Jean-Paul Agostini

참여 작품

Apaches: Gang of Paris
Director of Photography
1900. From Montmartre to Belleville, Paris is in the hands of ultra-violent gangs that reign terror on the capital: the Apaches. Ready to do anything to avenge the death of her brother, a young woman joins a gang. But the closer she gets to the man she wants to eliminate, the more fascinated she becomes by him.
The Last Journey
Director of Photography
The red moon threatens our existence on earth. Our only hope is the enigmatic Paul WR, the most talented astronaut of its generation. But few hours before the start of the mission, Paul disappears.
마고와 마게리트의 환상의 시간여행
Director of Photography
마고와 마게리트는 가족과 친구 문제로 골머리를 앓는 여느 또래와 다를 것 없는 12세 소녀이다. 옷과 머리 스타일만 빼면 얼굴도 체형도 쏙 빼 닮은 그들의 다른 점은 한 명은 1942년, 다른 한 명은 2020년에 산다는 것. 속상한 일로 방 안의 나무 체스트에 들어간 두 소녀는 신비한 마법의 힘으로 서로의 시간대로 보내지고, 비슷한 외모 덕에 가족과 친구들은 그들이 바뀐 것을 눈치채지 못한다.
나쁜 아이들
Cinematography
양어머니와 함께 사는 파리의 사기꾼 청년. 트라우마로 고통받는 그가 문제아들의 멘토가 된다. 불안한 동행, 끝은 어디일까? 진정한 회복과 구원을 찾는 여정이 시작된다.
Finding Momo
Cinematography
One evening, when they come home, Mr. and Mrs. Prioux are astounded to find that a certain Patrick has moved into their place. This strange young man has returned home to his parents in order to introduce his wife.
The Last Journey of the Enigmatic Paul W.R
Director of Photography
The red moon threatens our existence on earth. Our only hope is the the most talented astronaut of his generation, the enigmatic Paul W.R. But a few hours before the start of the Great Mission, Paul disappears.
레 가망
Director of Photography
Newly engaged, Thomas meets his future father-in-law Gilbert, who has been married for 30 years to Suzanne. Disillusioned Gilbert is convinced that his marriage has meant he's missed out on life. He persuades Thomas not to marry his daughter Lola and encourages him to drop everything else in his life as well. The two men then throw themselves into a new brats' life full of adventure, convinced that freedom is elsewhere. But at what cost do we rediscover our adolescent dreams?
위대한 비상
First Assistant Camera
철따라 무리지어 이동하는 새들의 여행을 담은 다큐멘터리 영화로 96년 '마이크로코스모스'를 프로듀싱했던 자크 페랭의 감독 데뷔작이다. '마이크로코스모스'를 통해 풀숲에서 나누는 달팽이의 사랑, 작열하는 태양 아래 행진하는 개미의 생존 투쟁, 달밤에 울려 퍼지는 경이로운 풀벌레 소리를 보여줌으로써 우리의 무딘 눈과 귀를 자극했던 페랭은 '철새 Le Peuple Migrateur'에서 하늘 위로 카메라를 옮겼다. “새들의 눈으로 바라본 세상을 그대로 보여주고 싶었다”는 감독의 의도대로 카메라는 철새의 무리 안에 최대한 밀착해 인간의 눈으로는 볼 수 없었던 아름다운 영상들을 펼쳐 보인다. 광활한 숲이나 두텁게 드리운 구름층 위로 유유히 날아가는 새떼를 담은 파노라믹한 광경을 볼 때는 탄성이 저절로 새어 나오고, 근접 촬영한 새들의 날개짓을 보면서 두 팔이 날개라도 된 것처럼 흔들어대는 관객들이 있을 만큼 생생한 운동감도 전해준다. 3년여에 걸친 촬영기간 동안 유럽, 아프리카, 미국, 극동 아시아 지역 등 전세계 36개국 76개 지역을 돌며 35종에 이르는 철새들의 여행을 담아낸 이 장대한 ‘야생 교향곡’을 위해 수백 명의 대규모 스탭이 동원됐고 총 2억 프랑 (한화 약 350억 원)의 제작비가 투입됐다. 자크 페랭은 60년대부터 배우로 활동하기 시작해 자크 드미 감독의 '로슈포르의 연인들', 코스타 가브라스 감독의 등에 출연한 바 있는 배우 출신 감독. '마이크로코스모스'로 세자르 영화제에서 제작상을 수상한 그는 ‘97년 '히말라야, 추장의 어린 시절' 등 자연과 인간을 다룬 다큐멘터리로 관심을 옮겨가고 있다. 프랑스 영화계에서는 자연의 아름다움을 시적인 화면으로 담아내는 것에 그치지 않고 카메라를 매개로 자연과 인간의 교감을 이루어내면서 문명에 대한 성찰을 녹여내고 있다는 점을 '철새 Le Peuple Migrateur'의 가장 큰 미덕으로 꼽고 있다.