Carlos Rossini

참여 작품

Ciudad
Director of Photography
Ciudad
Producer
Ciudad
Writer
Ciudad
Director
살아 있는 자
Unit Production Manager
2014년 9월 26일, 멕시코에서 6명이 사망하고 43명의 학생이 사라진다. 중국의 활동가이자 예술가인 아이웨이웨이는 실종자 가족의 이야기를 통해 사라진 이들을 복귀시킨다. 영화는 전통적인 다큐멘터리 형식을 통해 기교를 덜어내고 숫자로만 말해질 수 없는 개별적 비극과 역사를 드러내는 진술에 집중한다. 인터뷰는 사라진 아이들이 가족에게 사랑스럽고 소중한 존재일 뿐만 아니라 의지를 가지고 삶의 변화를 모색한 ‘사회적 실체’로서의 인간임을 드러낸다. 멕시코 정부의 인도주의적 위기를 보여주는 이 작품은 진실이 규명되지 않았을 뿐 아니라, 실종으로 인해 미지의 존재로 남은 아이들이 가족에게는 영원히 현존하는 ‘살아 있는 자’임을 이야기하고 있다.
메이드
Executive Producer
이브는 멕시코시티 최고급 호텔의 메이드다. 영화는 손님이 떠난 방을 청소하고 침대를 정돈하고 욕실용품을 구비하는 그녀의 업무를 현미경으로 바라보듯 관찰한다. 종종 손님들이 두고 간 물건을 발견하기도 하고 또 어떤 손님들의 특별한 부탁을 들어주기도 하지만, 그녀의 일상은 익명의 손님들과 호텔 방 사이에서 무미건조하게 채워진다. 호텔은 마치 현대 멕시코 사회를 축소해놓은 듯한 공간 같다. 릴라 아빌레스의 데뷔작 는 호텔이라는 계급사회 가장 밑바닥에 있는 이브를 호텔의 다른 직원 그리고 손님들과 병치시키면서 그녀의 사회적, 계급적 위치를 끊임없이 환기시킨다. 한편 카메라는 이브가 일하는 모습을 숭고함이 느껴질 정도로 집요하고 정교하게 포착하면서, 관객들로 하여금 그녀의 노동을 또 다른 관점에서 바라보게끔 한다. 승진 하나만을 바라보고 묵묵히 성실하게 일해 오던 이브가 호텔 바깥으로 나오는 영화의 마지막은 오늘날 여성 노동자의 현실에 대해 영화가 던지는 어떤 강력한 코멘트처럼 다가온다. (박진형/2018년 제23회 부산국제영화제)
메이드
Director of Photography
이브는 멕시코시티 최고급 호텔의 메이드다. 영화는 손님이 떠난 방을 청소하고 침대를 정돈하고 욕실용품을 구비하는 그녀의 업무를 현미경으로 바라보듯 관찰한다. 종종 손님들이 두고 간 물건을 발견하기도 하고 또 어떤 손님들의 특별한 부탁을 들어주기도 하지만, 그녀의 일상은 익명의 손님들과 호텔 방 사이에서 무미건조하게 채워진다. 호텔은 마치 현대 멕시코 사회를 축소해놓은 듯한 공간 같다. 릴라 아빌레스의 데뷔작 는 호텔이라는 계급사회 가장 밑바닥에 있는 이브를 호텔의 다른 직원 그리고 손님들과 병치시키면서 그녀의 사회적, 계급적 위치를 끊임없이 환기시킨다. 한편 카메라는 이브가 일하는 모습을 숭고함이 느껴질 정도로 집요하고 정교하게 포착하면서, 관객들로 하여금 그녀의 노동을 또 다른 관점에서 바라보게끔 한다. 승진 하나만을 바라보고 묵묵히 성실하게 일해 오던 이브가 호텔 바깥으로 나오는 영화의 마지막은 오늘날 여성 노동자의 현실에 대해 영화가 던지는 어떤 강력한 코멘트처럼 다가온다. (박진형/2018년 제23회 부산국제영화제)
Yesterday Wonder I Was
Co-Producer
The existence of a lonely figure in Mexico City is slipped uncontrollably throughout bodies every so often, making his essence travel through bodies of men and women. Boredom and hopelessness of this being are faced by the love for Luisa and the need to be with her. He starts a struggle to communicate that love via different faces and bodies until he may be with her in spite of his condition.
Guerrero
Director of Photography
In the state of Guerrero, México, activists Coni, Juan and Mario rebel against impunity, regardless of the sacrifices and risks - even mortal - that their struggles involve.
Guerrero
Producer
In the state of Guerrero, México, activists Coni, Juan and Mario rebel against impunity, regardless of the sacrifices and risks - even mortal - that their struggles involve.
The Cloud Forest
Director of Photography
A small community in Veracruz is the guardian of one of the ecosystems facing the most risk: the cloud forest. By redesigning their needs, education and relationship with other people and with nature, they search for a simpler and sustainable life.
Alice Beyond the Abyss
Associate Producer
Multiforo Alicia is a space that constantly seeks to trigger rebellion, questioning, resistance, reflection and finally generate a self-managed organization for the inhabitants of Mexico City. It is the place where the others not within the market culture mainstream, fit in. This documentary tells us what it is and what´s the purpose of the existence of these kind of spaces.
Open Cage
Associate Producer
The economy has collapsed. In a universe of moral and economic impoverishment, we find Flavia, a spoiled teenager with artistic aspirations that are somewhat frustrated when she is not accepted at the University. Her neighbor Martin, a mature man with rigid routines, is her antipode. When Flavia meets Martin, there are sparks of friction at all times, and the situation is unlikely to get any better.
The Mayor
Director of Photography
The film tells the story of Mauricio Fernandez, mayor of the wealthiest municipality in Latin America, located in the North of Mexico. He presents himself as a polemical figure who takes justice into his own hands in order to "clean" his municipality of the drug cartels' presence. Mauricio is a key character to better understand the present situation in Mexico and through the unusual views of this politician, the audience will be a privileged witnesses of an scenario where political tasks and excessive violence mingle with one another.
The Mayor
Producer
The film tells the story of Mauricio Fernandez, mayor of the wealthiest municipality in Latin America, located in the North of Mexico. He presents himself as a polemical figure who takes justice into his own hands in order to "clean" his municipality of the drug cartels' presence. Mauricio is a key character to better understand the present situation in Mexico and through the unusual views of this politician, the audience will be a privileged witnesses of an scenario where political tasks and excessive violence mingle with one another.
The Mayor
Director
The film tells the story of Mauricio Fernandez, mayor of the wealthiest municipality in Latin America, located in the North of Mexico. He presents himself as a polemical figure who takes justice into his own hands in order to "clean" his municipality of the drug cartels' presence. Mauricio is a key character to better understand the present situation in Mexico and through the unusual views of this politician, the audience will be a privileged witnesses of an scenario where political tasks and excessive violence mingle with one another.
Magic Words (to Break a Spell)
Director of Photography
Documentary testimonial Nicaraguan-Spanish director Mercedes Moncada. It is not an autobiography, but it points to a very emotional perspective with the Nicaraguan revolution. Narrated in the first person, the documentary tells testimonial filmmaker's memories from his childhood, when the revolution broke up the "loss and betrayal" of the Sandinista National Liberation Front (FSLN) to the political principles that had been erected.
El Ciruelo
Writer
El Ciruelo
Director
Bajo el Tacaná
Cinematography
Bajo el Tacaná follows the lives of several migrant women as they are arrested in control posts and hostels across Mexico´s southern border, in the Soconusco region, run the risk of being deported at a migrant station in Tapachula, and visit places where they are forced or lured into prostitution by the Mexican authorities. Bajo el Tacaná uses the migrant´s testimonies and first-hand accounts from bystanders, such as a taxi driver in Tapachula and a doctor who tends the prostitutes to chronicle the atrocities that take place in the Mexico- Guatemala border. Voice-over adds meaning to the film, while the music conveys what we couldn´t or wouldn´t dare to record on video.