Román
We all want to have a family. He is the only one willing to kill to get one
Tito
Julieta and Federico are parents of three boys, it is a high class family. He is a successful architect. They receive the visit of Tito, uncle of Federico, a gray man who has just left the prison. Tito wants to go to the sea and Federico proposes to go to a house that he himself built for some friends, but Federico stays in the city, working.
Screenplay
Julieta and Federico are parents of three boys, it is a high class family. He is a successful architect. They receive the visit of Tito, uncle of Federico, a gray man who has just left the prison. Tito wants to go to the sea and Federico proposes to go to a house that he himself built for some friends, but Federico stays in the city, working.
Luis Ortega's apocalyptic third feature follows a group of five survivors as they embark on a journey that will force them to face their fears, dreams and longings in their quest for salvation across the Fijman River.
Hermano Peloso
A hot summer in a small town. The lives of many characters intertwine as a Preacher comes to town to give them hope.
Mr. TV
가상의 현재. 무정한 도시는 교활한 미스터TV의 저주에 빠져있다. 그는 대중의 목소리를 훔치고 그들의 생활을 낱낱이 감시한다. 한편 그는 텔레비전을 이용, 사람들의 마음을 통제할 수 있는 기계를 개발 중에 있다. 이 계획을 성공시키기 위해 미스터TV는 아직 ‘목소리’를 가진 마지막 사람을 납치해야만 한다. 독일 표현주의 무성영화에 영감을 받은 는 실험성이 돋보이는 작품으로 고전 무성영화 감상의 즐거움을 상기시키는 작품이다. 사진작가 출신으로 평소 이미지를 통한 의사소통에 관심을 가지고 있던 감독은 영화에서 대사를 효과적으로 제거, 우리를 영상에 집중하게 만든다.
Making of documentary
Three astronauts are sent on a mission to destroy the moon.
Freddy
이제 막 발아하기 시작한 왕성한 성적 호기심을 가진 십대소녀 아멜리아는 엄마, 외삼촌과 함께 호텔에서 생활하며 카톨릭학교에 다니고 있다. 어느날 사람이 많은 길거리에서 한 중년 남자가 아멜리아의 엉덩이를 만진다. 불쾌해하기는 커녕 그의 영혼을 구원하는 것이 자신의 종교적 소명이라 생각한 아멜리아는 자신의 신념을 실천하기 위해 그 남자를 쫓아다니기 시작한다. 한편 아무 것도 모르는 아멜리아의 엄마 헬레나는 그녀의 딸을 성추행한 이비인후과 의사 야노의 환심을 사기 위해 안달복달하고, 옥죄오는 죄책감에 야노는 그의 죄를 고백하기로 결심한다. 영화는 성추행의 전모가 드러나기 바로 직전에 딱 멈추어 선다.
Aldo
In a dystopian society, a government uses therapy and dreams to recover, or perhaps implant, memories to those lacking them.
A diplomat is sent to Wallachia late nineteenth century. There he meets a young princess. Back in Buenos Aires, and a century later and turned into a vampire, he meets another woman.
Graciela and Arturo operate a kindergarten in their mansion. Graciela is particularly keen on one boy, Luciano, on whom she makes sexual advances.