Lichtenstein, critic Lawrence Alloway places Pop Art on a continuum of twentieth-century art that includes collage, Dada, and Purism in referring to signs and objects of contemporary society; Lichtenstein argues for distinctions between himself, Warhol, Oldenburg, and others. In his Long Island studio, Lichtenstein works on an elaborate composition; one of his 4 major paintings on the theme "The Artist's Studio."
The Boy Who Liked Deer
Editor
Film about vandalism made for classroom exhibition
The Boy Who Liked Deer
Director of Photography
Film about vandalism made for classroom exhibition
The Frontier Experience
Director of Photography
The Westward movement — and a woman's perspective of that movement — emerges in the dramatic story of Delilah Fowler's first year on the Kansas frontier in 1869. Based on diaries of the period, the program reveals the cruel violence, and even crueler loneliness, which early settlers encountered — but above all, it shows the quiet courage of those who lived it.
The Frontier Experience
Editor
The Westward movement — and a woman's perspective of that movement — emerges in the dramatic story of Delilah Fowler's first year on the Kansas frontier in 1869. Based on diaries of the period, the program reveals the cruel violence, and even crueler loneliness, which early settlers encountered — but above all, it shows the quiet courage of those who lived it.
방문자들
Producer
코네티컷의 어느 농장, 빌과 마사는 아들과 함께 평화롭게 지내고 있다. 그러던 어느 겨울, 빌의 옛 동료 마이크와 토니가 찾아온다. 세 사람은 함께 베트남 전쟁에 참전했던 전우였지만, 종국에는 서로 대립하게 되었던 사이다. 그동안 빌은 마사에게 전쟁과 관련해서는 아무런 얘기도 하지 않았던 터라 마사는 어리둥절하기만 한데, 곧 세 사람 사이에 숨겨졌던 이야기들이 드러나기 시작한다. 아들 크리스 카잔이 시나리오를 썼고, 엘리아 카잔이 연출을 맡았다. (2017년 영화의 전당 - 엘리아 카잔 특별전)
방문자들
Director of Photography
코네티컷의 어느 농장, 빌과 마사는 아들과 함께 평화롭게 지내고 있다. 그러던 어느 겨울, 빌의 옛 동료 마이크와 토니가 찾아온다. 세 사람은 함께 베트남 전쟁에 참전했던 전우였지만, 종국에는 서로 대립하게 되었던 사이다. 그동안 빌은 마사에게 전쟁과 관련해서는 아무런 얘기도 하지 않았던 터라 마사는 어리둥절하기만 한데, 곧 세 사람 사이에 숨겨졌던 이야기들이 드러나기 시작한다. 아들 크리스 카잔이 시나리오를 썼고, 엘리아 카잔이 연출을 맡았다. (2017년 영화의 전당 - 엘리아 카잔 특별전)
방문자들
Editor
코네티컷의 어느 농장, 빌과 마사는 아들과 함께 평화롭게 지내고 있다. 그러던 어느 겨울, 빌의 옛 동료 마이크와 토니가 찾아온다. 세 사람은 함께 베트남 전쟁에 참전했던 전우였지만, 종국에는 서로 대립하게 되었던 사이다. 그동안 빌은 마사에게 전쟁과 관련해서는 아무런 얘기도 하지 않았던 터라 마사는 어리둥절하기만 한데, 곧 세 사람 사이에 숨겨졌던 이야기들이 드러나기 시작한다. 아들 크리스 카잔이 시나리오를 썼고, 엘리아 카잔이 연출을 맡았다. (2017년 영화의 전당 - 엘리아 카잔 특별전)
완다
Director of Photography
석탄 광산이 있는 펜실베이니아 동부, 삶에 대한 의지와 희망이 없는 완다는 남편을 떠나 언니네 집 소파에서 지낸다. 완다는 이혼 과정에서 두 아이도 포기해 버렸다. 일자리는 쉽게 구할 수 없었고, 완다는 처음 본 남자와 하룻밤을 보낸다. 그러다 극장에서 잠들고 소매치기까지 당한 완다는 술집에서 노먼을 만나게 된다. 이후 그녀의 인생에 변화가 생기기 시작하는데... 바바라 로든이 세상에 남긴 유일무이한 장편 연출작. 길거리를 떠돌다 은행강도 사건에 휘말리는 한 여성의 실화를 각색한 작품으로 완성이 되기까지 11년의 세월이 걸렸다. 베니스 영화제, 칸 영화제에 초청되며 평단의 주목을 받았지만 반영웅적 캐릭터와 관습을 벗어난 이야기로 당시 관객들에게 불편한 영화가 되었다. 진취적인 여성상을 제시하거나 교훈을 주거나 카타르시스를 선사하는 영화가 아니었기 때문이다. 이 작품은 가부장제 속 사회가 허용하는 여성의 역할을 수행하지 않을 시 하나의 독립적 존재로 살아가기 힘든 여성들의 실존적 불안을 들추어낸다. 로든이 사망한 후 더욱 활발히 논의되고 있는 이 영화는 오늘날 1970년대 제작된 최고의 미국 독립 영화 중 한 편으로 손꼽힌다.
완다
Editor
석탄 광산이 있는 펜실베이니아 동부, 삶에 대한 의지와 희망이 없는 완다는 남편을 떠나 언니네 집 소파에서 지낸다. 완다는 이혼 과정에서 두 아이도 포기해 버렸다. 일자리는 쉽게 구할 수 없었고, 완다는 처음 본 남자와 하룻밤을 보낸다. 그러다 극장에서 잠들고 소매치기까지 당한 완다는 술집에서 노먼을 만나게 된다. 이후 그녀의 인생에 변화가 생기기 시작하는데... 바바라 로든이 세상에 남긴 유일무이한 장편 연출작. 길거리를 떠돌다 은행강도 사건에 휘말리는 한 여성의 실화를 각색한 작품으로 완성이 되기까지 11년의 세월이 걸렸다. 베니스 영화제, 칸 영화제에 초청되며 평단의 주목을 받았지만 반영웅적 캐릭터와 관습을 벗어난 이야기로 당시 관객들에게 불편한 영화가 되었다. 진취적인 여성상을 제시하거나 교훈을 주거나 카타르시스를 선사하는 영화가 아니었기 때문이다. 이 작품은 가부장제 속 사회가 허용하는 여성의 역할을 수행하지 않을 시 하나의 독립적 존재로 살아가기 힘든 여성들의 실존적 불안을 들추어낸다. 로든이 사망한 후 더욱 활발히 논의되고 있는 이 영화는 오늘날 1970년대 제작된 최고의 미국 독립 영화 중 한 편으로 손꼽힌다.
선거 사무장
Director of Photography
1964년 미 대통령 예비선거 당시 공화당 후보자 배리 골드워터의 28세 선거 사무장 존 그레니에를 다루는 단편영화. 지루하지만 필수적인 잡무를 차근차근하게 해내는 선거 사무장들의 하루가 어떠한지 잘 보여준다.
크라이시스: 비하인드 어 프레지덴셜 커미트먼트
Assistant Editor
During a two-day period before and after the University of Alabama integration crisis, the film uses five camera crews to follow President John F. Kennedy, attorney general Robert F. Kennedy, Alabama governor George Wallace, deputy attorney general Nicholas Katzenbach and the students Vivian Malone and James Hood. As Wallace has promised to personally block the two black students from enrolling in the university, the JFK administration discusses the best way to react to it, without rousing the crowd or making Wallace a martyr for the segregationist cause.