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The poet Jean Sénac is also a radio presenter. A Pied-noir, he opted to stay in Algeria after the country achieved independence in 1962. Ten years later he is monitored by the police of the present regime. His poems have a large public following and his radio show is a great success, especially with the young. The poet allies himself with two students, aspiring playwrights Hamid and Belkacem, to fight for the freedom and culture of Algerian youth.
A chronicle of Raúl Ruiz’s production of Michèle Reverdy’s opera “Médée”.
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At a wake one night in 1945, a group of aged women recall the life of one of their number. Sixty years before, Thérèse was barely 20 years old when she eloped with her boyfriend, Firmin, a blacksmith, to Châtillon, a town in Provence. Here, she makes the acquaintance of the wealthy Madame Numance, who is known for her good deeds. Realising that Thérèse is pregnant and unemployed, Madame Numance insists that she moves into a house on her estate. Whilst Firmin resents the arrangement, Thérèse soon finds that she can exploit the situation, using her benefactor's naivety and generosity for her own gain..
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아홉 살이 된 생일날 까미유(닐스 위공)는 부모 앞에서 선언한다. "오랫동안 생각해봤는데 아무리 생각해도 당신은 제 어머니가 아닌 것 같습니다. 저는 제 어머니를 찾으러 가겠습니다." 까미유의 엄마 아리안(이자벨 위페르)은 황당해서 아무런 말도 못 한다. 그래서 "도대체 왜 그런 생각을 한 거니?"라고 묻자, 까미유는 반문한다. "당신은 제가 태어난 시간을 아시나요?" 말 못하는 어머니 앞에서 까미유는 디지털 카메라를 꺼내 든다.
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1922년 마르셀 프루스트는 죽음의 문턱에서 사진들을 훑어보며 자신의 인생을 회고한다. 실존 인물은 소설 속의 등장인물과 혼재하고 점차 허구의 세계는 실재를 장악한다. 문학작품을 재료로 한 루이즈의 야심찬 각색.
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1922년 마르셀 프루스트는 죽음의 문턱에서 사진들을 훑어보며 자신의 인생을 회고한다. 실존 인물은 소설 속의 등장인물과 혼재하고 점차 허구의 세계는 실재를 장악한다. 문학작품을 재료로 한 루이즈의 야심찬 각색.
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1980년대 라울 루이즈의 마스터피스로 꼽히는 작품. 살인을 저지른 한 학생과 그를 설득하여 인생 이야기를 듣는 술 취한 선원의 만남을 그린다. 스토리텔링의 우아한 유희, 바로크적인 시각 양식이 루이즈적인 기운을 만들어낸다.
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Two narrators, one seen and one unseen, discuss possible connections between a series of paintings. The on-screen narrator walks through three-dimensional reproductions of each painting, featuring real people, sometimes moving, in an effort to explain the series' significance.