Sofia Nicolaescu

참여 작품

지구 종말이 오더라도 너무 큰 기대는 말라
안젤라는 다국적 기업이 제작하는 산업 안전 홍보 영상에 출연할 인물을 물색하느라 부쿠레슈티 시내를 밤낮 누빈다. 과로에 시달린 안젤라가 현실의 벽에 부딪힐 때마다 틱톡에 등장하는 ‘부캐’ 보비타는 위악적인 조롱과 혐오 발언을 퍼부으며 스트레스 해소 창구가 되어준다. 전작 〈배드 럭 뱅잉〉(2021)을 통해 증명한 바와 같이, 풍자의 대가 라두 주데는 어지러운 과잉의 이미지와 필터링 없이 쏟아지는 대사의 향연을 통해 우리 사회의 부조리를 냉철하게 통찰하고 강력하게 비판한다. 우여곡절 끝에 적임자가 캐스팅되고 홍보 영상 촬영이 본격적으로 시작되는 후반부, 휠체어에 앉은 노동자의 목소리가 클라이언트의 다양한 요구에 따라 점점 힘을 잃어가고 진실은 마침내 몇 줄의 자막 속으로 사라지는 과정을 목도한다. 이처럼 지구의 종말은 갑자기 찾아오는 재앙이 아니라 우리 안에 자리잡아 자전할 동력을 서서히 앗아가는 것임을, 그리고 이미 진행 중임을 깨닫게 된다.
Do Not Expect Too Much From the End of the World
An overworked and underpaid production assistant who must drive around the city of Bucharest to film the casting for a workplace.
Sugar Cane Malice
Director of Photography
A documentary about a case of modern slavery in one of the largest sugar cane plantations in the world, located in the Dominican Republic and belonging to the Fanjul Family, one of the most powerful families in America.
나는 야만의 역사로 거슬러가도 상관하지 않는다
인종청소 운동이 시작될 무렵인 1941년, 루마니아의 장관회의에서 나온 유명한 이야기를 바탕으로 한 무대를 신랄하게 재현하는 동시에, 이를 지켜보는 관객을 날카로운 시선으로 담아낸다.
Scurt/4: Istorii de inimã neagrã
Directed by four different filmmakers and produced by different production companies, these four short films share a common theme - life and death - and a common origin - all four are independent productions made with a little help from all our friends.
It Can Pass Through the Wall
An old man tries to play backgammon with friends while babysitting his granddaughter, who's terrified of the young suicide in their building.
에브리바디 인 아워 패밀리
Sofia
Marius is a divorced man in his late thirties. His five year-old daughter Sofia lives with her mother, which causes Marius a deep frustration. On the day Marius arrives to take his daughter on their annual holiday, he is told that she is ill but he doesn't believe it and insists to take her with him. The situation soon gets out of control with all the family taking part in a web of humor, violence, childish songs, police interventions and love statements.