Moussa
French novelist Vincent Ravalec made his directorial debut with this French drama about small-time crook Gaston (Yvan Attal) who poses as a millionaire after he picks up hitchhiking 16-year-old Marie-Pierre (Virginie Lanoue). Actually living in a seedy apartment, Gaston deals in stolen goods, but he soon climbs to bigger heists, including car thefts. Concealing his illegal activities, Gaston operates his company, Extramill, out of upscale, posh offices, while he and Marie-Pierre move into a sedate upper-middle-class neighborhood. Life is sweet, but the onset of paranoia, kinky sex activities, and police probes eventually culminate in violence.
Le Propriétaire du café
In this French comedy, the young adult children of working-class Arab immigrants living in the projects of suburban Paris endeavor to find a suitable cultural identity. The story centers on four young men in their 20s: Farida, who tries to live according to family traditions; his rebellious sister Souad, who wants to be as Westernized as possible and works at a fast-food outlet; her ex-boyfriend, Jean Luc, who wants to be an immigrant lawyer; and his friend Moussa. The film is comprised of brief incidents from their lives.
Ambassador
Simon, a Jewish police inspector, arrests Karim, a Muslim, in the bust of a drug smuggling cargo ship, only to realize that Karim is an undercover agent from the military intelligence, whose mission he was not aware of. The two men pursue the narc investigation, which will lead them to confront middle eastern terrorists together.
Dr. Mozliak
This somber drama chronicles the writings of Paltiel Kossover (Michel Jonasz), a Rumanian Jew who was incarcerated in a Stalinist prison. Zupanev (Erland Josephson) is a sympathetic court registrar who smuggles the documents and later presents them to the poet's son Grisha (Vincent David).
Aboub Atomic
An adaptation of Les A.M.I. du Tassili by the Algerian Akli Tadjer about Algerian immigration in France.
Algerian Chief
일명 '뽀빠이'로 불리는 뉴욕 시경 마약반 소속 형사 도일은 경찰에 보관 중 감쪽같이 사라진 60kg의 헤로인의 행방을 쫓아 프랑스로 건너온다. 뉴욕의 마약시장에 대량의 물건을 풀어놓는 프랑스 조직의 두목 샤르니에가 그가 노리는 목표. 그러나 도일의 상관은 그를 일부러 샤르니에에게 노출시켜 마약단의 본거지를 찾아내려는 은밀한 의도로 프랑스 경찰관 공동전선을 폈던 것이었다. 이를 까맣게 모르는 도일은 프랑스 경찰을 따돌리고 혼자서 샤르니에를 찾아다니다 그들 조직에 납치되고, 3주가 지난 뒤 마약에 중독된 폐인의 모습으로 길거리에 버려지는데...
Aziz, Farès henchman
자신이 백인이고 천주교인임을 자랑스럽게 생각하고 그외의 다른 사람들에 대해서 지독한 편견을 갖고 있는 피베르는 차를 타고 여행에서 돌아오던 중 교통사고를 당해 차와 같이 물에 빠지게 된다. 유태인 기사는 안식일이라 일을 할 수 없다고 떠나고, 밤이 되어 그는 혼자 먼 곳의 불빛을 찾아 어느 공장으로 들어간다. 그곳에서 어떤 독재 아랍공화국인들이 슬리만이라는 쿠테타 음모자를 묶어 놓고는 심문하는 광경을 목격하는데 그것 때문에 결국 슬리만과 함께 쫓기는 처지가 된다. 그러다가 그들은 우연히 미국 뉴욕에서 파리에 다니러 온 야곱이라는 유태인 랍비와 그의 보조 랍비인 샤뮤엘의 옷을 빌려입고 유태인 구역으로 간다. 야곱 랍비를 기다리고 있던 유태인들은 피베르를 의심없이 야곱 랍비로 알고 열렬히 환영한다. 유태교에 대해서 아무것도 모르는 그가 랍비 행세를 하자니 여간 고충이 아닌데 마침 그의 유태인 기사가 나타나 그를 도와준다. 그러는 사이에 독재정권에 항거하는 슬리만의 쿠테타가 성공해서 슬리만은 대통령으로 추대된다. 피베르는 자신의 딸과 첫눈에 사랑을 느낀 슬리만을 주저없이 사위로 맞아 드린다. 그동안의 작은 모험들이 유태인과 유색인종에 대한 그의 편견을 깨트리는 것이다.
Poulou
Brahim
Partly influenced by the Western genre, the film tells the story of a small group of mountainous bandits (escapees of the prison) who fight, in their own way, against the absurdity of the colonialist powers' presence.