Amadeo Amodio

Amadeo Amodio

출생 : 1940-03-15, Milan, Lombardy, Italy

약력

Amedeo Amodio (born 1940) is an Italian choreographer and former ballet dancer. Born in Milan in 1940, Amodio trained at the ballet school of the Teatro alla Scala, whose ranks he joined immediately. While there, he performed in productions by Léonide Massine (Il cappello a tre punte, Capriccio spagnolo, Fantasmi al Grand Hotel), George Balanchine (Sinfonia in Do, I quattro temperamenti), and Petit (Le quattro stagioni, Le jeune homme et la mort, La chambre, Le loup). At the age of 22, he left the company of the Teatro alla Scala to begin his career as a choreographer and free-lancing dancer, which led him to pivotal collaborations with Hermes Pan, who chose him as lead in the Italian TV production Studio Uno, and with Aurel Milloss at the Teatro dell'Opera di Roma. He frequently returned to the Teatro alla Scala, where he performed with Carla Fracci in productions of Il gabbiano and Pelléas et Mélisande. In 1973, he was featured with Fracci in a documentary that was screened on the RAI television network in Italy. Excerpts from Prokofiev's Romeo & Juliet, Offenbach's Cancan and Tchaikovsky's Sleeping Beauty were shown. In 1975, Amodio signed his version of the Après-midi d'un phaune for the Spoleto Festival dei Due Mondi, which was then offered in reprise at the Teatro alla Scala with Luciana Savignano and scenes by Giacomo Manzù. In the same year and for this latter company, he also created Ricercare a nove movimenti. After appearing in two movies by Liliana Cavani, The Night Porter (Il portiere di notte) in 1974, and Beyond Good and Evil (Al di là del bene e del male) in 1977, he founded Aterballetto in 1979, company where he would direct until 1996. At Aterballetto, his work was considered experimental and said to be promoting new forms that were widely perceived as the first examples of a national [Italian] form of choreography. Description above from the Wikipedia article Amedeo Amodio, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Amadeo Amodio

참여 작품

Beyond Good and Evil
Dr. Dulcamara
The life and ideas of the German philosopher Friedrich Nietzsche. A love triangle unfolds as Nietzsche and his best friend decides to live with a Jewish woman. According to Nietzsche's philosophy, that is beyond all morality. Depicting Nietzsche's opium addiction and madness meritorious.
비엔나 호텔의 야간 배달부
Bert
1957년의 비엔나. 비엔나에 모여 사는 나치 친위대 출신 장교들은 자신들의 죄상이 탄로나지 않도록 하기위해 나치 전범 기록문서나 증인을 찾아내 증거 인멸 작전을 펴고 있다. 유태인 수용소 의무관 출신으로 죄의식 때문에 햇빛을 볼 수 없어 야간 근무만 하는 맥스는 어느날 호텔에 투숙한 여자 손님을 보고 깜짝 놀란다. 그녀는 바로 수용소에서 자신이 그토록 사랑하고 보호했던 루치아였다. 지휘자인 남편의 연주여행에 따라온 루치아도 역시 맥스를 보자 심장이 멎는듯하다. 지옥과 같았던 수용소에서 자기를 보호하고 사랑해준 맥스는 곧 그녀에겐 구세주였다. 남편을 먼저 떠나보내고 뒤에 남은 루치아는 맥스의 아파트로 가서 수십년만에 감격의 재회를 하다. 수용소의 여자 증인인 하나가 비엔나에 나타났다는 소문은 이미 퍼지고 있었다. 루치아를 알아본 증인은 수용소에서 주방일을 하던 마리오. 맥스는 친위대 그룹이 루치아의 존재를 알게 되면 당장에 해칠것 같아 마리오를 낚시터로 데리고 가서 물에 빠뜨려 죽게 한다. 과거의 친위대원들은 맥스에게 증인을 내놓으라고 위협을 한다. 그러나 맥스는 젊은 시절에 자신이 천사처럼 아꼈던 루치아를 목숨을 걸고 지키려 한다. 맥스는 호텔도 그만두고 루치아와 함께 아파트에 숨어산다. 하지만 친위대원들의 공작으로 먹을것은 물론 전기와 수도도 모두 끊겨버린다. 결국 은둔 생활에 한계를 느낀 맥스는 나치 장교복으로 갈아입고 루치아에게는 유태인 신부옷을 입혀 합께 다뉴브강 다리로 간다. 차에서 내려 다리를 건너던 이들에게 몇발의 총성이 울리고 두 사람은 동시에 쓰러지고 만다.