Marta Mateus

Marta Mateus

출생 : , Estremoz, Portugal

프로필 사진

Marta Mateus

참여 작품

발디오스, 황무지
Editor
19 세기 말 포르투갈의 소작농들은 더 나은 노동 조건을 위한 용기 있는 투쟁을 시작했다 극도로 굶주렸던 세대 이후 포 루투칼에서 일어난 카네이션 혁명은 농지개혁에 대한 희망의 씨를 뿌렸다 남부 포르투갈의 알렌테조 지역의 시골 농가 일꾼들은 지주들의 권력의 상징이었던 거대한 재산을 차지했다 알렌테조에는 다음과 같이 전해지는 말이 있다 아마도 다른 과 일 의 잃어버린 씨앗들 어떤 것을 잃어버렸을 때 그것을 찾는 사람들은 처음부터 다시 걷기를 시작해야만 한다 고 그리고 세상을 더 잘 인식하기 위해서는 반드시 성녀 루시아에서 기도하고 물어서 우리의 시각을 깨끗하게 해야 한다 고 이 다큐멘터리의 주인공들은 어렸을 때부터 일해왔고 대부분 문맹이며 투쟁을 이끌어나가는 저항 세력들인 오늘날 의 젊은 세대에게 자신의 언어로 그들이 직접 겪었던 이야기를 하고 있다
발디오스, 황무지
Writer
19 세기 말 포르투갈의 소작농들은 더 나은 노동 조건을 위한 용기 있는 투쟁을 시작했다 극도로 굶주렸던 세대 이후 포 루투칼에서 일어난 카네이션 혁명은 농지개혁에 대한 희망의 씨를 뿌렸다 남부 포르투갈의 알렌테조 지역의 시골 농가 일꾼들은 지주들의 권력의 상징이었던 거대한 재산을 차지했다 알렌테조에는 다음과 같이 전해지는 말이 있다 아마도 다른 과 일 의 잃어버린 씨앗들 어떤 것을 잃어버렸을 때 그것을 찾는 사람들은 처음부터 다시 걷기를 시작해야만 한다 고 그리고 세상을 더 잘 인식하기 위해서는 반드시 성녀 루시아에서 기도하고 물어서 우리의 시각을 깨끗하게 해야 한다 고 이 다큐멘터리의 주인공들은 어렸을 때부터 일해왔고 대부분 문맹이며 투쟁을 이끌어나가는 저항 세력들인 오늘날 의 젊은 세대에게 자신의 언어로 그들이 직접 겪었던 이야기를 하고 있다
발디오스, 황무지
Director
19 세기 말 포르투갈의 소작농들은 더 나은 노동 조건을 위한 용기 있는 투쟁을 시작했다 극도로 굶주렸던 세대 이후 포 루투칼에서 일어난 카네이션 혁명은 농지개혁에 대한 희망의 씨를 뿌렸다 남부 포르투갈의 알렌테조 지역의 시골 농가 일꾼들은 지주들의 권력의 상징이었던 거대한 재산을 차지했다 알렌테조에는 다음과 같이 전해지는 말이 있다 아마도 다른 과 일 의 잃어버린 씨앗들 어떤 것을 잃어버렸을 때 그것을 찾는 사람들은 처음부터 다시 걷기를 시작해야만 한다 고 그리고 세상을 더 잘 인식하기 위해서는 반드시 성녀 루시아에서 기도하고 물어서 우리의 시각을 깨끗하게 해야 한다 고 이 다큐멘터리의 주인공들은 어렸을 때부터 일해왔고 대부분 문맹이며 투쟁을 이끌어나가는 저항 세력들인 오늘날 의 젊은 세대에게 자신의 언어로 그들이 직접 겪었던 이야기를 하고 있다
Setembro
Mother and son move into a new house, a new city, a new story.
Cinerama
Humberto hanged himself. Catarina, Paulo and Victor want the company where Humberto used to work for to take responsibility in his death, leading them to kidnappe the company’s director in an act of despair. Who is Humberto? What company is that? In which paths will he take us, after his death? Cinerama is an edgy, enigmatic, but not distant film that brings up genres of cinema as well as other forms of art like dance, theatre and poetry. The film reflects ways of being in life.
Alfama
A and B get on the train, full of excitement Love and jealousy/Ashes and fire/Pain and sin Just before it leaves, C boards too. All this exists / All this is sad / All this is fado.
Uprise
Mulher
In this evocative story told ingeniously with minimal dialogue, men and women from various backgrounds and places each deal with the loss of a loved one.
This Night
Hermínia
Werner Schroeter directed this dark and surreal tale of a man determined to save a lost lover from a grim fate at the hands of a violent mob. The city of Santa Maria is falling into chaos as an armed military faction is poised to take power in a coup d'etat. Ossorio used to call Santa Maria home, and he has returned in its darkest hour to find the woman he loves, hoping to rescue her from the violence that is lurks around the corner. As Ossorio searches for his love, he meets Victoria in a shabby hotel, who in turn introduces him to her father Barcala, who for the right price is willing to take Ossorio and another passenger away on his boat. While Ossorio is willing to pay Barcala what he wants, can he find the mysterious woman before the ship sets sail?
From Now On
Dora divides her time between her work as a beautician, her policeman husband António, and her involvement in left-wing politics. A tale of love and how we must learn to cherish it against all odds in the pursuit of happiness.
Two Drifters
(uncredited)
After breaking up with her boyfriend, a woman named Odete descends into madness and claims to be pregnant with the child of her neighbour Pedro, who died in a car crash and is mourned by his boyfriend Rui.
Andre Valente
An authentic and convincing story of a small boy, son of a disrupted young couple, with all the typical hostile reactions about his mother's new love relationship and a behavior showing a mixture of love and resentment towards her, ending in a curious and somewhat moving friendship between the child and a Russian migrant worker who in a certain way replaces his estranged father.
Daqui p'ra alegria
Puta
Three girls from the Lisbon suburbs, Bruna, Marta and Sara, are having a bit of fun. They've discovered that people in general are prepared to give things to young, attractive and good-natured people, and they exploit this shamelessly. Francisco, a neighbour of theirs, has given up on life. He's abandoned his wife and child to take refuge far from those who might hurt him ; in effect dying. He's ashamed of this, and never ever looks at anyone. This has given him, amongst the women of the neighbourhood, the reputation of being able to tell, just by looking at a couple, how long they'll stay together. The sudden news of the death of his much loved wife, upsets Francisco's routine.