J Arthur Rank
Some time after her death, film director Jill Craigie (1911- 99), re-opens an old suitcase, prompting memories of the extraordinary life and loves of this forceful, charismatic woman, whose work has been long neglected. Craigie was one of the first women to direct documentaries. Working outside the British Documentary Movement in the 1940s and early 1950s, her films such as To Be Woman (1951), on equal pay, and Out of Chaos (1944), the first film about artists at work, featuring Henry Moore and Paul Nash, tackled new subjects for the cinema through a unique blend of drama, polemic and humour. Independent Miss Craigie uses the director’s unseen papers, and her films, to reveal her energetic struggles to get her radical projects made and distributed, including her last one, on the Yugoslav conflict, made when she was 83, with her husband, former Labour leader, Michael Foot.
Executive Producer
지독하게 나쁜 환경에서 길고 고된 시간 동안 일하던 포드 다겐함 공장의 여인들은 ‘미숙련 노동자’로 재분류 되었을 때 마침내 참을성을 잃고 말았다. 유머와 상식, 용기로 그들은 회사의 급여담당자, 갈수록 적대적인 지역사회, 그리고 마침내 정부와 맞붙는다. 터무니없는 리타의 불같은 성질과 가끔씩 나타나는 예측불허의 유쾌함은 남성반대자 누구도 상대가 되지 못한다는 것을 입증한다. 이는 바바라 캐슬이 남성 중심적인 하원에서 투쟁할 때도 마찬가지다. 1968년 187명의 재봉사들이 동일임금지급 법안을 발의하게 한 포드 다겐함 파업에서 기폭제 역할을 하는 리타 오그레이디 역에는 영국의 유명배우 샐리 호킨스가 맡았다.